موزاییک واش بتن قم

در این مطلب میخواهیم مفصلا درباره موزاییک واش بتن قم با شما صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی جامع درباره این نوع از موزاییک ها هستید، در ادامه این مقاله حتما با ما همراه باشید.
موزاییک واش بتن قم
موزاییک واش بتن قم
موزاییک واش بتن در قم چگونه تولید میشود؟ ویژگی‌ های دستگاه بتونیر چیست؟ قطعات تشکیل‌ دهنده دستگاه بتونیر یا میکسر چیست؟ دستگاه بتونیر شامل چه حجم هایی است؟ میز ویبره ای متحرک چیست؟ انواع میز ویبره ای چیست؟ موزاییک واش بتن قم چیست؟ تنوع رنگ و اندازه در واش بتن ها چگونه است؟ کاربردهای واش بتن ها چیست و در چه مکان‌ هایی از آن‌ها استفاده خواهد شد؟ ویژگی‌ های یک واش بتن خوب چیست؟ در هنگام انتخاب و نصب موزاییک‌ های واش بتن به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ مزایای موزاییک‌ های واش بتن چیست؟ جمع بندی مطلب  

موزاییک واش بتن در قم چگونه تولید میشود؟

در این بخش از مقاله میخواهیم با نحوه های تولید موزاییک واش بتن با شما صحبت کنیم. در ابتدا باید بدانیم موزاییک واش بتن چه چیزی است؟ موزاییک واش بتن یا موزاییک شسته، بر پایه بتن طراحی و ساخته میشود که در آن از سنگ های ساده رنگی و یا سنگ های معدنی استفاده میشود، ممکن است، واش بتن به صورت ساده معمولی و یا واش بتن رودخانه ای که فقط در کشور ایران تولید میشود، ساخته شود.
موزاییک واش بتن در قم چگونه تولید میشود؟
موزاییک واش بتن در قم چگونه تولید میشود؟

روش های تولید موزاییک واش بتن در قم به شرح زیر است:

یکی از روش‌ های تولید موزاییک واش بتن استفاده از روش بتونیر است. این روش که به آن میکسر بتن هم گفته می‌شود روشی است، برای مخلوط کردن مواد بتن با هم، برای تولید موزاییک‌ های شسته که در بالا به آن‌ها مفصلاً اشاره شده است. نکته‌ ای که در این روش مد نظر است، این است که میزان استفاده از مواد باید به اندازه‌ ای معین و مشخص باشد زیرا در غیر این‌ صورت نتیجه حاصله مورد دلخواه نخواهد بود، همچنین در این روش که از مخلوط کردن ماسه، شن، آب برای تولید بتن با کیفیت استفاده می شود. زدن بار اضافه به معنای افت کیفیت موزائیک و همچنین استفاده از سنگ دانه های سنگین ممکن است، موجب کاهش ظرفیت دستگاه تا ۵۰ درصد شود، این به معنای کاهش کیفیت و کندی در کار محسوب خواهد شد، لذا از بار اضافی در ماشین به شدت پرهیز کنید. پس از مخلوط کردن مواد با هم صحیح است که آن را به محل مورد نظر منتقل کنید، به این منظور ابزار را به گونه‌ ای می‌سازند که ضمن ترکیب مواد با هم، بتوانید آن‌ها را انتقال دهید،
روش های تولید موزاییک واش بتن در قم به شرح زیر است:
روش های تولید موزاییک واش بتن در قم به شرح زیر است:

