واش بتن بابلسر

واش بتن بابلسر

فهرست مطالب:

در این مقاله قصد داریم، در رابطه با واش بتن بابلسر بحث کرده و اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان بدهیم. امروز در کف پارک ها، حیاط ها و حتی پیاده رو ها از واش بتن استفاده کرده و همه با ظاهر آن ها آشنا هستیم.
واش بتن بابلسر
واش بتن بابلسر
اما این مصالح جدید دارای تفاوت های و مزایای خاصی هستند، همان طور که می دانیم واش بتن علاوه بر مقاومت بالایی که دارند، عموما برای زیبایی استفاده شده و خاصیت تزیینی دارند؛ در این مقاله قصد داریم در رابطه با آن بحث کنیم و اطلاعات جامعی را به شما عزیزان بدهیم، با ما همراه باشید.

در این مقاله به سوال های زیر پاسخ داده می شود:

  • ماهیت اصلی واش بتن چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟
  • تاریخچه کف پوش بتنی را بیان کنید؟
  • ویژگی های ظاهری واش بتن را شرح دهید؟
  • نحوه ی ساخت واش بتن را توضیح دهید؟
  • برای ساخت کف پوش با دوام چه نکاتی رعایت می شود؟
  • واش بتن با دوام دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
  • انواع واش بتن از نظر سطح رویه ی آن را نام ببرید؟
  • نحوه ی اجرای کف پوش واش بتن را شرح دهید؟
  • کاربرد واش بتن در چه مواردی است؟
  • بازار فروش واش بتن در ایران چگونه می باشد؟
  • اجرای واش بتن یا همان موزاییک های بتنی برای چه آب و هوایی جوابگو خواهد بود؟
  • واش بتن دارای چه مقدار عمر مفید می باشد؟
  • انواع واش بتن را نام ببرید؟
  • محصولات مشابه واش بتن را نام ببرید؟
  • تولید و ساخت بتن در کدام یک از مناطق کشور ایران به صرفه خواهد بود؟
  • چه عواملی بر قیمت واش بتن تاثیر گذار خواهد بود؟
 

ماهیت اصلی واش بتن چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

واش بتن یا هر یک از مصالح شبیه به آن از خورده بتن ها یا شکسته ی بتن تشکیل شده و شامل سنگ دانه ها، سیمان، روان کننده ها، آب و افزودنی های خاصی می شود. اگر در رابطه با ساخت بتن اطلاعاتی داشته باشید، لازم است بدانید واش بتن هم دقیقا به همان حالت ساخته و روی مقاومت بالای آن حساب کرده ایم. همان طور که می دانید و در مقدمه هم توضیحات مختصری در رابطه با آن برای شما عزیزان داده شد، واش بتن کاربردهای زیادی داشته و در محل های بسیاری قابل استفاده می باشد؛ اما سنگ دانه های نام برده شده که از اجزای اصلی واش بتن هستند، دارای تنوع رنگی بوده و برای هر محل خاصی می توان رنگ مناسب آن محل را اجرا کرد. به طور مثال اکثر استفاده ها به این شکل بوده است، که سنگ دانه های تیره را برای محل های عمومی در نظر گرفته و سنگ دانه های رنگی را برای محل های خصوصی مانند حیاط منزل ها به کار می برند.
ماهیت اصلی واش بتن چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟
ماهیت اصلی واش بتن چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟
شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

تاریخچه کف پوش بتنی را بیان کنید؟

در سال های گذشته بیش از هر کف پوشی سرامیک ها معروف بوده و طرفداران بالایی داشت، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه ی کف پوش ها هم مصالح جدید و با ویژگی های بهتری به روی کار آمده است. اگر بخواهیم تعریفی کلی از کف پوش بتنی برا شما عزیزان ارائه دهیم، می توانیم بگوییم هر پوششی که برای پوشاندن کف ساختمان، کف پارکینگ، کف پشت بام، کف پیاده روها و… استفاده شود و برای عبور افراد یا حتی ماشین ها کارآیی داشته، همچنین برپایه ی بتن یا سیمان تولید شده باشد، به نام کف پوش بتنی شناخته می شود. همه موزاییک های قدیمی را به یاد داشته و می دانیم نمونه ی قدیمی کف پوش های سیمانی بوده اند، امروزه در ساخت آن ها پیشرفت حاصل شده و مصالح جدید بتنی با نام واش بتن تولید و به بازار فروش داخلی و خارجی عرضه می شوند. از ویژگی های واش بتن ها می توان به مقاومت بالا و زیبایی بسیار خاص آن ها اشاره کرد، علاوه بر این موارد در صورتی که از واش های بتنی لامپ دار استفاده کنیم، زیبایی و جلوه بی همتایی به فضای مد نظر ما خواهد بخشید.
تاریخچه کف پوش بتنی را بیان کنید؟
تاریخچه کف پوش بتنی
شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

