قیمت انواع سنگ‌ فرش حیاط

قیمت انواع سنگ‌ فرش حیاط

فهرست مطالب:

امروزه دکوراسیون محیط اطراف و ورودی به‌اندازه داخل خانه مهم است. بیشتر افراد سعی می‌کنند از بهترین و زیباترین مصالح برای دکوراسیون خانه‌شان استفاده کنند. یکی از مکان‌های تأثیرگذار در زیبایی کلی محیط خانه، دکوراسیون محوطه و حیاط است. وقتی شما وارد یک‌خانه می‌شوید اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوید حیاط خانه است. حیاط خانه به دلیل اینکه اولین نمایی است که شما از محیط می‌بینید، بیش‌ترین تأثیر را روی شما می‌گذارد. به همین جهت دکوراسیون و تزئینات حیاط هر محوطه‌ای، از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون آن محیط است. اگر قصد دارید کسی با دیدن حیاط، باغ، ویلا یا منزل شما مجذوب زیبایی آن شود، باید توجه بسیار زیادی به محوطه‌سازی و کفسازی حیاط داشته باشید و با انواع سنگ‌ فرش حیاط آشنا شوید.

مصالح مورداستفاده در سنگ‌فرش کردن حیاط اغلب موردتوجه افراد نبوده و با آن‌ها آشنایی کافی ندارند. در این مقاله ما شما را ابتدا با تاریخچه سنگ‌فرش سپس با تمام مصالح برای سنگ‌فرش کردن و قیمت انواع سنگ‌ فرش حیاط آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را متناسب با سلیقه و بودجه‌تان داشته باشید.

نگاهی کوتاه به پیشینهٔ سنگ‌فرش

قبل از شروع معرفی مصالح برای سنگ‌فرش کردن یکم از تاریخچه آن بگوییم. پنج هزار سال پیش از میلاد و یونان و رم باستان، یونانیان نخستین کسانی بودند که از سنگ‌فرش برای پوشاندن سطوح خاکی استفاده کردند. ایجاد سنگ‌فرش توسط رومیان را می توان نخستین قدم در جهت ساختن جاده نیز دانست. این سنگ‌فرش ها مسیر را برای عبور و مرور اسبان و ارابه ها هموار می گردند. سنگ‌فرش به دلیل استقامت و کارایی که دارد از ۲۵ هزارسال پیش تا امروز همچنان مورد استفاده است. سابقه دیرینی که سنگ‌فرش دارد، خاطرات شیرین و آشنایی را به ذهن همه ما می آورد. و همین یاد خوب دلیل استفاده شدن گسترده این محصول در حیاط خانه ها و خانه باغ های امروزی است. اگر شما هم قصد داشته باشید از این روش زیبا برای حیاط خانه تان استفاده کنید، لازم است به طور کامل با مصالح مورد استفاده در سنگ‌ فرش کردن و همچنین با انواع سنگ‌ فرش حیاط آشنا شوید.

آشنایی با انواع سنگ‌ فرش حیاط، باغ، ویلا

آشنایی با انواع مصالح سنگ‌فرش حیاط، باغ، ویلا
آشنایی با انواع مصالح سنگ‌فرش حیاط، باغ، ویلا

آشنایی با انواع سنگ‌ فرش حیاط: سنگ‌ فرش را می توان از مصالح مختلفی ساخت که از نظر ظاهری و استقامت با یکدیگر متفاوت هستند که این موضوع روی قیمت آن ها نیز تاثیر می‌گذارد، در این قسمت مصالحی را به شما معرفی و مقایسه کردیم از نظر قیمت و کیفیت که انتخاب را برای شما مخازبان عزیز راحت تر کنیم:

  1. انواع سنگ ها
  2. بتن
  3. موزاییک های پلیمری
  4. واش بتن
  5. آجر
توضیحات محصولقیمت نام محصول
سنگ مرمریت در اثر قرارگیری طولانی مدت در معرض آفتاب و نور خورشید تغییر رنگ می دهد، بنابراین استفاده از آن در کفسازی حیاط توصیه نمی شود.
سنگ مرمریت برای مکان‌هایی که پر رفت آمد هستند نیز مناسب نیست زیرا در اثر گذشت زمان دچار فرسودگی می‌شود.
از ۱۲۰,۰۰۰الی ۶۸۰,۰۰۰ تومان سنگ مرمریت
برای استفاده در کفسازی حیاط پس از گذشت زمان و قرارگرفتن در معرض باران، زنگ‌زدگی‌هایی بر روی سنگ مشاهده می‌شودکه از زیبایی آن به‌شدت می‌کاهد.
وزن بالای این سنگ نصب آن را هم سخت و پرهزینه می‌سازد.
از ۱۳۰,۰۰۰الی ۱,۴۶۰,۰۰۰تومانسنگ گرانیت
عدم مقاومت بسیار بالا در برابر سرما و در صورت کاهش دما و خیس بودن این سنگ‌ها،
امکان خرد شدن آن وجود دارد به همین دلیل در صورت نگهداری این محصول باید روی آن را بپوشانید.
در صورت استفاده از این سنگ به‌عنوان سنگ‎‌فرش کف حیاط، هزینه‌های اولیه آن در مقایسه با بتن بیشتر است.
از۱۶۰,۰۰۰الی ۱,۵۰۰,۰۰۰تومانتراورتن
سنگ‌فرش‌های بتنی بسیار انعطاف‌پذیر هستند و انواع مختلفی دارند، این نوه سنگ‌فرش نیاز به مراقبت زیادی ندارند و به دلیل مقاومت بالا می‌توان برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد.
نسبت به سنگ‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و نصب آسانی هم دارند.
از ۸۵,۰۰۰الی ۱۶۹,۰۰۰تومانبتن
موزاییک‌های پلیمری در طرح و رنگ تنوع زیادی دارد. آن‌ها به قابل شستشو هستند و نسبت به سنگ‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند.
این نوع موزاییک درعین‌حال که سبک هستند مقاومت بالایی در تغییرات آب‌وهوایی دارند که همین موضوع آن هارا برای کفسازی حیاط و یا محوطه‌سازی بسیار محبوب کرده.
از۷۵,۰۰۰الی ۱۱۵,۰۰۰تومانموزاییک پلیمری
واش بتن یکی از ارزان‌ترین نوع از مصالح کفسازی برای حیاط به شمار می‌رود، سطح برجسته آن با رنگ‌بندی زیبا و طبیعی سنگ‌ها به محوطه یا حیاط شما جلوه زیبایی می‌دهد.
واش بتن عمر زیادی دارد و حتی قابل شستشو نیز می‌باشد.
از ۶۵,۰۰۰الی ۱۱۰,۰۰۰تومانواش بتن

