نرده سمنت پلاست

نرده سمنت پلاست

فهرست مطالب:

امروز با بررسی موضوع نرده سمنت پلاست با شما همراهیم. برای خرید نرده سمنت پلاست می توانید به شرکت کف پوش گستر رابین مراجعه کنید و یا با شماره تماس این شرکت که در انتهای همین صفحه درج شده است تماس بگیرید نرده سمنت پلاست را در موارد مختلفی می توان به کار برد. این نرده ها کاربردهای زیادی دارد و بر اساس نیاز هایی که در موارد مختلف به آن احساس می شود در ابعاد متفاوتی ساخته شده است تا از این طریق سلیقه های مشتریان را در نظر گرفته و با توجه به تفاوت در سلیقه ها، نیازهای خاص را برطرف کرد.
نرده سمنت پلاست
نرده سمنت پلاست
در ادامه مقاله به سوالاتی که شاید برای شما نیز پیش بیاید و ذهن را درگیر کند پاسخ می دهیم.
    • سنگ سمنت پلاست چیست؟
    • تاریخچه استفاده از سنگ های مصنوعی به چه زمانی برمی گردد؟
    • سنگ سمنت پلاست دارای چه ویژگی های خاصی است؟
    • سنگ سمنت پلاست در چه مواردی کاربرد استفاده دارد؟
    • سنگ سمنت پلاست در مقایسه با سنگ های دیگر چه خاصیت هایی برتر دارد؟
    • انواع کاربرد های سنگ سمنت پلاست در چه مواردی است؟
    • استفاده کردن از سنگ های سمنت پلاست چه مزایایی در پی دارد؟
    • معایبی که سنگ های سمنت پلاست دارد شامل چه مواردی می شود؟
  • مواد اولیه برای ساخت سنگ مصنوعی سمنت پلاست دربردارنده چه مواردی است؟
  • ساخت سنگ سمنت پلاست چه مراحلی دارد؟
  • هزینه سمنت پلاست به چه میزانی تعیین می شود؟
  • روش ایجاد رنگ در سنگ سمنت پلاست چگونه است؟
  • آیا می توان بر روی سنگ سمنت پلاست  برشکاری انجام داد؟
  • در چه قسمت هایی از ساختمان ضرورت دارد که از سنگ سمنت پلاست به کار برده نشود؟
  • نرده سمنت پلاست از چه موادی تشکیل شده است؟
  • جنس هایی که نرده سمنت پلاست دارد چگونه است؟
  • نکات حائز اهمیت در مورد به کار بردن نرده سمنت پلاست در نمای بیرونی ساختمان چیست؟

نکات مهم در مورد استفاده از نرده سمنت پلاست در ارتباط با نماهای داخلی ساختمان کدامند؟

  1. در موقع خرید کردن نرده های سمنت پلاست به چه نکاتی باید دقت کرد؟
  2. روش های نصب کردن نرده های سمنت پلاست به چه صورتی است؟
  3. توجه به چه مواردی در نصب کردن نرده های سمنت پلاست مهم است؟
  4. نصاب در نصب کردن نرده های سمنت پلاست به چه مواردی باید دقت کند؟
  5. خصوصیات نرده های سمنت پلاست چیست؟
  6. ابعاد مختلف نرده سمنت پلاست کدامند؟
  7. انواع نرده های سمنت پلاست بر اساس سفارش مشتری کدامند؟
  8. ویژگی های نرده های سمنت پلاست کدامند؟

سنگ سمنت پلاست چیست؟

در دنیای امروز به نسبت سال های گذشته ساختمان های بیشتری را احداث کرده و از پروژه های عمرانی زیادی استقبال شده است و به نوعی نیاز بیشتری به ساختمان های مدرن بیشتر احساس می شود و تلاش بر  این است که از مواد جدیدی استفاده شود. این نیازها سبب شد که افراد و طراحان ساختمان ها ترجیح دهند که برای ساختن ساختمان های مورد نظر خود دیگر از مصالحی که قدیمی هستند استفاده نکنند و روش های سنتی را به کار نبرد چون در دنیای امروز طراحی های خاصی برای دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان های مختلف به کار برده می شود و به نوعی نمی توان با استفاده از این مصالح که خیلی قدیمی هستند نیاز را برطرف کرد. استفاده کردن از مصالحی که جدید هستند به نوعی می تواند جوابگوی نیازهای خاص این افراد باشد. سمنت پلاست به نوعی نسل جدیدی از انواع سنگ های مصنوعی است .
سنگ سمنت پلاست چیست؟
سنگ سمنت پلاست چیست؟

ساختار سمنت پلاست

سمنت پلاست یا به عبارتی دیگر سیمانی که پلیمر شده است از یک نوع سنگ مصنوعی ساخته می شود که ترکیبات خاصی برای ساخت این نوع سنگ به کار می رود تا به این صورت در می آید. در این زمینه تلاش شده با به کار بردن ترکیباتی که پلیمری و نانو هستند در ساختار مولکولی که سیمان دارد بتوان تغییراتی را ایجاد کرد. با استفاده از این ترکیبات تغییر دادن مواد معدنی موجود در این نوع سنگ نیز انجام می شود. با انجام دادن این نوع واکنش های خاص همچون پلیمریزاسیون در این سیمان استحکام خاصی را به وجود می آورند. هنگامی که این واکنش شکل می گیرد سیمان کریستاله می شود و شبکه بلوری در آن ایجاد می شود و تمام این واکنش ها سبب می شود که محصول جدیدی به وجود آید که از همان سنگ درست شده و این محصول جدید فشار زیادی را بتواند تحمل کند و میزان فشاری که دارد تا اندازه ۳ برابر بتن است.
ساختار سمنت پلاست
ساختار سمنت پلاست

استفاده کردن از واکنش ها و انجام دادن ترکیبات

با استفاده کردن از این واکنش ها و انجام دادن ترکیبات چسبندگی موجود در این مواد بیشتر می شود، خاصیتی چون آب گریزی به دست می آید و همچنین پیوستگی این محصول بیشتر می شود. با وجود تمام این موارد سمنت پلاستی که شکل می گیرد از نظر استحکامی که این نوع سنگ دارد در مقایسه با سنگ های دیگر خیلی بیشتر است. به عبارتی دیگر این نوع سنگ سمنت پلاست با اندازه حجمی مشخصی، موادی افزودنی و همچنین انجام دادن ترکیبات نانو شکل می گیرد. این نوع سنگ در آن موادی که به کار گرفته شده است برای طبیعت آسیب کمتری را در پی دارد و اگر مشکلات مختلفی را سنگ های طبیعی دارد می تواند از بین ببرد. این رنگ ها که در این نوع سنگ به کار می رود کاملا به صورت رنگ های معدنی هستند.