نکته

بنابراین مخازن حمل بتن که روی ماشین‌ های حمل از قبیل کامیون و تریلی یا هر نوع ماشین یا دستگاه قابل حرکتی مثل واگن‌ های ریلی می باشند، نصب خواهد شد و در عین‌ حال این دستگاه‌ ها با ابعاد بسیار کوچک که دارای چرخ هستند، عملیات انتقال را برای کارکنان آسان‌ تر می‌کنند و به‌ راحتی می‌توانند، مواد را پس از مخلوط کردن انتقال دهند. میکسر های بتن دارای سایزهای بسیار متنوع و ابعاد مختلفی هستند، این بتونیرها در میکسرهای متنوعی با سایز بزرگ صنعتی، کامیونی و همچنین مخلوط کننده های (mixer) قابل حمل طراحی و قابل استفاده می‌باشند، نکته قابل‌ حمل این بتونیر مناسب برای استفاده در کارها و پروژه‌ های کوچک است، مانند تعمیرات اماکن مسکونی و منازلی که دارای شدت کار کمتری هستند و به کار راحت‌تر می‌توانند آن‌ها را انجام دهند.
نکته
نکته
دستگاه بتونیر برای استفاده و مخلوط کردن مواد به صورت کم، کاربرد خواهد داشت، این دستگاه مناسب برای کار با ابعاد کوچک است، البته کاربردهای دیگری نیز از این دستگاه خواهید دید که از آن می‌توانیم به مخلوط کردن مواد شیمیایی و یا انتقال خوراک چهارپایان اشاره کرد. حرکت دادن این مخلوط گرها با توجه به حجمی که دارند، انجام می شود، در این حال امکان مخلوط سازی سریع و با کیفیت از ویژگی‌ های این بتونیر یا ملات سازها می باشد. در این مطلب منظور از ملات ساز همان دستگاه بتنی است که در بازار با حجم‌ها و طراحی‌ های مختلفی ارائه می‌شود، همچنین هر چقدر که اندازه مخزن دستگاه بتن یا ملات ساز بزرگ‌ تر باشد، احتیاج به موتور بزرگ‌ تری پیدا می‌کنید، در این‌ حال مخزن گردش دهنده آن می‌تواند، دنده ریز یا رالیک لاستیکی یا دنده کمر باشد.

ویژگی‌ های دستگاه بتونیر چیست؟

نکته قابل ذکر درباره این دستگاه این است که پیمان کردن مصالح باید توسط اپراتور انجام شود و این کار باید با دقت زیاد و آموزش کافی انجام شده باشد، مخلوط کن های انتخابی بر اساس الکترو موتورهای برقی تک فاز، سه فاز و یا گیربکس دار باید دارای آموزش هایی از قبل، تکمیل شده باشند، همچنین در بخش قابلیت جا به جایی آن به صورت ۴ چرخ یا دو چرخ عرضه می شود. از نکات دیگری که درباره ویژگی این ابزار باید به آن اشاره کرد، موتور گرداننده دیگ mixer است که نام دیگر آن درام است، این موتور از نوع بنزینی یا برقی یا دیزلی است که سرعت گردش مخزن در آن از ۱۳ دور تا ۱۷ دور در دقیقه متغییر می‌باشد. عدم آموزش در این کار میتواند، باعث خرابی دستگاه میکسر و تداخل در تولید پروژه شود.
ویژگی‌ های دستگاه بتونیر چیست؟
ویژگی‌ های دستگاه بتونیر چیست؟

قطعات تشکیل‌ دهنده دستگاه بتونیر یا میکسر چیست؟

یک دستگاه بتونیر یا میکسر شامل حلقه مخصوص با ورقه فولادی که در ۱ قطعه می باشد، است. محور هدایت بر روی بلبرینگ چسبیده شده نصب می شود، دستگاه قالب برای جا به جایی آسان و راحت تر به کار میرود. همچنین، دستگاه قالب محکم برای چرخش کامل و ۳۶۰ درجه ای به کار خواهد رفت ،این دستگاه چرخش را آسان کرده و به کار سرعت عمل خواهد بخشید و میکسر قطر درام بزرگ برای انجام کار با کیفیت بسیار عالی به شهرهایی مناسب برای ثبات بیشتر و قابلیت مانور بالا می باشد.
قطعات تشکیل‌ دهنده دستگاه بتونیر یا میکسر چیست؟
قطعات تشکیل‌ دهنده دستگاه بتونیر یا میکسر چیست؟

دستگاه بتونیر شامل چه حجم هایی است؟

دستگاه میکسر یا بتنی در حجم‌ های متفاوتی ارائه می‌شود این حجم ها شامل بتونیر ۲۵۰ لیتری، بتونیر ۳۵۰ لیتری، میکسر یا بتونیر ۴۰۰ لیتری و میکسر یا بتونیر ۷۵۰ لیتری ارائه می‌شود. یکی دیگر از روش‌ های ساخت بتن استفاده از روش ویبراسیون متحرک و ثابت است، این روش که با استفاده از میزهای متحرک و ثابت ساخته می شود، در این بخش از مقاله توضیح کامل داده خواهد شد.