انواع سنگ‌ فرش حیاط با بتن

سنگ‌فرش کردن با بتن
سنگ‌فرش کردن با بتن

بتن یکی از مصالح استاندارد است که به نسبت مصالح دیگر بسیار مقرون به صرف است و نصب آسانی دارد. همچنین شما دردسری برای مراقبت از آن ندارید و می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از الگوهای از پیش تعیین شده طرح های زیبایی به بتن ها بدهید.  با ابن کار روح دیگری به سنگ‌فرش حیاط خانه خود می دهید و محیط اطراف را زیباتر می‌کنید. برای اینکه بتوانید سنگ‌فرش های بتنی با استفاده از بتن های پیش ساخته درست کنید می توانید بتن را در قالب مورد نظر خود بریزید و شکل های دلخواه به آن بدهید. شما برای پیدا کردن قالب های بتنی در شکل های مختلف نیاز به کار سختی ندارید میتوانید از فروشگاهی که مرتبط با ابزار فروشی می باشد آن را تهیه نمایید.

معمولا این سنگ های بتنی پیش ساخته با عنوان سنگ‌فرش مدولار در بازار موجود می باشد و خط های تولید به گونه‌ای می‌باشند که چند سنگ‌فرش یک طرح خاص دارند و زمانی که در کنار هم چیده یک طرح زیبا و خاص را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل شما می توانید با کمترین هزینه یک تنوع و رنگ داشته باشید و همچنین طرح دلخواه را با هزینه بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر خریداری کنید.

سنگ‌فرش های بتنی که می توانید استفاده کنید نیازی نیست که دغدغه ای برای اندازه، رنگ، شکل و بافت داشته باشید و با توجه به سلیقه خود هر مدلی که خواستید را انتخاب نمایید.

به همین دلیل معمولا افرادی که می خواهند از طرح های مختلف با توجه به سلیقه و ظاهر خود استفاده نمایند پیشنهاد می شود که از سنگ‌فرش های بتنی استفاده کنند زیرا این سنگ‌فرش ها علاوه بر طرح هایی  متناسب با سلیقه شما می تواند قیمت بسیار مناسب تری به نسبت سنگ‌فرش های دیگر داشته باشند. این سنگ فرشها برای مکان هایی مانند پیاده روها، حیاط و مکان هایی که احتمال راه افتادن آب وجود دارد، مناسب است. زیرا آب به درون  آنها جذب می شود و باعث می شود که آب بر روی آن ها باقی نماند.

اگر شما میخواهید در حیاط خود ماشین پارک کنید و یا به عنوان پارکینگ از آن استفاده کنید بهتر است از سنگ‌فرش های نازک استفاده کنید، که لبه آنها باریک‌تر باشد این سنگ‌فرش ها نیز به نسبت سنگ‌فرش های بتنی زیباتر هستند. اگر شما می خواهید در تراس و یا یک ایوان کوچک نما بدید بهتر است از سنگ‌فرش ها بتنی با رنگ های مختلف استفاده کنید تا به محیط کوچک خود جلوه و بعد بدهید.

سنگ فرش کردن با موزاییک پلیمری

سنگ فرش کردن با موزاییک پلیمری
سنگ فرش کردن با موزاییک پلیمری
 

موزاییک پلیمری یا سنگ مصنوعی سمنت پلاست امروزه بسیار در محوطه سازی و کفسازی حیاط، پیاده رو، ساختمان های مسکونی و تجاری و… محبوب است. دلیل این محبوبیت قیمت مناسب آن در کنار مقاومت بالایی است که در تغییرات آب و هوایی دارد زیرا دچار شکستگی، زنگ زدگی و رنگ پریدگی نمی شود. همچنین تنوع زیادی در طرح، رنگ و اندازه دارد که همین موضوع باعث شده برای هر سلیقه و مکانی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین یکی از انواع سنگ‌ فرش حیاط نیز موزاییک پلیمری است.