تاریخچه استفاده از سنگ های مصنوعی به چه زمانی برمی گردد؟

از سال های قبل ساخت و تولید کردن سنگ های مصنوعی گسترش یافته است ولی تاریخ دقیق آن به نوعی به سال ۱۸۹۲ مربوط است که  این کار توسط فردی انگلیسی انجام شد. سپس تولید سنگ های مصنوعی به صورتی که همین حالا نیز استفاده می شود را به حدود سال ۱۹۶۰ در ایتالیا می دانند که تکنولوژی تولید کردن سنگ های مصنوعی مدنظر قرار گرفت و در همان مدت بود که در کشور ایتالیا ابتدایی ترین کارخانه را که توانست سنگ مصنوعی را بسازد به وجود آوردند. البته ساخت سنگ های مصنوعی ایده اولیه ای که داشت را چند نفر از طراحان داخلی در نظر گرفتند که سنگ هایی متنوع تر را مدنظر داشتند. در ابتدا که این سنگ ها ساخته شد تنها در موارد محدودی به کار برده شد، در همان ابتدا این سنگ را در حیاط منازل و جاهای محدودی چون محوطه سازی به کار می بردند یا در خیابان ها به عنوان سنگ فرش استفاده می شد، ولی به مرور زمان به کار بردن این سنگ ها بیشتر شد و به جزئی از معماری های ساختمان ها تبدیل شد.
تاریخچه استفاده از سنگ های مصنوعی به چه زمانی برمی گردد؟
تاریخچه استفاده از سنگ های مصنوعی به چه زمانی برمی گردد؟

ایده ایجاد کردن سنگ های مصنوعی

ایده ایجاد کردن سنگ های مصنوعی به آن زمانی برمی گردد که طراحانی که کار دکوراسیون انجام می دادند احساس کردند که نماها خیلی تکراری هستند و زیبایی خاصی دیگر ساختمان ها ندارند و برای اینکه این فضاها چشم نوازتر شود نیاز شدیدی احساس شد تا اینکه تنوع موجود در این فضاها بیشتر شود و از تکنولوژی های جدیدتری به کار برده شود. هر چه صنعت ساختمان پیشرفت بیشتری را مشاهده کرد به تبع آن سلایق متفاوتی نیز به وجود آمد و برای برطرف کردن این نیازها به دنبال سنگ هایی می گشتند که هم طرح های متفاوتی را داشته باشد، هم کیفیت بالایی داشته باشد. به طور کامل همه دانستند که سنگ هایی که طبیعی هستند برطرف کننده نیازها نمی توانست باشد و نیاز انسانی را برآورده نمی کرد چون این سنگ ها معایبی زیادی داشتند و تنوع رنگ و … را در برنداشتند. به همین دلایل بود که ساخت سنگ های جدید مورد توجه قرار گرفت و سنگ های مصنوعی ایجاد شدند. موادی که اجزای سنگ های مصنوعی را تشکیل می دهند از همان اجزای سنگ های طبیعی هستند اما این نوع سنگ ها رنگ های بیشتری می تواند داشته باشد و جنس های مختلفی را می توان از این سنگ های مصنوعی ایجاد کرد.

ایران تولید کننده سنگ

کشور ایران امروزه به عنوان یک کشور قوی در زمینه تولیدات سنگ های تزئینی و همچنین ساختمانی در دنیا شناخته شده است و در داخل کشور شرکت ها و کارخانه های مختلفی در این زمینه فعالیت های گسترده ای انجام می دهند. در همان اوایل قرن بیستم بود که توسعه یافتن این سنگ ها بیشتر شد و تمایل مشتریان برای به کار بردن این نوع سنگ ها بیشتر شد. سمنت پلاست به عنوان یکی از نوع های سنگ مصنوعی شناخته می شود و در سال های گذشته این نوع سنگ ها بازار رقابتی خوبی را در ایران به وجود آورده اند و از همان ابتدا که این محصول در کشور استفاده شد به نام سمنت پلاست شناخته شد و به بازار ارائه شد تا در موارد مختلفی مشتریان بر اساس اینکه در چه زمینه ای مدنظر دارند بتوانند از آن به کار ببرند.

سنگ سمنت پلاست دارای چه ویژگی های خاصی است؟

سنگ سمنت پلاست مانند هر سنگ مصنوعی دیگر ویژگی های خاصی دارد که همین نوع ویژگی ها سبب شده که متقاضیان این نوع سنگ افزایش یابد و بتوانند در موارد مختلفی از آن استفاده کنند. ویژگی هایی که این نوع سنگ مصنوعی سمنت پلاست دارند شامل این موارد می شود از جمله: وزن این نوع سنگ خیلی سبک است. البته باید اضافه کرد که وزن این نوع سنگ سمنت پلاست به نسبت انواع دیگر سنگ ها خیلی سبک تر می باشد. در هر متر مربع معمولا وزن این نوع سنگ چیزی به میزان خاص ۱۵ کیلو تا حدود ۳۵ کیلوگرم است و بستگی به نوع سفارش این میزان می تواند متغیر باشد.
سنگ سمنت پلاست دارای چه ویژگی های خاصی است؟
سنگ سمنت پلاست دارای چه ویژگی های خاصی است؟

دارای طرح های مختلف

ویژگی خاص دیگر این سنگ ها  این است که دارای طرح های مختلف و به صورت جذاب تری است. در مورد سنگ های سمنت پلاست و استفاده از این نوع سنگ می توان از طرح های خاصی که به این سنگ ها داده می شود به کار برد. طرح هایی خیلی زیبا و به صورت متنوع ایجاد می شود تا بتواند به مشتریان خدمات دهد. زیبا بودن این نوع طرح ها به دلایل مختلفی است و معمولا در آن از قطعات مختلفی استفاده می کنند این نوع سنگ ها در آن اجزای مختلفی به کار برده می شود، عناصری که در این نوع سنگ ها به کار برده شده است و استفاده کردن هر نوع دانه های متفاوت در این سنگ ها چون اجزای فسیلی، سبب این متفاوت بودن شده است. البته در این نوع سنگ سمنت پلاست به هر صورت، قطعات فلزات را نیز می توان به کار برد. دانه های دیگری هم در ترکیباتی که هستند به کار برده می شود.
دارای طرح های مختلف
دارای طرح های مختلف

داشتن رنگ های گوناگون:

برای رنگ کردن این نوع سنگ سمنت پلاست می توان از هر نوع رنگدانه ای که متفاوت است به کار برده شود، باید توجه داشت که هر کدام از این رنگ ها دارای ترکیب خاصی نیز هستند  ولی جالب است که در همه قطعات سنگ ها معمولا ثبات رنگ وجود دارد.

ضخامت سمنت پلاست خیلی کم است:

این نوع سنگ ها به نسبت سنگ های دیگر ضخامت خیلی کمی دارد و این نوع ضخامت برعکس مقاومت بالایی که این سنگ ها دارد کمتر است.

سنگ سمنت پلاست عمر استفاده از آن خیلی زیاد است:

در این سنگ ها از واکنش هایی استفاده شده است که سبب می شود ویژگی های این نوع سنگ بیشتر شود و عمر استفاده از آن بالاتر باشد. در ساخت این نوع سنگ ها تلاش شده از تکنولوژی های لازم و موثر برای تولید این سنگ ها به کار برده می شود و هر کدام از این سنگ ها چون از سیمان هایی با کیفیت ایجاد شده اند، دارای عمر خیلی مناسبی هستند، در خیلی موارد این سنگ ها حتی تا ۳۰ سال عمر نیز می تواند داشته باشد.