میز ویبره ای متحرک چیست؟

در این روش با استفاده از میز ویبره ای، با روش‌ های مهندسی و دقت بسیار بالایی، بدون ایجاد هیچ‌ گونه سر و صدا، محصولی با کیفیت ساخته می شود، در این روش ورقه های کربنی جهت کاربرد بهتر و بیشتر، همچنین افزایش طول عمر بدنه موزاییک و فنرهای به کار رفته و مخصوص آن که برای انتقال بهتر و یک دست ویبره به موتور دستگاه می باشد، مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از پیچ‌ های فولادی و مهره‌ های نمدی در جهت هر چه بهتر شدن اتصالات از دیگر ویژگی‌ های این میزها است که در مقابل لرزش از نظر ساختاری مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهد.

انواع میز ویبره ای چیست؟

میز ویبره ای کوچک؟ میز ویبره ای سایز پایین، کاربردهای فراوانی در ساخت موزاییک و سنگ‌ های غیر طبیعی و مصنوعی دارد و در کارگاه های کوچک یا مساحتهای کم مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابعاد کوچک این میزها، آنها را به میزهای ویبره ای کوچک معروف کرده است و کاربرد آنها برای تست محصولات و از بین بردن حباب داخل موزاییک ها است. ابزاری کاربردی است که میتواند پاسخگوی نیاز افراد در محیط های شبیه سازی شده و کوچک باشد. بسیار مناسب برای خارج کردن هوا از بتن در کارگاه‌ ها و آزمایشگاه ها است. میزهای ویبره ای متحرک دارای تسمه های فنری از فولاد هستند که آلیاژهای سخت و بسیار مقاوم دارند، مسئله مهمی که در اینجا باید مطرح شود، سوراخ کردن این نوع از تسمه ها است که با مته الماس فقط امکان‌ پذیر نیست و برای رفع این مشکل از لیزر هم می‌‌توان استفاده کرد.

لازم به ذکر است

پیچ‌ هایی که در این کار مصرف می شوند، خشکی آلن و مهره‌ های کاسه‌ ای در ساخت دستگاه های به کار برده شده، هستند، چرا که چکش حاصل از ارتعاش سبب شکست برداشتن پیچ یا شل شدن مهره ها خواهد شد، در میزهای ویبره‌ ی ثابت یا متحرک فنرهای لوله مورد نیاز برای تحقیقات و بررسی‌ های چندین ساله، فنرهای ماشین ژیان قدیمی و بهترین و بالاترین نتایج را با خود به‌ همراه داشتند، هر چند در شرایط و بازار کنونی وجود آن کمیاب است و برای دسترسی راحت به آن با مشکلاتی باید دست و پنجه نرم کرد، اما جهت ارتعاش بهتر ویبره میزها از این فنرها برای کیفیت بالاتر دستگاه ها باید استفاده شود. در بالا به توضیح میزهای ویبره ای متحرک پرداختیم، در مقابل میخواهیم توضیحی درباره میزهای ویبره ای ثابت داشته باشیم، از این میزها که باید طبق استانداردهای روز باشند و با آلیاژهای خاص خود تولید شوند، قالب بتن بر روی میز ریخته میشود و ثابت میماند به همین علت به این میزها ویبره ای ثابت گفته میشود، زیرا کارایی آنها در عدم تحرک آنهاست و حرکتی ندارند و ویبره ای که میز ثابت به قالب و بتن وارد می کند، حباب‌ های هوایی که داخل بتن قرار دارد، خارج کرده و ملات به شکلی صاف و کاملاً یکنواخت درخواهد آمد و از آن‌ پس می‌توانید از آن به‌‌ عنوان سنگ مصنوعی استفاده کرد و فرآیند تولید بتن را تکمیل کنید.