ویژگی های ظاهری واش بتن را شرح دهید؟

همان طور که گفته شد در بسیاری از محل های عمومی از این نوع مصالح کاربردی استفاده شده و همه با شکل ظاهری آن ها آشنا هستیم و می دانیم سطح یکنواختی داشته و در ابعاد ۴۰*۴۰، ۶۰*۳۰ و هر ابعاد دلخواه دیگر وجود دارند. از دیگر ویژگی های ظاهری واش بتن می توان به ضخامت ۴ تا ۴و نیم سانت آن ها اشاره داشت، که به همین دلیل هم دارای مقاوت بالایی بوده و انتظارها را برآورده می کنند. در این بخش لازم است بدانید ابعاد واش بتن در سایزهای ۳۰*۳۰، ۵۰*۵۰ هم قابل اجرا بوده و اگر می خواهید از این نوع مصالح برای حیاط یا هر بخش دیگر منزل خود استفاده کنید، دیگر نگران سایز آن نبوده و مطمئن باشید در هر سایزی قابل اجرا می باشد. نکته مهم دیگر این است، که در رابطه با رنگ و طرح روی واش بتن هم می توانید طبق سلیقه ی خود آن را سفارش داده و با دیگر وسایل موجود در محل مورد نظر هماهنگ باشد. در حالت کلی شرکت های تولید کننده واش بتن دارای تنوع بالای محصولات بوده و هر طرح و رنگی را پیشتیبانی می کنند.
ویژگی های ظاهری واش بتن را شرح دهید؟
ویژگی های ظاهری واش بتن
شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

نحوه ی ساخت واش بتن را توضیح دهید؟

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، واش بتن تقریبا از اجرایی همانند قطعات بتنی تشکیل شده و به همین دلیل هم دارای مقاومت بسیار بالایی است. اگر بخواهیم به بیانی ساده در رابطه با نحوه ی ساخت آن اطلاعاتی به شما بدهیم، می توانیم بگوییم، بعد از ترکیب کردن مواد و اجزای اولیه، دقیقا به روش ساخت بتن، بتن های حاصله را در قالب هایی از جنس لاستیک ریخته و آن را روی میز ویبره قرار می دهیم. بعد از این مرحله باید قالب ها به داخل اتاق بخار رفته و بعد از گذراندن چیزی حدود ۲۴ ساعت می توان آن ها را از داخل قالب های نام برده شده، خارج کرد. مرحله ی بعدی به این شکل می باشد، که با استفاده از فشار آب یا همان واتر جت و به کمک برس های مخصوص عملیات مربوط به لعاب سیمانی روی هر قطعه ی واش بتنی را اجرایی می کنند. این لعاب های نام برده شده دقیقا همان لایه ی برجسته ی روی واش بتن است، که در رنگ های مختلف و طرح های متنوعی وجود دارد.

عملکرد این لعاب ها به شکلی است، که سبب نمایان شدن سنگ دانه ها شده و باعث زیبایی واش بتن می گردد

وجود همین لعاب ها کف پوش های زیبایی را تشکیل داده و زیبایی طبیعی را به قطعات ساخته شده هدیه می دهند. بعد از این مرحله واش بتن آماده شده و قابل استفاده خواهد بود. لازم به ذکر است، تمامی مراحل بیان شده در سطرهای بالا برای روش ویبره بوده و در ادامه قصد داریم مراحل ساخت واش بتن را به روش پرسی شرح دهیم. در این روش باید دقیقا مانند روش ویبره مواد اولیه و مورد نیاز را با یک دیگر مخلوط کرده و برای تولید واش بتن در قالب های خاص میز پرسی بریزیم. مرحله ی بعدی به این شکل می باشد، که باید بعد از ریختن لایه ی اولیه ی بتن ملات ماسه سیمان را هم به بتن های از قبل ریخته شده، اضافه کنیم. بعد از انجام این مراحل باید توسط فشار دستگاه پرس موزاییکی با دولایه و با رویه ی سنگ دانه های طبیعی تولید شود.