سنگ فرش کردن با واش بتن 

روش دیگر برای سنگ‌فرش کردن استفاده از واش بتن است. این سنگ فرش نمایی زیبا به محیط شما می دهد و همچنین قیمت بسیار مناسبی دارد. نام دیگر واش‌بتن موزاییک شسته است که  از دسته کفپوش های بتنی نیز به‌حساب می‌آید. واش بتن از ماسه، سیمان، چسب بتن، مواد روان کننده بتن و سنگ های معدنی تشکیل شده است. همچنین یکی دیگر مواد اولیه که در واش بتن استفاده شده رنگ های متنوعی است که برای زیبا کردن در موزاییک ها به‌کار می رود. واش‌بتن ها از آن دسته از کفپوش ها هستند که در برابر تغییرات هوایی مانند گرما و سرما بسیار مقاومت بسیار بالایی دارند.

ابعاد مختلفی برای تولید واش بتن وجود دارد که سایز ۶۰ * ۳۰ جزو کاربردی ترین سایز به حساب می آید. البته باید بدانید واش‌بتن در ابعاد مختلفی تولید می‌شود که به شرکت تولید کننده بسیار بستگی دارد ولی ضخامتی که معمولا استفاده می شود ۴ تا  ۴ /۵ سانتی متر است. که در بعضی از مواقع سطح برجسته و در بعضی از مواقع یک سطح یکنواخت دارد و سایزهای  ۳۰ * ۳۰ ، ۵۰ * ۵۰، ۴۰ *۴۰، ۶۰ * ۳۰ با توجه به نیاز مشتری و درخواست آن ها تولید می‌شود.

  سنگ‌فرش کردن به کمک آجر 

سنگ‌فرش کردن با آجر از سبک هایی کلاسیک است که با تمامی اقلیم ها سازگار می‌باشد. معمولا سایز استاندارد آجرها ۲۰ * ۱۰ است و افرادی که به عنوان نصاب این سنگ‌فرش ها هستند می توانند از طرح های مختلفی در این سنگ‌فرش ها استفاده کنند. رنگ قرمزی که در این آجرها می باشد به محیط گرمای دلچسبی می بخشد. البته آجرها نوعی از سنگ ها هستند که به صورت دگرگون با تغییر وضعیت خشت به وجود آمده‌اند. می توان گفت آجر از اولین مصالحی است که به دست انسان ها تولید شده است. امروزه می توان از کفپوش های پرسی در سنگ‌فرش کردن حیاط استفاده کرد. موزاییک های پرسی مقاومتشان به مراتب بیشتر از آجر ها است.

شما می توانید در کنار آجر از مصالح دیگر استفاده نمایید تا از ترکیب آنها لذت ببرید بیشتر طراحان دکوراسیون خارجی در کنار سنگ فرش های آجری از چوب و یا سنگ استفاده می کنند. آجرها از دسته مصالحی می باشند که به صورت صنعتی تولید میشوند و در حقیقت برای جایگزینی سنگ ها انتخاب شده اند.

زیباتر کردن محوطه حیاط

زیباتر کردن محوطه حیاط
زیباتر کردن محوطه حیاط

از دیرباز بشر به دنبال این بوده که محیط پیرامون خود را زیبا تر کند، در طول تاریخ این زیبایی ها دستخوش تغییرات زیادی بوده. در گذشته های دور بیشتر از کاشی کاری و یا طرح های سنتی برای زیباتر کردن حیاط ها استفاده می کردند.

حیاط و ایوان در معماری ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و بیشتر طراحان به این قسمت از ساختمان توجه زیادی می‌کنند همانطور که میبینید بیشتر بناهای تاریخی دارای حیاط یا ایوان های بسیار زیبایی هستند به گونه ای که در پشت انها یک حوض که نشان دهنده حیات و زندگی می باشد وجود داشته است. همچنین قسمتی را برای باغچه که در آن گل و گیاه کاشته شود همیشه در تمامی آثار به چشم میخورد.

اما امروزه این طرح ها به صورت مدرن و مینیمال بیشتر استفاده می کنند و ایوان کوچک یا حوضچه آب آبی، در قدیم بیشتر به چشم می خورد. در ادامه به چند مورد از مدل های مدرن و مینیمال از دکوراسیون های بیرونی به ویژه حیاط پرداخته ایم:

سبک مینیمال

سبک مینیمال
سبک مینیمال
 

یکی از سبک هایی که امروزه زیاد استفاده می شود سبک مینیمال می باشد در این سبک ها سعی شده است که از نقش و نگارهای ریز و پرکار جلوگیری شود و بیشتر طرح های خلوت استفاده شود و از هر چیزی به عنوان یک مفهوم استفاده شود تا محیط حیاط ها را دلچسب نماید. در این طرح ها سعی شده است همه چیز به صورت خلوت و کم استفاده شود. موزاییک های پلیمری در این سبک بسیار موفق عمل کرده اند زیرا در کنار سادگی زیبایی محیط را هم حفط می کنند.

این ایده بیشتر به عنوان ایده مینیمال شناخته شده است که از سبکی مدرن در قرن ۲۰ الهام گرفته است همچینین با توجه به این سبک از باغ های چینی برای استفاده از این سبک نیز بهره می گیرند. بیشتر افرادی که این سبک را دوست دارند افرادی هستند که به دنبال نظم هستند و همچنین می خواهند همه چیز بر روی اصول خاصی در کنار یکدیگر قرار بگیرد زیرا در این سبک همه قسمت ها با خطوط ساده تشکیل می شوند حتی اگر قرار است از گیاه کاری استفاده شود سعی می شود از خطوط مشخص بهره گرفته شود.