مقاومت داشتن بالای این سنگ ها:

با توجه به آزمایشات مختلفی که در ارتباط با مقاومتی که سنگ های سمنت پلاست دارند مشخص شده که مقاومت بالایی را این نوع سنگ ها دارند. البته این نوع مقاومت در برابر مسائلی چون فشار بیشتر، یخ زدگی بیشتر است. همچنین این نوع سنگ ها انعطاف پذیری بالایی دارد و در آن خراش کمتری ایجاد می شود. در کل این مقاومت بالا در مقایسه با سنگ های دیگر وضعیت خاص و مناسب تر دارند. سفارش دادن طرح های ویژه با رنگ های متفاوت و مدنظر مشتری: در مواردی که مشتری مدنظر دارد و می خواهد می تواند که با توضیح دادن طرح مورد نظر خود رنگ ها و طرح های خاصی را ایجاد کند.  

سنگ سمنت پلاست در چه مواردی کاربرد استفاده دارد؟

امروزه استفاده از سمنت پلاست در موارد مختلفی کاربرد دارد و از این نوع سنگ در مواردی خاص به کار می برند. با توجه به ویژگی هایی که سنگ های مصنوعی از نوع سمنت پلاست دارند استفاده کردن از این نوع سنگ ها در حال افزایش است. طرح هایی زیبا که این نوع سنگ دارد و تنوع زیادی که دارد سبب می شود که مهندسین و معماران و همچنین طراحان دکوراسیون داخلی بتوانند بیشتر از آن استفاده کنند و به نسبت سنگ های مصنوعی دیگر، هر نوع سرامیک یا موزاییک کاربردهای بیشتری یافته است. در ایران نیز در خیلی مناطق آب و هواهای خاص و متفاوتی وجود دارد و در مناطق مختلفی مواردی چون باران های اسیدی باعث می شود که در خیلی از سنگ ها آسیب زیادی وارد شود. همچنین خیلی ها نمی خواهند که از موزاییک هایی که سیمانی هستند به کار ببرند چون کاربرد این نوع سنگ ها در این نوع آب و هوا بهتر است. امروزه استفاده از این نوع سنگ در خیلی از بخش های مختلف ساختمان می تواند کاربرد داشته باشد و به عنوان یک جایگزین برای این محصولات به از آن بهره برد.
سنگ سمنت پلاست در چه مواردی کاربرد استفاده دارد؟
سنگ سمنت پلاست در چه مواردی کاربرد استفاده دارد؟

کاربردها

در ارتباط با کاربردهایی که سمنت پلاست دارد می توان به استفاده در هر نوع کفپوش برای داخل ساختمان و بیرون از آن اشاره کرد. جالب این است که این نوع سنگ را حتی در مورد دیوارپوش نیز به کار می برند. البته در مورد استفاده از دیوارپوش ها در ارتباط با نمای داخلی ساختمان و نمای بیرونی، استفاده از این نوع سنگ اجرا می شود. کاربردهای دیگری که این نوع سنگ دارد در مورد محوطه سازی است. با به کار بردن این نوع سنگ می توان در پیاده روهای خیابان ، مکان هایی چون داخل حیاط و همچنین پارک های عمومی از آن به کار برد. در حال حاضر این نوع از سنگ سمنت پلاست را چون تنوع زیادی دارد و در شکل ها و رنگ های مختلفی ایجاد شده است به راحتی به عنوان جایگزینی برای مواردی چون موزائیک و موارد دیگری چون سنگ های با ضخامت و انواع دیگر محصولات شده است.
کاربردها
کاربردها

سنگ سمنت پلاست در مقایسه با سنگ های دیگر چه خاصیت هایی برتر دارد؟

در سنگ های طبیعی آهک وجود دارد و در خیلی موارد بتن به کار رفته شده در این سنگ ها از لحاظ انبساط و انقباض های موجود اصلا مناسب نیست و دچار آسیب های جدی می شود. در خیلی موارد این سنگ های طبیعی به مرور زمان از روی ساختمان می افتند و ظاهری خیلی نامناسب را ایجاد می کند. برای جلوگیری از این مورد و برای اینکه این سنگ های طبیعی از روس نمای ساختمان نیفتد در پشت سنگ اسکوپ به وجود می آورند یا به عبارتی سنگ را بر روی سطح پیچ رول می کنند که حتی اگر این کار انجام شود زیبایی موجود در ساختمان کمتر می شود و نمای ظاهری قشنگی را ایجاد نمی کند. در مقایسه با سنگ های طبیعی معمولا سنگ هایی که سمنت پلاست هستند چسبندگی بیشتری دارند، سیمانی که در ساخت این سنگ به کار می رود باعث می شود که سنگ از محیطی که به آن چسبیده جدا نشود و محکم به سطح بچسبد.
سنگ سمنت پلاست در مقایسه با سنگ های دیگر چه خاصیت هایی برتر دارد؟
سنگ سمنت پلاست در مقایسه با سنگ های دیگر چه خاصیت هایی برتر دارد؟

طول عمر بالا

این سنگ ها به نسبت سنگ های طبیعی طول عمری که دارند خیلی بالاتر است. به این طریق زیبایی که این نوع سنگ به محیط مورد نظر می دهد تا سال های زیادی می ماند و مشتری از این لحاظ خیال آسوده تری دارد. استفاده از این سنگ با استفاده از چسب خمیری و موادی چون پودر کاشی و همچنین ماستیک امکانپذیر می شود. در مقایسه ای که سنگ های طبیعی از لحاظ مقاومت در برابر آب و هواهای مختلف با سنگ های سمنت پلاست دارند نیز می توان گفت که سنگ های طبیعی آب بیشتری را در خود جذب می کنند و به مرور در بافت های داخلی سنگ آب نفوذ پیدا کرده و مشکلات بیشتری ایجاد می شود از جمله تغییر رنگ سنگ و آسیب های جدی تر است. این نفوذ آب به مرور باعث ترک خوردن و  ایجاد شکستگی های بیشتر در سنگ می شود. اما سنگ سمنت پلاست جذب آبی که دارد خیلی کمتر است و به مرور بافت داخلی سنگ دچار هر گونه آسیب مختلف نمی شود و ماندگاری بیشتری را در پی دارد.

عایق صوتی

سنگ های سمنت پلاست معمولا از مواد خاصی تشکیل شده است که به نوعی عایق صوتی هستند. در برابر هر گونه صدا این نوع سنگ ها تا حدود ۴۰ درصد عایق هستند. در کنار عایق بودن این سنگ ها از لحاظ صوتی، به نوعی عایق حرارتی نیز محسوب می شوند و در مقابل حرارت های مختلف تا درجه هایی بالا می توانند مقاومت داشته باشند. در سنگ های مصنوعی فرسایش به مرور زمان کمتری اتفاق می افتد. البته این نوع سنگ از لحاظ شکل ظاهری که دارند کاملا شباهت به سنگ های طبیعی دارند اما در این سنگ ها در کار دست دخیل است اما به صورتی تماما دست ساز محسوب نمی شود.