شستشو توسط ویبره بتنی

این موزاییک ها را از اتاق بخار عبور داده و توسط ویبره بتنی شستشو خواهند شد. در سطرهای بالا بارها واژه بتن را آورده و ذکر کردیم، که واش بتن ترکیبی همانند بتن های معمولی و نام آشنا دارند؛ از این رو لازم است برای شما مختصر توضیحی در رابطه با بتن بدهیم. بتن ها از سنگ دانه، سیمان، روان کننده و آب تشکیل شده و هر چقدر سنگ دانه های به کار رفته در آن مرغوب تر باشند، مقاومت این قطعات بتنی هم بالاتر خواهد رفت. در ساختمان سازی به علت وجود بارهای مختلف باید از مصالحی استفاده شود، که مقاومت بالایی داشته و توانایی تحمل در برابر انواع بارهای زیاد یا کم را داشته باشد. بعضی از بارها مانند وزن یک میز و صندلی بسیار کم است، اما بارهایی مانند بار زلزله زیاد بوده و در صورتی که ساختمان توانایی مقاومت در برابر آن را نداشته باشد، با صدمات بسیار بدی همراه خواهد بود. شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

افزایش مقاومت ساختمان

به همین دلیل امروزه ساختمان ها عموما با بتن ساخته می شوند تا تحمل در برابر مقاومت فشاری ساختمان را افزایش دهند. از بیان مطالبی مانند افزایش مقاومت کششی در برابر نیروهای کششی خودداری کرده و در مطالب تخصصی مربوط به ساختمان سازی را باز نمی کنیم؛ تا همین جا بدانید که بتن ها برای تحمل بارهای فشاری گزینه ی بسیار خوبی هستند. به همین دلیل هم در ساخت واش بتن که در معرض بارهای زیادی بوده و باید مقاومت فشاری بالایی داشته باشد، از بتن استفاده شده و دقیقا همانند آن از سنگ دانه های مرغوب در تولید واش بتن استفاده خواهد شد. واش بتن ممکن است در حیاط منزل ها مورد استفاده قرار گرفته و بارهای سنگین روی آن وارد نشود، این در حالی است، که می توان  آن را برای استفاده در پیاده روها در نظر داشت و همان طور که می دانید، در این چنین مواردی هر روزه فشار و بارهای بسیاری به روی قطعات واش بتن وارد می شود. هدف از بیان توضیحات بالا این بود، که به شما بگوییم اهمیت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت واش بتن بسیار مهم است و باید حتما رعایت شود. در این جا لازم است به یکی دیگر از روش های ساخت و تولید واش بتن اشاره کنیم، که به نام روش درجا معروف بوده اما در ایران به دلایل اقتصادی اجرایی نمی شود. این روش بیش تر در کشورهای صنعتی و بسیار پیشرفته اجرایی شده و به شکلی است، که ابتدا لایه ی سیمانی را روی سطح مورد نظر ریخته و بعد دیگر موارد لازم به همراه سنگ دانه ها رابه آن اضافه می کنیم. در مرحله ی آخر باید ملات مورد نیاز به روش سیمان با فشار مخصوص پرس شود. شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

برای ساخت کف پوش با دوام چه نکاتی رعایت می شود؟

در سطرهای بالاتر به شکلی مفصل در رابطه با استفاده از سنگ دانه و مصالح مرغوب و تاثیر آن ها بر کیفیت واش بتن یا همان کف پوش ها بیان شد و با این مطالب آشنا شدیم، اما برای ساخت کف پوش با داوم فقط همین موارد کافی نبوده و باید به نکات دیگر توجه داشته باشیم. به طور مثال در ساخت واش بتن باید هوای موجود در هر یک از قالب ها را خارج کرده و تراکم بین دانه ها را افزایش دهیم. بالا بودن تراکم سبب می شود مقاومت واش بتن افزایش پیدا کرده و کف پوش با دوامی را به بازار عرضه کنیم. استفاده از روان کننده ها هم به بالا بردن مقاومت واش بتنی کمک کرده و همچنین عبور آن ها از اتاق بخار سبب ایجاد مقاومت بالا در آن ها شده و این مقاومت بالا را در زمان کم تری برای کف پوش ها به همراه خواهد داشت. از طرفی وجود لعاب سیمانی هم برای داوم بالای کف پوش مفید بوده و به عمر بالای آن کمک فراوانی می کند. برای ساخت کف پوش با دوام چه نکاتی رعایت می شود؟ در این بخش لازم است به شما اطلاعات مختصری را در رابطه با فوق روان کننده ها بدهیم و با این عضو کاربردی بیش تر آشنا شوید. در ساخت بتن همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، از آب استفاده شده و به طبع میزان آب مصرفی باید به اندازه مشخصی باشد.