در سبک های جدید سعی می شود که فضای بیرونی در امتداد فضای داخلی منزل قرار بگیرد، این درحالی است که در گذشته ها حیاط یک بخش بیرونی به‌حساب می آمد و برای طراحی آن از سبک های متفاوت با فضای داخلی استفاده شود. اما از سال ۱۹۶۰ با طرح های جدید و مدرنی که در معماری استفاده کردند سعی شد که به فضاهای بیرونی مانند حیاط و نمای ساختمان توجه ویژه ای شود. شاید اصلی ترین دلیل مهم تر شدن فضای بیرونی یا حیاط ها این است که بیشتر فضاهای ساختمانی کوچک شد و معماران سعی کردند از فضای بیرونی ساختمان نیز بهتر استفاده کنند. دراین معماری های مدرن بیشتر از درب های بزرگ شیشه ای و همچنین درب های کشویی استفاده می‌شد.

و دلیل این کار این بود که از تمامی جزئیات برای بزرگتر شدن فضا بهره مند شویم به عنوان مثال درب های شیشه ای به دلیل باز بودن فضا را بزرگتر نشان می دهد و همچنین زمانی که از درب های کشویی استفاده می شود باعث میشود که نیاز به استفاده از فضا برای باز شدن در نداشته باشید.

در بعضی از مواقع از یک نوع مصالح و یا کفپوش ها استفاده می شود که فضا حجم داده شود که از ایده هایی که در سبک های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. سبک باغ های ژاپنی می ابدش دراین سبک ها تخته سنگ ها را بر روی شن های تمیز که به صورت طرح و الگوهای چرخشی و دورانی در کنار هم قرار گرفته اند. دلیل استفاده از این ایده در باغ های زاپنی این است که تعادلی بین روح و معنویت برقرار کنند. به بیان دیگر از هر چیزی که مانعی برای رد شدن انرژی می شود ممانعت کنند.

انواع سنگ ‎‌فرش حیاط به سبک مدرن

سنگ‎‌فرش کردن حیاط به سبک مدرن
سنگ‎‌فرش کردن حیاط به سبک مدرن

انواع سنگ‌ فرش حیاط در نماهای مدرن سعی می شود یک تعادل بین هر جزئی با کل فضا برقرار شود. به همین دلیل سعی می شود از هر چیزی کم و به اندازه استفاده شود تا فضای پیرامون شلوغ نشود. مثلا اگر کسی می خواهد در فضای پیرامون خود از سنگ‌فرش ها در کنار گیاهان استفاده کند باید بداند که دراین سبک باید از مقدار کم و به اندازه استفاده شود.

و همچنین همیشه دقت کند که در حفظ گیاهان کوشا باشد مثلا به هیچ عنوان قرار نیست که از مدل های مختلف گیاهان استفاده شود بهتر است به صورت محدود مثلا یک یا دو مدل گیاه را انتخاب کنید و سپس همیشه سعی کنید که به این گیاهان رسیدگی کنید تا شاداب و سرزنده باشند و همچنین هیچ گیاه علف هرزی در کنار آنها نروید و یا زرد نشود .

نکته مهم بعدی این است که مثلا اگر شما می خواهید فضایی برای غذاخوری و یا مطالعه در نظر بگیرید بهتر است از بخش هایی هم سطح استفاده کنید. یکی دیگر از بخش هایی که در سبک های مدرن حیاط بسیار مهم می باشد انتخاب سنگ فرش مناسب برای حیاط است.

معمولا سنگ فرش ها در حیاط باید صاف و بدون طرح های شلوغ باشد و بیشتر از طرح های ساده استفاده شود. نکته مهم دیگر این است که باید زمان نصب سعی شود همه چیز تمیز و منظم انجام شود زیرا در این سبک ها کوچکترین خرابی و یا حتی زیاد و کم بودن به چشم می آید . مصالحی مانند موزاییک های پلیمری، کفپوش های بتنی و موزاییک های حیاطی از مصالحی است که در این معماری زیاد استفاده می شود البته در بعضی از مواقع از بتن های براق نیز برای این معماری بهره می گیرند.

شستشوهای فشاری

این نوع مصالح معمولا با شستشوهای فشاری خیلی راحت تمیز می شود حتی هر گونه لکه و جلبکی از روی آن پاک می شود. بیشتر مواقع باید بین مصالح فاصله سه میلیمتری رعایت شود و ب توجه به سلیقه طراح ممکن است در قسمت هایی در این فاصله از چمن استفاده شود .

در سبک های مدرن دیگر مانند گذشته از درخت های بزرگ استفاده نمی شود و تنها از گیاهان کوچک برای زیباتر کردن فضا استفاده می کنند. گیاهی متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب کنید که نگهداری راحت تری داشته باشد و دیرتر خراب شود. دلیل استفاده از گیاهان در محوطه های بیرونی مانند حیاط این است که به محیط روحیه بدهند.

قیمت سنگ فرش حیاط

قیمت سنگ فرش حیاط
قیمت سنگ فرش حیاط

قیمت انواع سنگ‌فرش حیاط خانه با توجه به مواد اولیه و طرحی که انتخاب می‌شود متنوع است.