استفاده کردن از سنگ های سمنت پلاست چه مزایایی در پی دارد؟

معمولا سمنت پلاست در هر نوع آب و هوایی سازگاری بالایی دارد و این مورد به عنوان مزیت این نوع از سنگ های مصنوعی محسوب می شود. قیمت مناسب تر  و در خیلی موارد پایین تری دارد که همین گزینه توجه مشتری را به خود بیشتر جلب می کند که هم قیمت پایین و هم استحکام زیادی دارد. در برابر حرارت عایق است و در مواردی چون آتش سوزی با آسیب های دیگر  مقاومت بالایی دارد. نصب کردن این سنگ ها به آسانی انجام می شود و کار مشکلی نیست.
استفاده کردن از سنگ های سمنت پلاست چه مزایایی در پی دارد؟
استفاده کردن از سنگ های سمنت پلاست چه مزایایی در پی دارد؟

جابه جا کردن سنگ سمنت پلاست

جابه جا کردن سنگ سمنت پلاست در مدت کوتاهی امکان دارد، البته این مورد به دلیل سبک بودن این نوع سنگ ها است که در مواقعی چون جا به جایی نیز به راحتی این کار انجام می شود. از سنگ سمنت پلاست به راحتی در جاهای مختلفی و در مناطق مختلفی می توان استفاده کرد. در مناطقی چون شمال کشور که بارندگی زیاد است تا مناطقی کوهستانی یا حتی نقاطی چون شهرهای کویری. به نوعی این سنگ سبک سازی شده و با این شیه از افزایش بار بر ساختمان می کاهد و اثرات مخاطرات طبیعی چون زلزله بر این سنگ ها کمتر است. محدودیتی در ارتباط با ابعاد ساخته شده برای این سنگ وجود ندارد. با استفاده از موادی چون دوغاب سیمان می توان چسبندگی این سنگ را بیشتر کرد.

انواع کاربرد سمنت پلاست در چه مواردی است؟

طرح های مختلفی برای سنگ سمنت پلاست وجود دارد  و انواع مختلفی از این سنگ ها ایجاد شده اند که در موارد مختلفی و برای مصارف متفاوتی می توان به آن دقت کرد. به برخی از این موارد استفاده از سنگ های سمنت پلاست اشاره می شود: این نوع سنگ را می توان به عنوان سنگ نمای برجسته به کار برد و چون طرح های زیادی دارد در نماهای داخلی و بیرونی ساختمان ها به راحتی استفاده می شود و محدودیتی در مورد به کار بردن آن وجود ندارد. کاربردهای دیگر این نوع سنگ به عنوان سنگ فرش درون حیاط، برای اطراف باغچه ها، همچنین ویلا به کار می رود. در صورت نیاز به کار بردن شومینه های با طرح سنگ، از این نوع سمنت پلاست می توان استفاده کرد. به عنوان کفپوش هایی که به صورت آنتیک هستند به کار برده می شود. در بیشتر المان های شهری این نوع سنگ به کار می رود. در نماهای مشبک نیز این نوع سنگ به کار برده می شود. نوع دیگر استفاده از این سنگ ها در طراحی برای سنگ های بادبر است. به عنوان گزینه ای در هر نوع فضای زیبایی برای باغ و ویلاهای مختلف به کار می رود.
انواع کاربرد سمنت پلاست در چه مواردی است؟
انواع کاربرد سمنت پلاست در چه مواردی است؟

به عنوان سنگ های ساختمانی

به عنوان سنگ های ساختمانی به کار می رود از جمله در ارتباط با  سنگ پله و سنگ هایی برای زیر پله می توان از آن استفاده کرد. مانند سنگ فرش های برجسته می تواند استفاده شود و این سنگ فرش ها به صورت براق و مات نیز وجود دارد. به عنوان جدول های شهری نیز کاربرد دارد، همچنین هر نوع مبلمان شهری در خیابان ها و موزاییک هایی که طرح دار هستند از این سنگ های سمنت پلاست می تواند ایجاد شود. به عنوان اجسامی که دو بعدی هستند نیز کاربرد دارد همچون گلدانها و کتیبه هایی که شکل های خاصی دارند و در مکان های مختلفی می توان استفاده کرد.

معایبی که سنگ های سمنت پلاست دارد شامل چه مواردی می شود؟

این نوع سنگ در کنار مزایای بیشماری که در موارد مختلف و برای نماهای مختلف دارد اما معایبی نیز در پی دارد که باید به این موارد نیز توجه خاصی داشت.
  1. به نسبت بعضی از سنگ هایی که مصنوعی است احتمال اینکه سنگ سمنت پلاست استحکام کمتری داشته باشد وجود دارد.
  2. در برابر سنگ هایی دیگر ممکن است که در برخی موارد مقاومتی که دارند به نسبت کمتر باشد.
  3. از بعضی از سنگ های مصنوعی شاید عمر کمتری نیز داشته باشد و سنگ های دیگری باشد که عمر مفید استفاده از آنها بیشتر باشد.
  4. این نوع از سنگ سمنت پلاست پایداری که دارد در حد متوسطی است..
  5. در موارد محدودی مشاهده شده است که ثبات رنگی این نوع از سنگ ها در مقابل نور آفتاب کمتر از حدی است که مدنظر باشد.
معایبی که سنگ های سمنت پلاست دارد شامل چه مواردی می شود؟
معایبی که سنگ های سمنت پلاست دارد شامل چه مواردی می شود؟

مواد اولیه برای ساخت سنگ مصنوعی سمنت پلاست دربردارنده چه مواردی است؟

معمولا مواد سازنده و اولیه به کار گرفته شده در سمنت پلاست شامل این موارد می شود: سیمان سفید یکی از مواد به کار گرفته شده برای ساخت سنگ مصنوعی است. از موادی چون  ماسه و همچنین  پودر سنگ نیز به کار می برند، استفاده از پیگمنت نیز جز این مواد است، در مواد ساخت این نوع سنگ پلی استر نیز وجود دارد، البته هاردنر را نیز باید به این مواد اضافه کرد.

ساخت سنگ سمنت پلاست چه مراحلی دارد؟

بعد از در نظر گرفتن مواد اولیه برای سمنت پلاست، این موارد را مخلوط کرده و آماده موردی چون قالب گیری می کنند البته مواد موجود را باید با اندازه معینی به صورت خاصی ترکیب کرد. در نخستین مرحله ای که شامل قالب گیری می شود معمولا در کف قالب، از هاردنر و پلی استر استفاده می کنند و بعد از آن سایر موادی که به عنوان مواد اولیه در نظر گرفته شده و خاصیت هر کدام از این مواد ثابت شده است را ترکیب کرده و در این قالب ها می گذارند. برای اینکه در قالب سمنت پلاست فرم به درستی انجام شود از ویبره استفاده می کنند. این مواد باید ترکیب شده و برای مدتی چسبندگی لازم را در نظر بگیرند. این مواد را در قالب ها تا حدود سه روز نگه می دارند تا به درستی چسبندگی لازم را پیدا کند.  بعد از اینکه این نوع مواد سفت شد از قالب مورد نظر آن را بیرون می آورند و در موارد مختلفی می توان از آن به کار برد.