این اندازه طبق محاسبات طرح اختلاط بتن مشخص شده و در آزمایش اسلامپ هم تایید خواهد شد؛ اما در آزمایش های انجام شده مطلب خاصی ثابت شد است.

آن مطلب نام برده شده، این می باشد، که اگر اسلامپ به درجه ی تایید شدن نرسد، مقاومت بتن بالاتر بوده و فشار بیش تری را تحمل خواهد کرد؛ اما اگر آب در بین مواد اولیه ی بتن نباشد، پس چطور مواد را مخلوط کرده و حالت یک دستی را در آن ایجاد کنیم؟ در این بخش ماده هایی به نام روان کننده ها به روی کار آمده و علاوه بر این که مقدار آب را کاهش و مقاومت بتن را افزایش دادند، بلکه سبب مخلوط و یک دست شدن بتن شده و بسیار کاربردی ظاهر شدند.

روان کننده ها

به دلیل این که روان کننده ها دارای عملکردی بسیار عالی هستند، در ساخت واش بتن هم که باید مقاومت بالایی داشته باشند، از همین روان کننده ها استفاده شده و به بالا رفتن دوام کف پوش ها کمک فراوانی کرده است. شاید با بیان مطالب بالا برای شما سوال شده باشد، که چرا سعی بر بالا بردن مقاومت کف پوش ها داریم. البته که علت اصلی این است، که باید در برابر فشارهای وارده تحمل بالایی داشته و خراب نشوند؛ اما یکی دیگر از دلایلی که داوم بالای واش بتنی را می طلبد، تحمل سرما و یخ بندان بوده  نباید در سیکل سرما شاهده خرابی یا شکستن کف پوش های بتنی باشیم. شکسته شدن واش بتن علاوه بر این که ظاهر زیبای محیط را به هم ریخته و دیگر حالت تزیینی ندارد، بلکه صدمات مالی به همراه داشته و باید برای برداشتن آن ها و نصب مجدد هزینه های بالایی را پرداخت کرد. مشخص است که هیچ کس برای مال شخصی خود این چنین خسارتی را دوست نداشته و برای اماکن دولتی هم خوشایند نخواهد بود. پس توصیه می کنیم حتما در ابتدا از خوب بودن جنس واش بتن و مقاومت بالای آن اطمینان حاصل کرده و بعد برای خرید و نصب آن اقدام کنید. شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

واش بتن با دوام دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

در مطالب سطر بالا مفصل در رابطه با مقاومت و داوم واش بتن بحث کرده و دانستیم که باید در ابتدا از خوب بودن و کیفیت بالای آن ها مطمئن شده و بعد برای خرید اقدام کنید. در این بخش قصد داریم برای شما عزیزان اطلاعات لازم در رابطه به خرید واش بتنی باکیفیت را بدهیم؛ با ما همراه باشید. از ابتدایی ترین ویژگی واش بتن با داوم می توان به این مورد اشاره کرد، که زمان شکستن یک قطعه واش بتن باید سنگ دانه ها در تمامی قالب به شکل یکسانی پخش شده و تراکم در بخش خاصی نداشته باشند. بار وارده به واش بتن در تمام سطح آن بوده و در صورتی که سنگ دانه ها در تمام نقاط یک قطعه از کف پوش پخش نشده باشند، آن قطعه دارای مقاومت کافی در برابر نیرو نبوده و در اولین فشار می شکند. از طرفی باید به وجود سنگ دانه ها در تمامی سایزها دقت داشته و مصالح انتخابی برای ساخت واش بتن به شکلی باشد، که از تمامی سنگ دانه های ریز تا درشت در آن موجود باشد. واش بتن با دوام دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