کاربردهای میز ویبره ای ثابت چیست؟

این میزها برای ساخت کف پوش‌ ها، موزاییک‌ ها، قطعات بتنی، سنگ نماها، سنگ آنتیک، سنگ های مصنوعی، پله‌ها و زیر پله‌ ها، سنگ‌ فرش‌ ها، سنگ کورین، دیوارهایی پیش‌ ساخته، قطعات پیش‌ ساخته بتنی و بتن‌ های الیافی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موزاییک واش بتن قم چیست؟

حال میخواهیم توضیحی درباره اینکه چرا موزاییک های شهر قم به معروفیت خاص رسیده اند بپردازیم. شاید شما هم شهر قم را فقط به خاطر وجهه مذهبی آن بشناسید، اما این شهر تاریخی یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی از لحاظ تولید مصالح ساختمانی است که جایگاه آن در کشور ما ایران بسیار ویژه است، از ایام قدیم شهر قم یکی از شهرهای صنعتی ایرانی که در مرکز آن واقع شده است، می باشد. طبق نظر باستان‌ شناسان هزاران سال قدمت داشته و انسان‌ های اولیه در این شهر شروع به ساخت خانه نموده‌ اند، خانه‌ های خود را با خشت گلی ساخته و یکی از شهرهایی است که در آن از خانه‌ های خشتی شروع به ساخت شده و هنوز هم بقایای خانه‌ های خشتی در حومه‌ های شهر وجود دارند
موزاییک واش بتن قم چیست؟
موزاییک واش بتن قم چیست؟
خانه های خشتی که نماد تاریخی قدیم در کشور ما مخصوصا در شهر قم هستند، جایگاه خود را به خانه هایی دادند که با آجرهای دست ساز ساخته شده و شهر قم را به یکی از قطب های تولید آجرهای دست ساز تبدیل کرده اند. روش تولید آجرهای سنتی در قدیم به این شکل بوده است که خشت هایی برای تولید خانه استفاده می‌شد و در مواقعی این خشت‌ های خام در مجاورت آتش یا منقل هایی بسیار داغ قرار می‌گرفت که نتیجه آن استحکام بیشتر خشت‌ ها بوده‌ است، بعد از حرارت دادن به خشت‌ های خام، صنعت آجرسازی شکل دیگری به خود گرفت و در این شهر به صنعت خاصی تبدیل شد. شهر قم با قدمت ۱۰ هزار ساله‌ ای که دارد،

تأمین‌ کننده‌ های آجرهای سنتی

از مهم‌ ترین شهرهای تولید آجر و خشت در گذشته بوده است و هم‌ اکنون یکی از تأمین‌ کننده‌ های آجرهای سنتی در کشور ایران است. آجرهای سنتی در شهر قم به این‌ گونه تهیه می‌شدند که ابتدا خاک را با آب مخلوط می‌کردند و گل حاصل را چندین ماه نگه می‌داشتند تا نتایج مورد قبول حاصل آید، سپس کارکنان گل ها را در قالب ریخته و با استفاده از کاردک ها گل اضافی را از روی قالب می‌تراشیدند و پس از آن قالب های گلی را بر روی سطح صاف و مسطح زمین برمیگردانیدند و خشت گل را کاملا خشک می کردند. پس از آن خشت خشک شده را درون کوره هایی بزرگ و عمیق که مانند یک چاه است، قرار می دادند که قطر آن‌ ها از ۳۰ الی ۱۰۰ متر بود، قرار می‌گیرفت. این کوره‌ ها دارای ظرفیت خاصی هستند، مثلاً کوره‌ های دارای عمق ۵۰ متر تقریباً ۲۰۰ هزار قالب آجر یا کوره‌ ها را با قطر ۱ متر حدود ۴۰۰ هزار قالب آجر در این کوره‌ ها چیده میشدند. با توجه به این‌که شهر قم یکی از کلان‌ شهرهای صنعت آجر سازی است و آجرهای سنتی برای بناهای سنتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شهر در زمینه تولید گچ که برای تامین نیازهای خود شروع شد، برای تامین احتیاجات مازاد به سایر شهرها نیز تولیدات خود را صادر می‌کند.