هزینه سمنت پلاست به چه میزانی است؟

امروزه هزینه ای که در مورد سنگ سمنت پلاست وجود دارد در مقایسه با سنگ های طبیعی و انواع دیگری از سنگ های مصنوعی در حد مناسب تری می باشد. البته طرح هایی که سمنت پلاست دارد و رنگ های مختلف آن در هزینه موثر است. خیلی از کارخانه ها سعی می کنند تولیدات خوب خود را با هزینه کمتری انجام دهند تا از این طریق بتوانند به مشتریان خدمت کنند.
هزینه سمنت پلاست به چه میزانی است؟
هزینه سمنت پلاست به چه میزانی است؟

روش ایجاد رنگ در سنگ سمنت پلاست چگونه است؟

رنگ هایی که برای سنگ های سمنت پلاست کاربرد دارد از نوع رنگ های معدنی و کانی هستند و سعی می شود به طور عمقی در سنگ ها استفاده شود تا به میزان مناسب در تمام قسمت ها رنگ وجود داشته باشد. با این شیوه در صورت برش دادن سنگ به راحتی می توان رنگ را در بافت داخلی سنگ مشاهده کرد. خاصیتی که این رنگ های معدنی دارند این است که هم در مقابل مواردی چون نور خورشید مقاومت دارند و هم در شرایط مختلف جوی رنگ تغییر نمی کند و کم رنگ نمی شود. در موارد دیگری این رنگ ها را به طور تصادفی قرار می دهند تا به صورت رگه رگه در سنگ نمایان شود. جالب است که با استفاده از این رنگ ها می توان در سنگ های مصنوعی سمنت پلاست تغییراتی را ایجاد کرد که کاملا به رنگ های موجود در سنگ های طبیعی شبیه باشد و هیچ تفاوتی بجز در برخی موارد با سنگ های طبیعی و رنگ های این نوع سنگ نداشته باشد.
روش ایجاد رنگ در سنگ سمنت پلاست چگونه است؟
روش ایجاد رنگ در سنگ سمنت پلاست چگونه است؟

آیا می توان بر روی سنگ سمنت پلاست برشکاری انجام داد؟

در مورد انجام مواردی چون برشکاری یا هر گونه سوراخکاری بر روی سنگ هایی که سمنت پلاست هستند می توان گفت که این کار می تواند انجام داده شود. اما چون این نوع سنگ ها مقاومت زیادی دارد لازم است بر جهت برش از صفحات خاصی چون گرانیت به کار برده شود. در صورت انجام دادن سوراخکاری نیز لازم است که با مته های الماس این کار را انجام داد تا به شیوه ای درست این مورد صورت پذیرد.
آیا می توان بر روی سنگ سمنت پلاست برشکاری انجام داد؟
آیا می توان بر روی سنگ سمنت پلاست برشکاری انجام داد؟

در چه قسمت هایی از ساختمان ضرورت دارد که از سنگ سمنت پلاست به کار برده نشود؟

منع استفاده کردن از سنگ سمنت پلاست را در جاهایی می دانند که اگر به کار برده نشود بهتر است. در مواردی چون حمام، همچنین قسمت های اطراف استخر نباید از این نوع سنگ استفاده شود. در این مکان ها اگر از کاشی به کار برده شود مناسب تر است. دلایلی که برای منع استفاده وجود دارد، این است که هم هزینه کمتری را برای مشتری در پی دارد، هم با آنکه درصد کمی از آب را به خود جذب می کند، به مرور نفوذ آب به بافت سنگ انجام می شود و مواد معدنی موجود در بافت به شکل بدی ظاهر می شود. این نوع سنگ ها خاصیتی چون ضد اسید دارند اما به طور کامل و صد درصد نیست و همین مورد نیز می تواند با درخواست مشتری این خاصیت ضد اسیدی بودن را اضافه کرد که هزینه ای بیشتر در پی دارد، اما کاشی و سرامیک را طوری می سازند که جذب آبی که این نوع کاشی دارد در حد زیادی باشد و در برابر نفوذ هر رطوبتی مقاوم باشد.
در چه قسمت هایی از ساختمان ضرورت دارد که از سنگ سمنت پلاست به کار برده نشود؟
در چه قسمت هایی از ساختمان ضرورت دارد که از سنگ سمنت پلاست به کار برده نشود؟

نرده سمنت پلاست از چه موادی تشکیل شده است؟

امروزه به کار بردن نرده های سنگی در مورد حفاظ های راه پله ها و همچنین تراس و بالکن های ساختمان خیلی استفاده می شود. در حال حاضر نرده سمنت پلاست را در انواع مختلف ایجاد می کنند، همچنین شکل های متنوعی را برای این  نوع نرده ایجاد کرده اند. نرده سمنت پلاست به نوعی از نرده های سنگی و آهکی ساخته شده است و طراحی این نوع سنگ ها به وسیله برش کاری انجام می شود. با توجه به سلیقه های مشتریان در مورد این نوع سنگ ها طراحی های متفاوتی نیز ایجاد شده است تا بتواند پاسخگوی مناسبی برای نیازهای مختلف مشتریان باشد و رضایت آنها را جلب کند. این نوع نرده در حال حاضر به عنوان یکی از شیک ترین و مناسب ترین نرده ها است که به کار برده می شود و موارد استفاده از این نوع نرده سمنت پلاست به عبارتی هم در در مورد نماهای بیرونی ساختمان ها و هم هر نوع نمای داخلی ساختمان است. این نوع نرده ها هم شیوه های نصب کردن آن به صورت متفاوت است و هم در موارد مختلفی می تواند این نوع نرده ها استفاده شود.
نرده سمنت پلاست از چه موادی تشکیل شده است؟

جنس نرده ها

نرده ها را کاملا از جنس سنگ مصنوعی می سازند، همچنین از جنس سنگ مصنوعی سمنت پلاست است و سطوحی که دارد هم به صورت براق و هم کاملا صیقل داده شده وجود دارد.  نرده ها را در رنگ های مختلفی چون سفید و کرم رنگ تولید کرده اند. نرده سمنت پلاست به عنوان نرده ای بتنی و سنگی شناخته می شود. از این نرده ها در مواردی چون محوطه سازی استفاده می شود، در آلاچیق ها به عنوان نرده های محافظ به کار برده شود. طرح های مختلفی در مورد نرده های سمنت پلاست وجود دارد که شامل طرح صراحی می شود، طرحی چون طرح حصار و جنگلی نیز وجود دارد. طرح های حصیری و طرح آبنوس نیز استفاده می شود.

جنس هایی که نرده سمنت پلاست دارد چگونه است؟

این نوع نرده از نرده هایی چون سنگی و آهکی به کار می رود و جنس آن از نوعی سنگ مصنوعی به نام سمنت پلاست است. این نوع نرده را از ترکیب کردن سیمان، همچنین یک نوع خاک سبک وزن به دست می آورند. در ترکیب کردن این مواد تلاش شده که موادی که به کار می رود که با محیط زیست سازگار باشد و هیچگونه مخاطراتی را ایجاد نمی کند و از این لحاظ مدنظر است. رنگ دانه هایی که اکسید آهن هستند می توانند به سنگ هایی که رنگی هستند رنگ خاص می دهند و در این زمینه ترکیب هایی که برای ساخت این نوع نرده شکل می گیرد آن را در قالب هایی که مخصوص باشد می ریزند  تا نقش هایی به صورت طبیعی داشته باشد. این رنگ ها به نوعی ظاهری خیلی طبیعی را به سنگ سمنت پلاست می دهد و نرده هایی متفاوت ایجاد می شود و در موارد مختلفی از آن به کار می برند. در مورد این نوع نرده ها نیز باید اضافه کرد که هزینه ای که دارد کمتر است چون لازم نیست بر روی این سنگ ها همان کارهایی که دشوار است انجام شود تا به بازار برود و این کارها اصلا در مورد سمنت پلاست ضرورت خاصی ندارد که صورت گیرد و به نوعی بیهوده می شود. با آنکه این  نوع نرده ها از سنگ مصنوعی هستند اما می توانند به راحتی همچون سنگ های طبیعی باشند و در برابر اشعه هایی چون ماوراء بنفش و هر گونه ناملایماتی که جوی است مقاومت داشته باشد.
جنس هایی که نرده سمنت پلاست دارد چگونه است؟
جنس هایی که نرده سمنت پلاست دارد چگونه است؟