در سال های اخیر از سنگ فرش برای پوشش دادن معابر مختلف استفاده می کنند، به طوری که می توان از این نوع پوشش برای فضا سازی در حیاط ها هم استفاده کرد چرا که پس از وارد شدن به خانه اولین جایی که آن را می‌بینید حیاط است. بنابراین یکی از اصلی ترین دلایلی که از این نوع پوشش استفاده می کنند، استحکام و مقاومت بالایی است که دارند. چرا که در صورت استفاده از سنگ به عنوان پوشش به سادگی در مجاورت با شرایط آب و هوایی محتلف دچار فرسایش نخواهند شد و همچنین استفاده از سنگ فرش برای پوشش دادن می تواند باعث زیبا تر شدن محیط نیز  بشود.

قیمت انواع سنگ فرش حیاط ممکن است بسته به عوامل مختلفی از جمله جنس و نوع سنگ فرش انتخابی، ابعاد، ضخامت، طرح و محل تهیه متغیر باشد. در این جا چند عامل کلیدی برای تعیین قیمت سنگ فرش آورده شده است:

  1. جنس و نوع سنگ فرش: سنگ‌ های مختلفی برای سنگ فرش استفاده می‌ شوند،که در بالا به آن ها اشاره شد. هر کدام قیمت و هزینه خاص خود را دارند.

  2. ابعاد و ضخامت: سایز و ضخامت سنگ‌ ها نیز به عنوان یک عامل تعیین کننده قیمت مد نظر قرار می‌ گیرد. سنگ‌ های بزرگ تر و ضخیم‌ تر معمولاً قیمت بیش تری دارند.

  3. طرح و زیبایی: سنگ فرش‌ ها در طرح‌ های مختلفی در دسترس هستند. طرح‌ های خاص و زیبا معمولاً قیمت بالاتری دارند.

  4. محل تهیه: قیمت سنگ فرش ممکن است بسته به محل تهیه و فروش نیز متغیر باشد. ممکن است در فروشگاه‌ های مختلف یا مناطق جغرافیایی مختلف قیمت‌ های متفاوتی داشته باشد.

برای دقیق‌ ترین اطلاعات در مورد قیمت‌ انواع سنگ فرش حیاط، می‌ توانید با همکاران ما در رابین کفپوش در ارتباط باشید.

 

راهنمای انتخاب انواع سنگ‌ فرش حیاط

معمولا افراد با توجه به سلیقه خود سنگ فرش را انتخاب می کنند. یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب انواع سنگ‌ فرش حیاط قیمت آن است.

بهتر است بدانید که شما هر چه هزینه برای سنگ فرش های حیاط می کنید به گونه ای در حال سرمایه گذاری هستید و باعث می شود که تا مدت ها بدون دردسر بتوانید از آنها استفاده کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. یکی از مصالحی که می توان برای سنگ فرش کردن حیاط به‌کار ببرید و از زیبایی و عمر زیادی که دارند استفاده کنید بتن ها یا واش‌بتن ها هستند. این مورد یکی از ارزان ترین مصالح است و می توانید به راحتی آن ها را نصب کنید.

در بعضی از مواقع بیشتر این سایز ها با توجه به درخواست مشتریان به صورت سفارشی ساخته می شود و اگر یک سطح خاصی برای استفاده از آن در نظر گرفته شود مانند پله ها متناسب با سایز مورد نیاز برای آن تولید می شود. بیشتر تولید کنندگان از رنگ های تیره برای مکان های شلوغ و از رنگ های روشن برای مکان هایی مانند حیاط های منازل استفاده می کنند.

واش بتن به عنوان یکی از انواع سنگ‌ فرش حیاط چه کاربرد و کارایی دارد؟

واش بتن ها یا همان موزاییک های شسته شده که از ترکیباتی مانند سنگ، سیمان و ماسه ساخته می شوند باعث می گردد که به عنوان یکی از کفپوش های مناسب برای محوطه سازی مطرح شوند، از ویژگی های بارز واش بتن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  1. می توان با ترکیب کردن چسب و همچنین مواد روان کننده ی مختلف واش بتن را در طرح ها و رنگ های مختلف تولید کرد.
  2. واش بتن دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل گرما و فرسایش می باشد.
  3. از واش بتن به دلیل اینکه اصطحکاک زیادی ایجاد می کند می توان به عنوان انواع سنگ‌ فرش حیاط در پیاده رو ها استفاده کرد.

استفاده از بتن منقش یا دکوراتیو در استفاده از سنگ‌ فرش چه مزایایی به همراه دارد؟

استفاده از بتن منقش یا دکوراتیو در استفاده از سنگ‌فرش چه مزایایی به همراه دارد؟
استفاده از بتن منقش یا دکوراتیو در استفاده از سنگ‌فرش چه مزایایی به همراه دارد؟

یکی دیگراز نوع کفپوش هایی که می توان برای ایجاد محوطه و سطح سازی در حیاط استفاده کرد به کار بردن بتن منقش در کنار سنگ می باشد، همچنین می توانید از بتن دکوراتیو به تنهایی نیز برای محوطه سازی حیاط استفاده کنید.

برای زیبا تر کردن بیشتر بتن منقش می توانید از پودر رنگ که حاوی سنگ های طبیعی است استفاده کنید، در صورتی نیز اگر که بخواهید طرح های مختلف در بتن ایجاد کنید برای این کار باید از قالب های مخصوص که برای این کار وجود دارد استفاده شود.