آزمایش

تا به حال با این آزمایش آشنا شده ایم، که داخل ظرفی مانند لیوان را با سنگ دانه های بسیار بزرگ پر کرده و فضاهای خالی را در اطراف هر سنگ دانه مشاهده کرده ایم، به طبع اگر فکر کنیم فقط سنگ دانه های بزرگ تحمل فشار را داشته و در ترکیب مواد اولیه از آن ها استفاده کنیم؛ همانند آزمایش بیان شده فضاهای خالی زیادی وجود داشته که سبب پایین آمدن مقاومت واش بتن خواهند شد. این در حالی است که اگر هم در آزمایش و هم در ساخت واش بتن از تمامی سایزهای سنگ دانه استفاده کنیم و تناسب بین آن ها رعایت شود، فضاهای خالی به وجود نیامده و مقاومت قطعه ی واش بتنی بالاتر از حالت قبل خواهد بود. در رابطه با وجود سنگ دانه های ریز یا بسیار ریز لازم است بگوییم، این که تحمل بار و فشار آن چنانی را ندارند، کاملا درست بوده و نمی توان منکر آن شد؛ اما سنگ دانه های ریز فضاهای خالی بین سنگ دانه های درشت را پر کرده و به بالا بردن مقاومت قطعات کمک بسیاری می کنند. مورد بیان شده یکی دیگر از ویژگی های واش بتنی خوب است و باید حتما رعایت شود. از دیگر ویژگی های کف پوش با کیفیت می توان به وجود چسب بتن در ساخت آن اشاره داشت و همچنین باید دوره کیورینگش تمامی قطعات به پایان رسیده باشد.
علت رعایت کردن دو مورد بیان شده این است، که بین دانه های سنگی و سیمان موجود در واش بتن چسبندگی لازم ایجاد شده و به طور کامل به یک دیگر بچسبند.
راه حل تشخیص مطلب بالا به این شکل است، که زمان شکستن یکی از قطعات واش بتن به طور آزمایشی، سیمان موجود از سنگ دانه ها جدا نشده و در آن آزمایش حتی سنگ ها هم از محل فشار وارده، بشکنند. در حالتی که سیمان جدا شود یا این که فقط سیمان شکسته و سنگ ها سالم بمانند به معنی نامرغوب بودن سیمان و روش ساخت اشتباه می باشد. این که سنگ ها شکسته نشوند، به دلیل مقاومت بالای آن ها نیست، بلکه به دلیل این می باشد، که اصلا فشاری روی سنگ دانه ها وارد نبوده و با فشار بسیار کمی سیمان شکسته خواهد شد. نبودن حباب هوا در برش های عرضی و طولی هر قطعه واش بتن هم از معیارهای مهم برای تشخیص کف پوش باکیفیت می باشد. نداشتن هر یک از موارد نام برده شده در سطرهای بالا نشان بر عدم کیفیت واش بتن داشته و به شما کمک می کند، مصالح نامرغوب خریداری نکنید. در مطالب قبلی علت اهمیت کیفیت بالای واش بتن یا همان کف پوش ها را به طور مفصل برای شما عزیزان بیان کردیم. شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

در حالت کلی می توان موارد مهم در ساخت واش بتن باکیفیت را به این شکل بیان کرد:

  1. تراکم بالای سنگ دانه ها
  2. مقاومت فشاری بالا به اندازه ی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم بر سانت متر مربع
  3. سایز سنگ دانه ها با مش بندی هماهنگ و یکسان باشد.
  4. برای سیمان حتما از سیمان پرتلند با عیار ۴۰۰ استفاده شود.
  5. واش بتن تولید شده در برابر سرما و نفوذ آب مقاوم باشد.
 

انواع واش بتن از نظر سطح رویه ی آن را نام ببرید؟

در سطرهای بالاتر نحوه ی ساخت و روش های ساخت واش بتن را شرح داده و با آن آشنا شدیم، در تمامی روش ها وجود یک سطح رویه ی لازم بوده و اجرایی می شود. این لایه برای حفظ واش بتن از صدمات ضروری است و مقاومت آن را افزایش می دهد؛ اما همین یک لایه ی روی واش بتن هم دارای دو نوع متفاوت می باشد. که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.
  1. سطح رویه در نوع برجسته
  2. سطح رویه در نوع ساب خورده
هر دو نوع واش بتنی مقاومت مورد انتظار را داشته و در صورت انتخاب اصلا نگران عدم موفقیت پروژه ی خود نباشید. انواع واش بتن از نظر سطح رویه ی آن را نام ببرید؟ شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