نکات حائز اهمیت در مورد به کار بردن نرده سمنت پلاست در نمای بیرونی ساختمان چیست؟

همه می دانیم که در نماهایی که بیرون از ساختمان هستند لازم است که سنگ هایی که استفاده می شود از لحاظ استحکام بیشتری  از موادی چون نماهای داخل ساختمان داشته باشد. در مورد انتخاب کردن نرده سمنت پلاست برای بیرون می توان از نرده هایی دایره ای به کار برد. انتخاب کردن نرده هایی که به شکل دایره باشند چند مزیت خاص دارد که هر کدام از این مزایا قابل توجه است. این نوع از سنگ ها هم نمای زیباتری را به ساختمان و قسمت هایی چون پشت بام و بالکن می دهد  هم اگر این نرده های دایره ای قطرهای بزرگ تری داشته باشد امنیت بیشتری را در پی دارد و در موارد مختلف کاربرد استفاده می یابد. همین مسأله امنیت اولین موردی است که در زمینه انتخاب کردن نرده سمنت پلاست از آن به کار برد.
نکات حائز اهمیت در مورد به کار بردن نرده سمنت پلاست در نمای بیرونی ساختمان چیست؟
نکات حائز اهمیت در مورد به کار بردن نرده سمنت پلاست در نمای بیرونی ساختمان چیست؟

نرده های استوانه ای

در مواردی نیز نرده های استوانه ای را به کار می برند البته این نوع نماهای سنگی به نسبت نماهایی که چوبی یا پلاستیکی هستند احتمال اینکه در هنگام نصب ترد باشد در مورد آنها وجود دارد و شاید آسیب هایی چون ترک خوردگی یا حتی شکستن نیز در آن رخ دهد. اگر از نرده هایی که مربع شکل هستند در نمای بیرونی ساختمان به کار برده شود باید گفت که این نوع نمای مربعی خیلی تردتر است و در مدت کوتاهی ممکن است نمای به کار رفته دچار شکستن شود یا حتی در خیلی قسمت ها لب پر شود. در مقایسه نرده های سمنت پلاست از نوع مربع شکل و نوع استوانه ای برای نمای بیرونی ساختمان باید گفت که این آسیب ها در طرح های استوانه ای کمتر اتفاق می افتد و می توان از آن بیشتر استفاده کرد. البته به کار بردن نرده های سمنت پلاستی که به صورت دایره ای یا گرد هستند در مکان هایی پیشنهاد می شود که ارتفاع زیاد است چون این نوع نرده از لحاظ امنیت ساختمانی که دارند مقاوم تر است.

نکات مهم در مورد استفاده از نرده سمنت پلاست در ارتباط با نماهای داخلی ساختمان کدامند؟

در نماهایی درونی که در ساختمان وجود دارد از نماهای مختلف در بخش های مختلف از آن به کار می برند و هر کدام از این نوع نماها زیبایی خاصی دارد . معمولا از نرده سمنت پلاست در فضای داخلی ساختمان برای مواردی چون راه پله ها یا به عنوان زیباسازی فضا و ایجاد فضای مناسب برای قسمت های خاص به کار برده می شود. جالب این است که در نماهای درونی ساختمان ضرورتی ندارد که از نرده هایی که دایره ای هستند استفاده شود و از هر کدام از شکل های مختلف نرده های سمنت پلاست بر اساس سلیقه مشتری و طرح هایی که معماران و دکوراسیون های داخلی مدنظر دارند می توان به کار برد چون فضاهای داخلی ساختمان از آسیب ها بیشتر در امان هستند و تغییرات آب و هوایی و مواردی چون باران در فضاهای داخلی ساختمان درگیر نیست و از طرح های خاص تر که طراحان به وجود آورده اند می توان به کار برد. البته هر کدام از این طرح ها شکل های مختلفی را نیز در بردارد. در مورد استفاده کردن از نرده های سمنت پلاست در نماهای داخلی ساختمان به موارد مختلفی اشاره می شود که باید به آن توجه داشت اما در کل در این زمینه به استحکامی که نرده های سمنت پلاست دارند دقت کرد و این مورد را مدنظر قرار داد و به شکل ها و طراحی های مختلفی که این نرده ها هستند توجه کرد. مثلا اگر در راه پله ها هر قسمتی از یک پله را بتوان یه عنوان نرده در نظر گرفت.
نکات مهم در مورد استفاده از نرده سمنت پلاست در ارتباط با نماهای داخلی ساختمان کدامند؟
نکات مهم در مورد استفاده از نرده سمنت پلاست در ارتباط با نماهای داخلی ساختمان کدامند؟

در موقع خرید کردن نرده های سمنت پلاست به چه نکاتی باید دقت کرد؟

نکات خیلی مهمی وجود دارد که در هنگام خرید برای نرده های سمنت پلاست باید به آن دقت کرد و به این موارد توجه کرد تا از انتخاب خود و خرید به هیچ عنوان پشیمان نشد. در اولین مرحله برای خرید یک نرده باید دقت کرد که این نرده را برای چه بخشی از ساختمان قرار است به کار برد. بر اساس نوعی که به کار می رود از این نرده ها می توان به صورت متفاوت استفاده کرد. بعد از مشخص کردن اینکه از نرده های سنگی سمنت پلاست در چه مکانی به کار می برند مثلا باید در نظر گرفت که این نوع نرده را در نماهای داخلی ساختمان قرار است به کار ببرند یا اینکه در این زمینه برای محوطه سازی کاربرد دارد. نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این است که فضای مورد نیاز را مدنظر داشت و اینکه فاصله های نصب این نرده به چه صورتی است. بر اساس هر کدام از این موارد نیز  قیمت های خاصی تعیین می شود.

نکته مهم

البته نکته خیلی مهم در خرید کردن نرده سمنت پلاست این است که این نوع نرده از فرآورده های سنگی مهم است و به عنوان یکی از نماهای مقاوم در موارد مختلفی به کار می رود.  هنگامی که از این نوع نرده به کار می برند باید توجه کرد که استفاده از آن به حدی مهم است که به هزینه ای که دارند نباید خیلی توجه کرد. در حال حاضر از ارزان ترین نوع نماهایی که سنگی هستند و کاربرد زیادی دارد همین نرده های سمنت پلاست است. قبل از اینکه نرده های سمنت پلاست تهیه شود مشتری باید به موارد مهمی دقت کند تا خرید درستی را انجام دهد. از افرادی که در این زمینه اطلاعات دارند می توان استفاده کرد و مشورت های لازم را دریافت کرد.  سوال پرسیدن از معماران شهری و معماران داخلی ساختمان نیز خیلی موثر است و در این زمینه اطلاعات کافی و جامعی را در اختیار متقاضیان می گذارند. این نرده ها یک نقطه ضعف بزرگی که دارد این است که ممکن است دچار شکست شود و این نوع نرده ها بشکند. در موقع خرید باید به اینکه نرده ها چه کیفیتی دارد توجه زیادی شود تا از این مشکلات در امان ماند.