تنوع رنگ و اندازه در واش بتن ها چگونه است؟

با ذکر به این نکته که در واش بتن ها از سنگ دانه ها یا رنگی که به آن‌ ها اصطلاحاً سنگ‌ های رودخانه‌ ای هم گفته می شود، استفاده خواهد شد. تنوع بالای رنگ بندی زیاد است، با تهیه مرغوب‌ ترین نوع این نوع از سنگ‌ ها از معادن می‌توانید، کیفیت ساخت واش بتن‌ ها را بالا برده و حتی آن‌ها را از داخل به دیگر کشورها صادر کنید. این نوع تنوع رنگی را می‌توانیم به این‌ گونه توضیح دهیم، رنگ بندی واش بتن بیشتر در حوزه رنگ سفید است. ترکیب رنگ سفید با رنگ های دیگر در موزاییک های واش بتن بسیار متداول است. از رنگ های متداول آن میتوان به ترکیب سفید با مشکی، لیمویی، سبز، قرمز، و… که بسیار مورد استقبال واقع میشود، اشاره کرد. البته این تغیر رنگ بندی بسته به سلیقه مشتری است که سفارش آن چگونه میتواند باشد. همین‌ طور ابعاد در واش بتن‌ها به صورت استاندارد در اندازه‌ های ۴۰ در ۱۰۰ در ۳۰ تولید خواهند شد، اما با توجه به سلیقه و سفارش مشتری‌ها این ابعاد می‌تواند، متفاوت باشد و قابل تغییر نیز هستند.
تنوع رنگ و اندازه در واش بتن ها چگونه است؟
تنوع رنگ و اندازه در واش بتن ها چگونه است؟

کاربردهای واش بتن ها چیست و در چه مکان‌ هایی از آن‌ها استفاده خواهد شد؟

محدودیتی برای استفاده از کف پوش های واش بتن نیست و این عدم محدودیت متقاضیان بسیار زیادی را مشتاق استفاده به موزاییک های واش بتن میکند، تقریبا در هر محیطی که احتیاج به استفاده از کف پوش داشته باشید، میتوانید از واش بتن ها و تنوع آنها استفاده کنید. زیبایی خاص این موزاییک ها و قابلیت هایی نظیر مقاومت بسیار بالای آنها میتواند، عاملی بر استفاده بسیار زیاد آنها شود. بیشترین مصارف از واش بتن‌ ها را می‌‌توان به مواردی از جمله پیاده‌ روها، در تمام مناطق و آب‌ و هوایی و با تمام شرایط زیست‌ محیطی اشاره کرد، حیاط ها، پشت بام‌ ها، پارکینگ‌ ها و مجتمع‌ های مسکونی، مجتمع‌ های تفریحی و گردشی با هر نوع شرایط آب‌ و هوایی، باغ‌ ها، ویلاها، تالارها و استفاده از سنگ‌ های واش بتن ها به همراه زیبایی خاصی که دارند، می‌توانند محیط را بسیار زیبا کنند و همین‌ طور مقاومت بالایی در برابر رفت‌ و آمد خودروهای سنگین در کارخانه‌ ها و پالایشگاه‌ ها دارد.