نحوه ی اجرای کف پوش واش بتن را شرح دهید؟

همان طور که در سطرهای بالاتر بیان شد، واش بتن دارای مقاومت بسیار زیادی بوده و با این وجود برای زیبایی گزینه ی بسیار خوبی است. واش بتن از سنگ های معدنی و رنگی ساخته شده و ترکیبات خاصی را تشکیل داده اند. در مواردی که این سنگ دانه های رنگی برجسته هستند، جلوه ی بسیار زیبایی به کف پوش هدیه می دهند. بنا به دلایل بیان شده در سطر بالا باید در زمان اجرای موزاییک واش بتن به نکات ریزی توجه کرد، که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. نحوه ی اجرای کف پوش واش بتن را شرح دهید؟ اولین و مهم ترین نکته ای که باید رعایت شود، این می باشد، که سطح زیرین موزاییک را به خوبی کوبیده و از تراکم آن اطمینان حاصل کنیم. مراحل تراکم پذیری هم دارای قوانین خاص خود بوده و به کمک ماشین آلات و ابزارهای مخصوصی اعمال می شود. بعد از تراکم سطح زیرین پروژه می توان موزاییک های واش بتن را به همراه ملات مخصوص اجرا کرد. از نکات مهم اجرایی می توان به در نظر گرفتن چیزی حدود ۱ تا ۵ سانت به عنوان بند، اشاره کرد.

مصالح مورد نیاز برای پر کردن بین موزاییک ها سیمان یا هر نوع مصالح در دسترس مانند سنگ یا چمن می باشند، نکته مهم این است که سیمان در رنگ های سفید، خاکستری و .. وجود دارد.

نکته مهم دیگر این می باشد، که سطح موزاییک واش بتن دارای ضخامت بوده و به همین دلیل استفاده از ملات دوغاب، گچ، سیمان و… اصلا توصیه نمی شود. بعد از اجرایی شدن موزاییک واش بتن به عنوان کف پوش اصلا از مواد اسیدی و همچنین پاک کننده های قوی و . . . برای تمیزی و شستشوی آن بکار نبرید از دیگر نکات مهم در نوع تولید واش بتن که روی اجرای آن ها تاثیر گذار خواهد بود، می توان به وزن مخصوص بالا و بافت فشرده ی آن اشاره داشت. علت اهمیت مورد بیان شده این است، که موزاییک واش بتن نباید آب را به خود جذب کرده و میزان جذب آن با رعایت نکات بالا تا حد چشم گیری کاهش می یابد. در سطرهای بالا انواع روش های ساخت واش بتن را نام برده و دانستیم به چند روش به نام های ویبره و پرسی و.. اجرا می شود. در این بخش لازم است بدانید موزاییک هایی که به روش پرسی ساخت و تولید می شوند، دارای عملکرد بهتر و مقاومت بالاتری هستند. در حالت کلی و در هر دو روش وجود سیمان پرتلند یکی از دلایل افزایش مقاومت واش بتن بوده و همچنین نمی توان از تاثیر مثبت سنگ دانه های معدنی یا کوهی با مش بندی متفاوت، به روی مقاومت واش بتن، قافل شد. در نصب و اجرای موزاییک واش بتن می توان از روش خشکه چینی به همراه ماسه سیمان بکار برد انجام این روش نیاز به مهارت و تخصص کافی داشته و در صورتی که تجربه کافی را نداشته باشید، ممکن است به مشکل بربخورید. شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

کاربرد واش بتن در چه مواردی است؟

همان طور که متوجه شدید، واش بتن برای کف پوش اجرایی شده و به طور معمول در محل هایی مانند پارک ها، پیاده روها، رمپ ها، پارکینگ ها، محوطه ی بین هر بلوک ساختمان ها، پمپ بنزین ها، کناره های استخرها و حتی آب گیرها، پیاده روهای شهری، فضاهای سبز، حیاط ها و.. کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش لازم به ذکر است، که می توانید از واش بتن به عنوان کف پوش راه روهای سربسته هم استفاده کنید. نکته حائز اهمیت این می باشد، که استفاده در هر یک از موارد نام برده شده در سطرهای بالا بسته به نوع آن باید به رنگ خاصی اجرا شود و به محیط و دیگر اجزا بیاید. توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید طرح خاص و جدیدی را اجرا کنید، از دو یا چند طرح واش بتن استفاده کرده و با ترکیب آن ها طرح جدیدی را خلق کنید. لازم به ذکر است نوع رنگ باتوجه به گرم و سرد بودن شهر شما هم مهم بوده و باید رعایت شود. کاربرد و بهره بری از واش بتن در چه مواردی است؟