از مزایایی که استفاده از بتن دکوراتیو در کنار سنگ برای سنگ فرش کردن حیاط به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده کردن از بتن در کنار سنگ باعث بالا رفتن مقاومت سطح کفپوش در مقابل فرسایش خواهد شد.
  • نصب و اجرای این نوع از کفپوش راحت تر خواهد بود.
  • می توانید در این روش از پوشش دادن از رنگ های مختلفی برای زیباتر کردن کار استفاده کنید.
  • داشتن طول عمر بالای این روش از محوطه سازی حیاط در مقایسه با سایر روش ها بسیار قابل توجه خواهد بود.
  • در صورتی که از بتن در کنار سنگ استفاده شود در این حالت هیچ گونه درزی در برای نفوذ آب وجود نخواهد داشت.
  • استفاده از بتن در کنار سنگ باعث جلوی لغزش سنگ را می گیرد در نتیجه طرح سنگ فرش شما برای مدت طولانی بدون تغییر باقی خواهد ماند.
  • این روش از پوشش دادن سطح حیاط در مقایسه با سایر روش های محوطه سازی مقرون به صرفه تر است.

بتن پیش ساخته به عنوان یکی از انواع سنگ فرش حیاط چه کاربردی دارد؟

این نوع از انواع سنگ‌ فرش حیاط در تنوع طرحی و مدلی مختلفی تولید می شوند و در صورت استفاده باعث می شود که کار شما بعد پیدا کند. همچنین روش ساخت این گونه از بتن ها به این صورت است که سیمان و ماسه را با افزودنی های دیگر در قالب های مختلفی می ریزند تا بتوان از آن ها به صورت آماده در هر مکانی مانند حیاط، پارک و خیابان استفاده کرد.

این نوع از پوشش را می‌توان در طرح های مختلفی ایجاد کرد به گونه ای که در زمان به کار بردن با یک دیگر جفت می شوند، همچنین از ویژگی های دیگر این نوع کفپوش می‌توان به پایین بودن قیمت و نفوذ پذیر بودن در مقابل آب اشاره کرد به همین خاطر می توان از این بتن در پاسیوها و حیاط های منزل استفاده کرد تا در این صورت بتوان از روان شدن آب در سطح جلوگیری کرد.

از چه نوع سنگ هایی می توان برای سنگ فرش کردن استفاده کرد؟

از چه نوع سنگ هایی می توان برای سنگ فرش کردن استفاده کرد؟
از چه نوع سنگ هایی می توان برای سنگ فرش کردن استفاده کرد؟

·         سنگ‌فرش کردن به کمک سنگ‌ریزه 

یکی دیگر از روش ها سنگ‌فرش کردن با سنگ ریزه ها است که این نوع از سنگ‌فرش ها بسیار نفوذ پذیری بالایی دارند. برای هموار کردن محوطه استفاده می‌شوند.

سنگ‌ریزه ها در اصل از سنگ های متلاشی شده هستند، که برای محیط هایی مانند مسیرها و پاسیوها بسیار مناسب می‌باشند و شما می توانید به کمک آنها مسیرها را هموار کنید. معمولا در این سنگ‌فرش برای مرزبندی از یک لبه صلب استفاده می کنند.

·         استفاده از چوب و سنگ در کنار سنگ‌ریزه ها 

سنگ‌ریزه ها معمولا یک ظاهر سبک و زیاد دارند و می توانید به راحتی نصب کنید. سنگ‌ریزه ها معمولا دارای رنگ گرم هستند و به همین دلیل می توانید از چوب و سنگ استفاده نمایید شما با این کار می توانید یک مسیر عبوری زیبا ایجاد نمایید. کاربردهای قلوه سنگ و سنگ‌ریزه ها متفاوت می باشد شما می توانید از این موارد در باغچه ها، فضای سبز، آکواریوم، نمای دیوار و… استفاده کنید.

·         سنگ‌فرش کردن با سنگ آهک 

یکی از موارد دیگر برای سنگ‌فرش کردن با سنگ آهک است. شما می‌توانید با استفاده از این سنگ‌فرش ها در اقلیم های گرم برای بازتاب گرما استفاده نمایید. معمولا سنگ آهک به رنگ سفید، کرم یا در بعضی از مواقع به رنگ خاکستری است. رنگ های روشن سنگ آهک معمولا در اقلیم های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا گرما را منعکس نمی‌کنند همچنین بیشتر در فضاهای سبز دیده می‌شوند. اگر محیط شما کوچک است و حیاط نسبتا کوچکی دارید می‌توانید از این سنگ‌فرش ها استفاده کنید یک روشنایی زیبا به محیط شما می‌دهد.

·         سنگ‌فرش کردن با تراورتن 

یکی دیگر از مدل های سنگ‌فرش کردن با تراورتن است. این نوع سنگ‌فرش نسبت به سنگ آهک سخت تر ازین رو برای سنگ‌فرش کردن محیط های اطراف مناسب است. نگهداری این سنگ‌فرش ها به‌دلیل اینکه فضایی برای نفوذ ندارد بسیار آسان تر است. شما می توانید در محیط های که آبریزی زیاد دارد با خیال راحت از سنگ‌فرش های تراورتن استفاده نمایید. سوراخ هایی در سطح این سنگ ها موجود است، از لغزش جلوگیری روی آن جلوگیری و یک سطح منحصر به فرد که مخصوص سنگ تراورتن را ایجاد می کند. همین امر باعث شد  ه سنگ های تراورتن این قابلیت را ایجاد کرده تا در محیط هایی مانند استخر بیشتر استفاده شوند.