ویژگی‌ های یک واش بتن خوب چیست؟

وقتی به دنبال یک محصول با کیفیت هستید، باید در آن به دنبال ویژگی هایی باشید که نشانه کیفیت بالا و سلامت کالا می باشد. ما در این قسمت میخواهیم به ویژگی های یک واش بتن خوب اشاره کنیم که داشتن این ویژگی ها برای شما درون یک واش بتن میتواند، نشانه تضمین کیفیت باشد. استفاده از سنگ دانه های دارای رنگ های مشخص، در تمامی طول واش بتن باید به گونه ای باشد که در تمامی موزاییک به چشم بخورند، همچنین در این کار هرگز نباید هوایی وجود داشته باشند، وجود حباب هوا یکی از نشانه هایی است که باعث میشود نامرغوب بودن موزاییک خود را نشان دهد. استفاده از سنگ دانه های یکسان، همچنین استفاده از سیمان با عیار ۴۰۰ مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و سرما از ویژگی‌ های دیگری است که باید حتماً یک واش بتن مرغوب آن را داشته باشد.

در هنگام انتخاب و نصب موزاییک‌ های واش بتن به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

اگر شما خواهان نصب و استفاده موزاییک های واش بتن هستید، لازم است، نکاتی را رعایت کنید تا در استفاده بهتر از واش بتن ها شما را یاری دهد. در این بخش از مقاله سعی کردیم، نکاتی را برای شما عزیزان بیان کنیم که در استفاده بهتر از موزاییک های واش بتن به شما کمک کند. هزینه کف پوش‌ ها و موزاییک‌ های واش بتن معمولاً کم است و حتی در صورتی که بتوانید آن‌ها را به‌ صورت حرفه‌ ای نصب کنید و شامل بهترین مصالح و آماده‌ سازی هم باشد، مقدار کمی از هزینه را باید پرداخت کنید. معمولا این موزاییک ها مقرون به صرفه هستند و گزینه بسیار مناسبی برای استفاده مکان های بزرگ خواهند بود. اگر خود خواهان اجرای کار هستید، باید این مژده را به شما بدهیم، شما به تنهایی توانایی اجرای این کار را در یک فضای کوچک خواهید داشت، اما در صورتی که برای کف پوشی محیط های وسیع تر، نیاز به اجرای کار دارید، باید از کارشناسان کمک گرفت و احتیاج به کار حرفه ای خواهید داشت، البته نصب انفرادی و شخصی این کار گزینه مناسبی نیست و ممکن است، ایرادات احتمالی در کار بروز داده شوند. تعداد کمی از شرکت‌ ها هستند که می‌توانند، بعد از انجام کار بتنی به شما گارانتی ارائه دهند، شما می‌توانید با انجام کار حرفه‌ ای و پیدا کردن شرکت‌ های اصلی کار خود را بعد از انجام، دارای گارانتی کنید.
در هنگام انتخاب و نصب موزاییک‌ های واش بتن به چه نکاتی باید دقت کنیم؟
در هنگام انتخاب و نصب موزاییک‌ های واش بتن به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

داشتن گارانتی

داشتن گارانتی میتواند، پشتوانه و تضمینی بر افزایش کیفیت کار شما باشد، همچنین در صورت ایراد و شکستگی یا ترک در کار میتوانید، از گارانتی محصول استفاده کنید. استفاده از این کف‌ پوش ها مناسب تمامی محیط‌ هایی است که احتیاج به کف‌ پوش دارند، محوطه‌ سازی برای ویلاها و پیاده‌ روها یکی از گزینه‌ هایی است که می‌تواند از کفپوش های واش بتن استفاده کرد و مکان‌ هایی که در اثر بارندگی و تغییرات آب‌ و هوایی زیاد دچار تغییر می‌شوند، نیز می‌توانند از این نوع کف پوش‌ ها و موزاییک‌ ها استفاده کنند. محافظت از این نوع موزاییک‌ ها و کف‌ پوش ها بسیار آسان است، شما با مصالح بسیار مقاوم و مستحکمی سر و کار دارید و در برابر هر گونه تغییرات آب‌ و هوایی بسیار مقاوم هستند، تمام کاری که باید برای نگهداری بهتر آن‌ها انجام دهید، این است که روی سطح آن‌ها را جارو کنید و اگر در میان آن‌ها علف‌ های هرزی روییده شد آن‌ها را بچینید اما اگر می‌خواهید آن‌ها مثل روز اول نو به نظر برسند، سعی کنید، از ایجاد لکه‌ ها یا کپک‌ ها که بر روی سطح آن‌ها ایجاد می شوند، جلوگیری کنید و آن‌ها را تمیز کنید.