نرده های آماده

اگر از نرده های آماده به کار برده می شود لازم است که دقت کرد که این نوع نرده هیچ نوع ترک یا شکستگی در قسمت های مختلف نداشته باشد. از لحاظ ظاهر کاملا سالم باشد. در ارتباط با شکل های مختلف که در این نوع نما به کار برده می شود به تقارن هر کدام از آن موارد دقت کرد که از لحاظ شکل مانند هم باشند. به قسمت هایی که انحناخورده هستند نیز باید توجه کرد که چند تکه نباشد و کاملا یک پارچه باشد. در هنگام خرید این نوع نرده ها می توان از شرکت مورد نظر پرسیده شود که از چه سنگ هایی در این نوع نما به کار برده شده است و اگر سنگ های آهکی و سنگ هایی چون تراورتن به کار برده می شود مناسب استفاده کردن است. چون اگر از این نوع سنگ ها استفاده شود هم استحکام بیشتری پیدا می کند و  هم کار برش خوردن راحت تر انجام می شود. نرده هایی که در نماهای ساختمان به کار می رود و سنگی هستند به صورت همیشگی می توان از آن استفاده شود و  بعد از مدتی برای آن لازم نیست که تعویضی انجام داد.

روش های نصب کردن نرده های سمنت پلاست به چه صورتی است؟

نصب کردن نرده های سمنت پلاست در خیلی موارد کار پیچیده و سختی نیست ولی اگر افرادی در این زمینه تجربه لازم را نداشته باشند احتمال آسیب دیدن نرده ها وجود دارد در خیلی موارد این مشکل پیش می آید که فرد به تجهیزات مناسب و ابزارهایی که خاص نصب کردن است دسترسی نداشته باشد  و نصب با مشکل مواجه شود. معمولا در هنگام نصب کردن نرده های سمنت پلاست از دو روش متفاوت اقدام می کنند. نصب کردن روکار نرده ها و همچنین روش دوم نصب کردن توکار این  نوع نرده های سمنت پلاست. در مواقعی که لازم است نصب کردن نرده های سمنت پلاست به صورت روکار انجام شود نیاز است که از ابزار و وسایل مختلفی چون چسب سنگ استفاده کرد. در هنگام نصب کردن به روش روکار در مرحله اول نرده ها را با چسب سنگ به محلی که می خواهند می چسبانند. نصب کردن روکار مزیت های زیادی دارد اما اصلی ترین مزیتی که دارد این است که با استفاده کردن از این نوع چسب سنگ، نمای کل سنگ محافظت می شود و به شکل کامل دیده می شود. این نوع نصب کردن نیز عیب خاصی دارد که به استحکام بنا ربط دارد. در این روش چون از چسب سنگ استفاده می شود بعد از مدت کوتاهی اگر دقت لازم نیز به کار برده نشود شاید این نرده ها لق شود و جابجا شود.

نصب آسان

مزیت دیگری که این نوع نصب دارد این است که کار خیلی آسانی برای نصب کردن دارد و خیلی سریع این اتفاق می افتد. در مواردی می توان برای اینکه هم زیبایی بیشتری به این نوع نرده ها داده شود هم بر استحکام آن افزوده شود از کف خواب هایی مناسب استفاده کرد. در ارتباط با نصب کردن توکار این نوع نرده های سمنت پلاست لازم است توجه شود که این نرده ها استحکام زیادی دارد، اما چون این نصب کردن زمان بیشتری می برد و  باید در آن دقت بیشتری شود سرعت انجام کار کمتر می شود و عیب دیگری که دارد این است که بخشی از این نوع نرده در نصب کردن توکار درون کف قرار می گیرد و نمای کل نرده نمایان نمی شود و فقط قسمتی از آن مشخص شود. اگر نرده را برای تراس نیاز دارند که استفاده کنند شیوه کار راحت تری دارد چون با در نظر گرفتن تعداد نرده هایی که لازم است این کار انجام می شود و با در نظر گرفتن نوع ابعاد تراس این کار صورت می گیرد.

توجه به چه مواردی در نصب کردن نرده های سمنت پلاست مهم است؟

در ارتباط با نصب کردن نرده های سمنت پلاست لازم است که به روش خاص نصب توجه کرد. نرده های سنگی سمنت پلاست در حال حاضر جزء زیباترین مدل هایی است که برای نرده در بازار وجود دارد. زیبایی این نرده ها و در خیلی موارد طبیعی بودن این سنگ باعث می شود که خیلی ها دوست داشته باشند که از این نوع نرده به کار ببرند و به نرده هایی چون فلزی بیشتر ترجیح دهند. روش نصب کردن بر اساس بنایی که وجود دارد و استحکامی که مورد توجه است مشخص می شود. در جایی که قرار است نصب صورت گیرد باید فضای مورد نظر برای نصب را به طور کامل تمیز کرد همچنین تعیین کرد که از چند نرده باید استفاده کرد و  تعداد نرده ها را مشخص کرد. در مورد تعدادی که برای نرده ها در نظر گرفته می شود باید به طولی که نصب در آن لازم است انجام شود توجه کرد.

فاصله بین نرده ها

ضرورت دارد که فاصله های بین نرده ها را در نظر گرفت و چه میزانی از این فاصله به درستی شکل می گیرد، این میزان با توجه به ایمنی لازم شکل می گیرد و به استحکامی که یک بنا دارد نیز دقت کافی شود. نصب کردن نرده ها یک حرفه محسوب می شود و باید سنگتراش ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. اما نماکاران و افرادی که در زمینه سنگ چسبانان هستند نیز می توانند کار نصب را انجام دهند. اگر نصب به درستی انجام نشود ممکن است که نرده ها بعد از مدت کوتاهی لق شود.

نصاب در نصب کردن نرده های سمنت پلات به چه مواردی باید دقت کند؟

نصاب در موقع نصب کردن یک نرده به موارد زیادی دقت می کند تا کار بدون عیب و نقصی را انجام دهد. در ابتدا لازم است که محل نصبی که هر نرده دارد به صورت پوک زده نباشد. برای این کار نیاز است که محلی که باید نصب در آن انجام شود به صورت کاملا مساوی تقسیم بندی شود . ضرورت دارد بین نرده ها فاصله ای که به کار برده می شود دقیقا به اندازه عرض موجود در نرده باشد. به طور مثال اگر عرضی که نرده سمنت پلاست دارد در حدود ۱۵ سانت باشد بتوان فاصله ای که میان نرده ها قرار می گیرد به همان اندازه یعنی ۱۵ سانت باشد. این اندازه را در مورد نصب کردن نرده های بالکن و همچنین تراس نیز به کار می برند.  اما در مورد نصب کردن نرده های سمنت پلاست برای راه پله لازم است که هر پله ای که وجود دارد به اندازه آن پله یک نرده نیز در جای مناسب به کار برده شود.