تراورتن به عنوان یکی از انواع سنگ‌ فرش حیاط چه ویژگی هایی دارد؟

  1. تراورتن یکی از انواع سنگ های تزئینی به شمار می رود که باقی مانده ی آب ها و رسوباتی است که از چشمه ها و غارها سرچشمه گرفته است. به همین سنگ تراورتن نوعی سنگ آهکی متخلخل می باشد که می‌توان از آن برای سنگ فرش کردن حیاط استفاده کرد.
  2. این سنگ در ظاهر به رنگ های مختلفی نظیر زرد، خاکستری، قهوه ای و سیاه در طبیعت وجود دارد، اما معایبی که این نوع از سنگ دارد عدم یک دست بودن در رنگ و طرح است. به همین خاطر سنگ های تراورتن دارای بافت سستی هستند که به راحتی پس از خیس و منجمد شدن خورد خواهند شد.

·        سنگ‌فرش کردن با سنگ لوح 

سنگ‌فرش کردن با سنگ لوح 
سنگ‌فرش کردن با سنگ لوح

یکی دیگر از راه های سنگ‌فرش کردن، سنگ‌فرش کردن با سنگ لوح است که برای اقلیم های سرد همچنین در برابر سرما و یخ زدگی بسیار مناسب است. سنگ لوح ها معمولا رنگ های زغالی تا سبز یشمی دارند. سنگ های رنگی معمولا یک سطح ورقه ورقه دارد که معمولا خطوط درزش به صورت شکسته می باشد و همین شکستگی یک نمای زیبا به محیط می دهد. بعضی از افراد می خواهند که از سنگ های لوح مانند استفاده کنند اما قصد دارند به صورت منظم باشند و از طرح های شکسته آن استفاده نکنند.

  • سنگ فرش کردن با گرانیت 

از روش های دیگر می توان سنگ فرش کردن با گرانیت را مثال زد، که به‌دلیل گران بودن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما این سنگ فرش ها مقاوم هستند و به‌دلیل طول عمر زیادی که دارند می توانید تا چندین سال بدون نگرانی از این سنگ فرش ها استفاده نمایید.

از سنگ‌فرش های گرانیت در معابر استفاده می شود اما دو نکته وجود دارد بعضی از افراد به دلیل گران بودن قیمت آنها از این سنگ ها استفاده نمی کنند و در نقطه مقابل بعضی از افراد برای اینکه این سنگ ها مقاومت بالایی دارند از این سنگ ها استفاده می کنند.

  • سنگ مرمریت

سنگ مرمر از دیگر سنگ هایی است که می توان از آن برای سنگ فرش کردن حیاط استفاده کرد، بنابراین ساختار اصلی تشکیل دهنده این نوع از سنگ بیشتر آهک خواهد بود به همین دلیل هر چه مقدار آهک سنگ بیشتر باشد در نتیجه نفوذ پذیری آن در مقابل آب کمتر خواهد بود، در صورتی هم که سنگ مرمر خریداری شده دارای آهک فراوان باشد باید این انتظار را داشته باشید که در مقابل نفوذ آب مقاومتی از خود نشان ندهد و به راحتی آب را از خود عبور دهد.

یکی از عیوبی که استفاده از سنگ های مرمر به عنوان سنگ فرش دارند را می توان به نداشتن مقاومت دربرابر سرما و گرما اشاره کرد، البته شما می توانید از سنگ های مرغوب مرمریت که دارای جذب آب پایین هستند استفاده کنید که قیمت آن ها بسیار بالا است. در همین رابطه انواع سنگ مرمریت که می شود به عنوان سنگ فرش استفاده کرد را نام می بریم. می توان به مرمریت کاشمر، مرمریت نمین، مرمریت مهکام، مرمریت لته و…. اشاره نیز کرد.

  • سنگ مرمر رسوبی

از دیگر سنگ هایی که می توان به عنوان سنگ فرش از آن ها استفاده کرد سنگ مرمر رسوبی می باشد، این نوع از سنگ دارای ویژگی های بسیار زیادی است. از جمله زیبایی و نفوذ ناپذیر بودن در مقابل آب که باعث شده است سنگ های مرمر مورد توجه افرادی قرار بگیرد که قصد پوشش دادن فضای حیاط خود را دارند.

ایران یکی از کشور های تولید کننده ی مهم در زمینه ی سنگ مرمر می باشد به طوری که دارای معادن فراوان و کارخانه های زیادی برای برش دادن این نوع سنگ می باشد، اما در کنار همه ی ویژگی هایی که سنگ مرمر دارد خش پذیر بودن آن باعث شده است دارای نقاط ضعفی نیز باشد به همین دلیل استفاده کنندگان این نوع سنگ را برای سنگ فرش کردن حیاط مناسب نمی داند.

  • سنگ چینی

سنگ چینی یا بلوری این نوع از سنگ به دلیل داشتن بافت صافی که دارد برای سنگ فرش کردن مناسب است. همچنین نفوذ پذیری آن نیز در مقایسه با تراوتن و مرمر به نسبت کمتر است. در نتیجه از سنگ چینی می توان به عنوان گزینه ای مناسب برای سنگ فرش کردن حیاط نام برد.