بازار فروش واش بتن در ایران چگونه می باشد؟

در سطور بالا در رابطه با مقاومت و زیبایی های واش بتن بحث کردیم و متوجه کاربرد فراوان آن شدیم؛ به طبع بازار فروش موزاییک واش بتن بسیار داغ بوده و از شهرداری و شرکت های پیمان کاری گرفته تا مشتری های خصوصی از این نوع مصالح استقبال بالایی دارند. علاوه بر مقاومت خاصیت تزیینی واش بتن می باشد، که سبب افزایش محبوبیت آن ها شده است. در ایران کارخانه های بسیاری در حال ساخت و تولید واش بتن بوده و طبق تحقیقات تولید آن ها بیش تر از هر یک از کف پوش های دیگر با ویژگی های خاص خود می باشد. در این بخش لازم به ذکر است، که علت افزایش کارخانه های تولید واش بتن علاوه بر طرفداران بالای آن، وجود سنگ ها در داخل کشور بوده و دیگر نیاز به واردات هیچ عضو سازنده در آن ها را نخواهیم داشت. بازار فروش واش بتن در ایران چگونه می باشد؟

اجرای واش بتن یا همان موزاییک های بتنی برای چه آب و هوایی جوابگو خواهد بود؟

باتوجه به موارد بیان شده در سطرهای بالاتر حتما با این سوال مواجعه شده اید، که واش بتن برای چه مناطق آب و هوایی کارآیی داشته و جوابگو خواهد بود. همان طور که بارها گفته شد، واش بتن مقاومت بسیار بالایی داشته و می تواند در برابر نیروهای فشاری یا سایشی استحکام بالایی از خود نشان دهد. این مقاومت مختص به شرایط آب و هوایی خاصی نبوده و برای دماهای بسیار سرد یا بسیار گرم هم قابل اجرا می باشد، بدون این که آسیب دیده یا خرابی به همراه داشته باشد. این مطالب طبق تجربیات بیان شده و در شهرهای بسیار گرم مانند بندرعباس یا شهرهایی که دارای دمای بسیار سرد هستند، اجرایی شده و کوچک ترین مشکلی برای موزاییک های واش بتن به وجود نیامده است. در این بخش لازم به ذکر می باشد، که واش بتن هم در مناطق پربارش هم عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشته و حتی در شهرهای شمالی هم اجرای واش بتن با درصد موفقیت بالا همراه بوده است. شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

واش بتن دارای چه مقدار عمر مفید می باشد؟

شاید قصد اجرای پروژه واش بتن را برای منزل شخصی خود داشته باشید و لازم است، بدانید عمر مفید آن ها چقدر خواهد بود. به همین دلیل در ابتدا مرغوب بودن واش بتن حائز اهمیت می باشد. طبق تجربه موزاییک هایی که از مصالح مرغوب ساخته شده باشند، عمری حدود ۲۰ سال داشته و در این مدت همانند روزهای اول زیبا خواهند بود؛ اما اگر واش بتن مورد استفاده باکیفیت نبوده و از مصالح نامرغوبی ساخته شده باشد، در اولین سرما عضوهای آن از یک دیگر جدا شده و خرابی به همراه دارد. واش بتن دارای چه مقدار عمر مفید می باشد؟ آسیب ها هر موزاییک ظاهر کل سطح موزاییک کاری شده را خراب کرده و سبب هزینه های مجدد خواهد شد. پس توصیه می کنیم حتما از واش بتن مرغوب خریداری کرده و هزینه های خود را با خرید موزاییک های نامرغوب، چندین برابر نکنید.

انواع واش بتن

– واش بتن از نوع سفید و قرمز – واش بتن از نوع سفید و مشکی – واش بتن از نوع سفید و لیمویی – واش بتن از نوع لیمویی و مشکی – واش بتن از نوع تمام سفید – واش بتن از نوع سفید و سبز – واش بتن از نوع سفید و قرمز،  زمینه قرمز – واش بتن از نوع آجیلی – واش بتن از نوع رودخانه ای – جدول واش بتن از نوع ( ۵۰*۳۰ ) – پله واش بتن از نوع ( ۵*۳۵*۱۰۰ ) – واش بتن از نوع دور درختی – واش بتن از نوع کف – واش بتن از نوع آنتیک(ساب خورده) انواع واش بتن را نام ببرید؟

محصولات مشابه واش بتن 

در تمامی شرکت های ساخت و تولید واش بتن انواع مشابه آن را هم تولید کرده و به بازار ارائه می دهند. اگر بخواهیم چند مورد از آن ها را نام ببریم، می توانیم به انواع کف پوش ها، نمای سنگ مصنوعی، موزاییک های پلیمری، کف پوش بتنی و همچنین پرسی و نیز جدول های تزیینی خیابانی اشاره داشت. نکته قابل ذکر این است که تمامی موارد نام برده شده در رنگ ها و طرح های متفاوتی وجود داشته و طبق نظر و سلیقه ی مشتری در سایز دلخواه شما قابل اجرا می باشد. البته در هر کارخانه بسته به شرایط آن محصولات مشابه متفاوتی ساخته شده و تمامی شرکت های تولیدی محصولات یکسانی را ندارد. محصولات مشابه واش بتن را نام ببرید؟ شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