محل مناسب برای نصب

محل مناسب برای نصب را مشخص کرده و با استفاده از دریل سوراخ هایی را قرار داد تا بر اساس آن سوراخ ها این کار را انجام داد و بتوان نرده ها را نصب کرد. باید نصاب قبل از اینکه نصب کردن را انجام دهد نرده ها را بررسی کند تا از لحاظ ارتفاع  اندازه برابری داشته باشد و یکدست شود. این کار برای این زمینه انجام می شود که شاید در برش هایی که برای این نرده ها در کارخانه انجام می شود به اندازه چند میل این نوع نرده ها متفاوت باشند و به صورت بیشتر یا کمتر باشد که بعد از نصب کردن مشخص شود این مشکل را دارد. در موقع نصب لازم است که دو نفر با هم همراه باشند، به طوری که تراز کردن نرده ها نیز به درستی توسط هر دوی آنها انجام شود و برای این کار یک نرده در سمت راست و دیگری در سمت چپ قرار داده شود تا این کار بررسی شود.

نخ ریسمان برای تراز کردن

نخ ریسمان که برای تراز کردن استفاده می شود را به نرده ای در سمت راست و سمت چپ محکم می کنند بعد از آن چسب سنگ را درست کرده و یک نفر این چسب را در سوراخ هایی که وجود دارد قرار می دهد و بعد نفر دوم بتواند نرده ها را بر روی سوراخ های مخصوص قرار دهد و به نسبت ریسمانی که موجود است تنظیم این کار انجام شود. برای درست کردن چسب سنگ نیز با توجه به فصل مورد استفاده دستورات متفاوتی وجود دارد. مثلا در فصل های گرم باید از خشک کن کمتری استفاده کرد زیرا این هوا خود باعث می شود که خشک شدن چسب بتواند سریع تر انجام شود. بعد از اینکه نصب کردن انجام شد بار دیگر باید فاصله های این نرده ها بررسی شود. بعد از آن ارتفاعی که نرده ها دارد را چک کرد تا ارتفاع آنها بیشتر یا کمتر نشود و اگر ارتفاع کم و زیاد است با استفاده از سنگ فرز می توان سر نرده را سایید تا این ارتفاع با نرده های دیگر هم اندازه شود. البته می توان کار دیگری نیز در زمینه هم اندازه کردن این نرده ها انجام داد و آن این است که نرده ها را قبل از اینکه در محل مورد نظر بچسانید در مکانی که قرار است استفاده شود نرده ها را امتحان کرد و با یک نخ چک کرد که کدام نرده از بقیه ارتفاع بیشتری دارد و این ارتفاع را قبل از نصب با فرز کمتر و به اندازه بقیه نرده ها کرد.

خصوصیات نرده های سمنت پلاست چیست؟

نرده های ساخته شده از سنگ سمنت پلاست خصوصیات خاصی دارد و در مقابل آتش مقاوم هستند. اگر مشتری مدنظر داشته باشد می تواند آنها را رنگ نکند اما در صورت استفاده از رنگ هایی که یکنواخت پخش شوند نیز می توان از این نرده ها استفاده کرد. شستشو دادن این سنگ ها به راحتی ممکن است و مشکلی در این زمینه ایجاد نمی کند. در مواردی چون دور پشت بام، تراس، مکان های دیگری چون راه پله و بالکن کاربرد دارد.

ابعاد مختلف نرده سمنت پلاست کدامند؟

نرده های سنگی یا به نوعی نرده های سمنت پلاست در متراژهای مختلفی چون ۷۰ سانتی، همچنین ۵۰ سانتی متری به کار می برند. استفاده کردن در مورد یک متری و حتی سانتی چون ۸۰ سانتی متری نیز مدنظر خیلی از مشتریان است و بر اساس مورد استفاده خود می توانند از آن به کار ببرند. استاندارد خاص این نرده ها به میزان ۷۰ در ۱۲  در ۱۲ سانتی متر است. یعنی برای یک متر باید از ۴ عدد از این نرده ها به کار برده شود.

انواع نرده های سمنت پلاست بر اساس سفارش مشتری کدامند؟

در حال حاضر شرکت ها و کارخانه های زیادی در زمینه ساخت انواع سنگ مصنوعی فعالیت دارند و هر کدام از این کارخانه ها سعی می کنند متفاوت تر از موارد دیگر اقدام کرده تا از این طریق بتوانند کیفیت محصولات خود را بالاتر برده و مشتری های بیشتری را به محصولاتشان مشتاق کنند. نرده های مورد نظر با بالاترین استفاده شامل نرده های چهار گوش و نرده های گرد هستند.  با این نوع از سنگ ها می توان ستون سنگی ایجاد کرد. همچنین قرنیزهای متفاوتی را در نظر می گیرند. اگر مشتری بخواهد می توان که نرده ها را دارای میلگرد کرد با استفاده از این میلگردها نصب کردن این نرده ها راحت تر انجام می شود.

ویژگی های نرده های سمنت پلاست کدامند؟

این نرده ها معمولا در رنگ سفید ایجاد می شود و نیازی به این نیست که مجدد آن را رنگ کرد. قیمتی که این نوع نرده دارد در مقایسه کردن با نرده هایی با جنس های دیگر خیلی مناسب تر و کمتر است. چون وزن سبکی دارند می تواند به راحتی در تراس از آن استفاده کرد و خطرات کمتری را در پی داشته باشد. طرح های مختلفی دارد و در خیلی موارد نقش های به طریق گل به صورت برجسته بر روی این نرده های سمنت پلاست قرار می گیرد تا زیبایی بهتری به طرح های این نرده ها دهد.

استقبال از این نوع نرده ها

فروش و استفاده از این نوع نرده ها توسط مشتری ها بیشتر شده است و این دلیل به سبب همین مزیت های خاص این نوع نرده ها به نسبت موارد دیگر در بازار است. ارتفاعی که در این نوع نرده ها وجود دارد به طور خاصی در ابعاد مختلف است و وزن متوسطی دارد تا بتوانند از آن به کار ببرند. بافت درونی این سنگ معمولا تیره نمی شود و ثابت است و در صورت اینکه کثیف شود و لازم باشد که تمیز شود می توان آن  را به راحتی پاک کرد تا تمیز شود. ترک در مورد انبساط و انقباض ها در این نرده ها به دلیل مقاومت بالا رخ نمی دهد. این نرده ها از نظر لکه پذیری نفوذناپذیری خیلی بالایی دارند و لکه ها نمی تواند به بافت سنگ وارد شود. از لحاظ قدرت کششی که دارد می تواند از ۶۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم را بر هر سانتی متر مربع مقاومت داشته باشد. نرده های سمنت پلاست از لحاظ فشار نیز در حدود ۶۰۰  تا ۸۰۰ کیلو را می تواند تحمل کند و مقاومت را در برابر آسیب ها بالاتر ببرد. در برابر هر گونه نور چون نور خورشید رنگ هایی که در آن به کار برده می شود مقاوم است . نصب این نرده ها هم به صورت سریع شکل می گیرد هم به آسانی این کار انجام می شود از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت آن استفاده می شود تا مواد مورد نظر استحکام بیشتری داشته باشد.
۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top