مزایای موزاییک‌ های واش بتن چیست؟

قابلیت نصب بسیار آسان:

این گونه از موزاییک‌ ها به دلیل داشتن سطحی بسیار صاف و مسطح و سایز بندی های گوناگون و مشابه می‌توانند، به‌ راحتی در کنار هم جفت شده و در مقایسه با سنگ دارای نصب سریع‌ تری هستند و می‌توانند به آسانی به کار گرفته شوند و به راحتی نصب شوند و همان‌ طور که در بالا ذکر شد شما به‌ تنهایی می‌توانید، از این موزاییک‌ ها برای محیط های کوچک استفاده کرده و خود آن‌ها را به کار بگیرید، اما در محیط‌ های بزرگ‌ تر احتیاج به کار حرفه ای خواهید داشت.
قابلیت نصب بسیار آسان:
قابلیت نصب بسیار آسان:
یکی از مهمترین فاکتورهایی در انتخاب یک موزاییک بسیار مهم است، قابلیت نصب بسیار آسان آن است.

ضد لغزش:

زمانی که شما تصمیم به اجرای نوع خاصی از موزاییک ها میگیرید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، ضد لغزش بودن موزاییک ها است، شما طبعا هرگز دوست نخواهید داشت که کار دچار تقص شده و یا از جای خود بلغزد. این موزاییک ها دارای قدرت ضد لغزش بوده و دچار لغزش نخواهند شد، مناسب با مکان‌ هایی هستند که دارای شیب بوده و به هیچ عنوان دچار آسیب و لغزش نمی‌شوند.

انعطاف پذیری:

مسئله انعطاف پذیری در موزاییک ها بسیار مهم است، به طوری که در مقایسه با موزاییک های درجا این قابلیت میتواند، به عنوان یک نکته مثبت تلقی شده و از آن یاد شود. توانایی حرکت دادن کف پوش ها میتواند، کمک بزرگی به تعمیرات آنها کند. و در صورتی‌ که دچار آسیب شوند، می‌توانید آن را از جای درآورده و تعمیر کنید و مجدداً بر سر جای خود قرار دهید. تعمیر آن‌ها به همین حد آسان است و بدون این ‌که به بلوک های هم‌ جوار آن آسیبی برسد، می‌توانید آن را اصلاح کرده و به تعمیر بپردازید.

مقاومت بالا در برابر شرایط آب‌ و هوایی:

واش بتن‌ ها می‌توانند، در هر گونه شرایط آب‌ و هوایی بدون آنکه دچار شکستگی یا ترک خوردگی شوند، مقاومت کنند. گاهی این موضوع در حین ساخت از سمت کارخانه‌ ها مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و شرایط آب‌ و هوایی گوناگون بر روی این واش بتن ها تست می‌شود و سپس این موزائیک‌ ها روانه بازار خواهند شد.