تولید و ساخت بتن در کدام یک از مناطق کشور ایران به صرفه خواهد بود؟

همان طور که در سطرهای بالاتر بیان شد، یکی از مهم ترین موارد موجود در ساخت واش بتن سنگ دانه ها بوده، که اگر در این رابطه اطلاعاتی داشته باشید، حتما می دانید در کنار رودخانه ها به وفور سنگ دانه یافت می شود. پس همان طور که مشخص شد، ساخت واش بتنی در مناطقی که به رودخانه نزدیک بوده و همچنین دسترسی راحتی به کارخانه سیمان دارند، جزو مناطق اقتصادی برای ساخت و تولید واش بتن به حساب می آیند. تولید و ساخت بتن در کدام یک از مناطق کشور ایران به صرفه خواهد بود؟

چه عواملی بر قیمت واش بتن تاثیر گذار خواهد بود؟

اگر تصمیم به استفاده از موزاییک های بتنی دارید و می خواهید از قیمت تمام شده ی آن اطلاعاتی داشته باشید، لازم به ذکر است، مرغوب بودن  در افزایش قیمت تاثیر داشته و هر چقدر سنگ دانه و سیمان موجود در واش بتن دارای کیفیت بالاتری باشند، به طبع محصول تولید شده هم گران تر خواهد بود. در این بخش لازم است بگوییم، تراکم سازی سطح زیرین و آماده سازی و خرید موزاییک ها هزینه های جدا بوده و در صورتی که بخواهید موزاییک های قبلی را بردارید و مجدد اعمال کنید، هزینه ی برداشت موارد قبلی را هم در نظر بگیرید. در نهایت تمامی مطالب بالا را به این شکل می توان بیان کرد، که واش بتنی یک نمونه موزاییک بتنی جدید می باشد، که مقاومت بالایی داشته و زیبایی بی همتای آن ها سبب افزایش طرفداران شده است. اگر بخواهیم موارد موجود در این قطعات پرکاربرد را برای شما عزیزان نام ببریم، می توانیم به سیمان، سنگ دانه، چسب بتن، روان کننده ها و…اشاره کنیم. از بهترین ویژگی های یک واش بتن مرغوب می توان مقاومت چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی مربع را نام برد. شما در حال مطالعه مقاله واش بتن بابلسر هستید

تراکم بین دانه ای سنگی و سیمان به کار رفته در واش بتن بسیار مهم بوده و از دیگر ویژگی های یک موزاییک مرغوب می باشد.

به شما توصیه می کنیم حتما در ابتدا کیفیت موزاییک واش بتن را بررسی کرده و بعد برای خرید اقدام کنید. در صورتی که واش بتن دارای مرغوبیت لازم باشد، چیزی حدود ۲۰ سال ماندگاری داشته و داوم بالای آن بیش تر از هر یک از کف پوش های موجود در بازار می باشد. ولی اگر از واش بتن نامرغوب خریداری کرده و آن ها را نصب کنید، در اولین سرمای فصل زمستان با خرابی آن مواجعه شده و علاوه بر هزینه های مجدد برای خرید واش بتن باید هزینه های دیگر برای برداشتن آن موزاییک های نامرغوب هم صرف کنید. جالب است که بدانید واش بتنی در هوای های بسیار سرد یا گرم هم دوام و عمر بالایی داشته و تغییرات دما تاثیراتی در واش بتن های مرغوب نخواهد داشت. ساخت انواع واش بتن ها به دلیل این که در کشور ایران تمامی سنگ دانه های مورد نیاز موجود می باشد، کار راحتی بوده و سبب افزایش صادرات آن به کشورهای دیگر هم شده است. قیمت هر پروژه اجرای واش بتن بسته به میزان مساحت آن و مرغوبت موزاییک دارای قیمت متفاوتی می باشد و باید هزینه های آماده سازی سطح زیرین اجرای پروژه را هم در نظر بگیریم. از عواملی که نشان بر مرغوبیت واش بتنی دارد، می توان به مقاومت بالا، سیمان پرتلند، سنگ دانه ها در تمام سایزها و…اشاره کرد. در صورتی که واش بتنی دارای کیفیت لازم نباشد، در اولین سرما شکسته و خراب خواهد شد.
۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top