جمع بندی مطلب

در این مطلب مفصلا درباره موزاییک های واش بتن در قم صحبت کردیم. واش بتن ها انواعی از موزاییک ها هستند که در روش های مختلفی از جمله ویبره ای و پرسی ساخته می‌شوند. ساخت این موزاییک ها توسط میزهای ویبره ای متحرک و ثابت انجام میشود. این میزها در انواع مختلفی که در بالا مفصلا بیان شد در مدل های آزمایشگاهی و… ساخته و معرفی شده اند. از دیگر روش‌ های ساخت موزاییک می‌توانیم، به استفاده از روش بتونیر یا میکسر اشاره کنیم همچنین در این مقاله مفصلاً درباره رنگ و تنوع واش بتن ها با شما صحبت کردیم و کاربردهای آن‌ها و این‌که آن‌ها در چه مکان‌ هایی استفاده می‌شوند را مفصلاً توضیح دادیم.
جمع بندی مطلب
جمع بندی مطلب
ویژگی‌ های یک واش بتن مرغوب و خوب را بیان کردیم و نکاتی که در اجرای واش بتن باید به آنها دقت داشته باشید، را برای شما مفصلاً توضیح دادیم، مزایای واش بتن ها بسیار زیاد هستند که ما در این مقاله سعی کردیم، به مزایای بارز آن‌ها اشاره‌ ای داشته باشیم و آن‌ها را برای شما در این مقاله جمع‌ آوری کردیم. همچنین اشاره کردیم که شهر قم به دلیل تاریخچه‌ ای که در ساخت خانه‌ های آجری و خشتی دارد، یکی از قطب‌ های ساخت انواع موزاییک است که دارای رزومه ای بسیار درخشان در این زمینه است و موزاییک‌ های واش بتن در قم ساخته می شود و با بالاترین مرغوبیت به شهرها و یا کشورهای دیگر صادر می شوند این موزائیک‌ ها دارای بالاترین کیفیت هستند و همچنین از سنگ دانه های مرغوب از آن‌ها استفاده میشوند که نمونه‌ ای از کار منحصر به‌ کشور ایران است و فقط در ایران ساخته می شود.

توجه داشته باشید

استفاده از واش بتن ها همیشه می‌تواند، مزایایی از جمله مقرون به صرفه بودن و استحکام بسیار بالایی را برای شما به‌ همراه داشته باشد، این نمونه از موزائیک‌ ها به دلیل استحکام بسیار بالایی که دارند، حتی مناسب استفاده در مسیرهای ماشین‌ رو هستند و توان تحمل حرکت ماشین‌ های سنگین و استفاده از آن‌ها در پارکینگ‌ ها را خواهند داشت،
توجه داشته باشید
توجه داشته باشید
تقریباً در تمامی اماکن می‌توانید از این نمونه موزاییک‌ ها استفاده کنید و از آن‌ها بهره ببرید، اما نکته‌ ای که در آن اشاره کردیم، این است که شما برای مساحت‌ های بسیار بزرگی نمی‌توانید ،به‌ تنهایی کار نصب را انجام دهید و لازم است که از یک فرد کارشناس در این زمینه کمک گرفته و یا از شرکت‌ های نصب بخواهید که کار نصب را برای شما انجام دهند، این کار برای شما مزایایی دارد که در ادامه این مقاله به آن اشاره کردیم، از نمونه این مزایا می‌توانیم به داشتن گارانتی اشاره کنیم که شرکت‌ های معتبر علاوه بر ساخت موزاییک های مربوط می تواند، گارانتی محصول را به شما ارائه دهند و در حالتی که مشکلی برای کار ایجاد شود، قادر خواهید بود از آن استفاده کنید. این موزاییک ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که کمتر دچار مشکلاتی نظیر شکستگی و آسیب خواهند شد، اما داشتن گارانتی میتواند، تضمینی بر افزایش کیفیت و کار شرکت مربوطه باشد، اما در صورت بروز حادثه شما می‌توانید، با استفاده از پشتیبانی شرکت‌ ها به این موارد را پیگیری کرده و آن‌ها را به راحتی ترمیم کنید.

تهیه آسان

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های موزائیک‌ های واش بتن این است که شما می‌توانید به‌ راحتی آن‌ها را تهیه کنید. این قابلیت می‌تواند، شما را از نگرانی درآورد و بدانید بدون هیچ‌ گونه آسیبی به موزاییک‌ های هم ‌جوار به راحتی می‌توانید، موزاییک دچار آسیب شده را ترمیم کرده و به‌ راحتی آن را از جایی درآورده و یا موزاییک جدیدی را جایگزین کنید. این کار بدون هیچ‌ گونه آسیبی به کار اصلی شما انجام خواهد شد. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. از اینکه تا پایان پست موزاییک واش بتن قم ما را همراهی کردید بسیار متشکریم.
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 3 =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top