  • سنگ لایم استون

یکی دیگر از سنگ ها سنگ لایم استون است که می توان برای سنگ فرش کردن حیاط از آن استفاده کرد. به نظر کارشناسان این نوع سنگ به دلیل داشتن خاصیت آهکی و میزان نفوذ پذیری زیاد آب برای سنگ فرش کردن حیاط مناسب نمی باشند.

  • سنگ سند استون

 نمونه ای دیگر از سنگ هاسنگ های سند است.ن هستند که در سنگ فرش کردن می توان استفاده کرد. اما این نوع از سنگ نیز بهتر است در جاهایی که رطوبت بالا می باشد استفاده نشود.

از چه الگوهایی می توان برای چیدمان سنگ فرش استفاده کرد؟

از چه نوع الگوهایی می توان برای چیدمان سنگ فرش استفاده کرد؟
از چه نوع الگوهایی می توان برای چیدمان سنگ فرش استفاده کرد؟

بسیاری از اوقات باعث شده است که این سوال به ذهن شما خطور کند که چگونه و بر اساس چه طرحی این سنگ ها در کنار یگ دیگر قرار گرفته اند، بنابراین می توانید با مطالعه ی الگوها و طرح هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت نحوی چیدمان سنگ فرش را یاد بگیرید.

سنگ‌فرش به صورت طرح دایره ای و گرد

سنگ‌فرش به صورت طرح دایره ای و گرد
سنگ‌فرش به صورت طرح دایره ای و گرد

این نوع از الگوی چیدمان سنگ یکی از رایج ترین طرح هایی است که برای سنگ فرش کردن حیاط می تواند استفاده شود. روش کار در این نوع از چیدمان سنگ به این صورت خواهد بود که در ابتدا دایره های کوچکی از سنگ شروع به شکل گرفتن می کنند و سپس و به تدریج به شعاع این دایره افزوده خواهد شد. اما باید در این سبک از سنگ فرش کردن به این نکته توجه داشته باشید که فضاهای به وجود آمده را با شن یا با آهک و رس بپوشانید، به همین دلیل این الگو از سنگ فرش برای منازلی که دارای حیاط به همراه آلاچیق هستند مناسب خواهد بود.

سنگ‌فرش به صورت الگوی دندانه دار

در این روش از سنگ‌فرش کردن باید سنگ ها را با زاویه ی ۴۵ درجه یا ۹۰ درجه از یک دیگر قرار دهید، به همین خاطر الگوی سنگ فرشی که به این صورت ایجاد می شود به شکل هفت خواهد بود. در نتیجه استفاده از این الگو می تواند به فضای شما در عین سادگی جلوه ی کلاسیکی نیز بدهد. از این الگو می توانید در طراحی سنگ فرش برای حیاط منزلتان استفاده نمایید.

سنگ‌فرش به صورت الگوی سبدی

سنگ‌فرش به صورت الگوی سبدی
سنگ‌فرش به صورت الگوی سبدی

در این روش از سنگ‌فرش کردن سنگ ها را به صورت رج های عمودی و افقی از یک دیگر قرار می دهند به صورتی که به شکل بافت سبد در خواهد آمد. این نوع از سنگ فرش به دلیل قوی بودن طرح برای طراحی محوطه ی باغ ها بسیار مناسب است.

سنگ‌فرش به صورت بهره گیری از الگوی پره    

این نوع از چیدمان سنگ‌فرش که به پره اروپایی شهرت دارد. به عنوان یکی از سخت ترین نوع طراحی سنگ فرش ها معروف است. به همین خاطر اگر بخواهید فضای حیاط خود را به صورت مدرن تری در آورید می توانید از این الگو برای چیدمان سنگ‌فرش استفاده کنید.

سختی طراحی این نوع از الگوی چیدمان سنگ به این دلیل است که باید کمان هایی که ایجاد می شود به صورت دقیق طراحی شوند و همچنین نوع سنگ ها و اندازه و ابعاد آنها به صورت یک اندازه باید انتخاب شوند تا طرح سنگ فرش به درستی ایجاد شود.

سنگ فرش به صورت الگوی راست چینی

در این الگو از طراحی که ساده ترین نوع چیدمان است. به این صورت شکل می گیرد که سنگ ها در امتدا یک دیگر قرار خواهند گرفت، به همین خاطر بهتر است از سنگ هایی با ابعاد و اندازه ی کوچکتر برای این کار استفاده کنید تا فضای حیاط شما با این شکل از سنگ‌فرش بزرگتر نشان بدهد.

سنگ فرش به صورت الگوی شطرنجی

یکی دیگر از الگوهایی که می توانید برای سنگ‌فرش کردن حیاط از آن استفاده کنید. الگوی شطرنجی است. به این صورت که می توانید از دو نوع سنگ با رنگ های مختلف برای این کار استفاده کنید تا فضای حیاط شما حالت مدرن تری به خود بگیرد. در این روش از چیدمان سنگ ها برای سنگ فرش کردن می‌توانید از قطعات بزرگ سنگ برای این کار استفاده کنید، همچنین به کار بردن چمن در کنار سنگ ها می تواند جلوه ی زیباتری را به حیاط شما بدهد.

سنگ فرش کردن به صورت الگوی نامنظم و طبیعی

در این روش از سنگ فرش کردن شما می توانید هر گونه که می خواهید سنگ ها را در هر ابعادی که هست در کنار یک دیگر قرار دهید تا طرح سنگ فرش شما شکل بگیرد.

از اینکه تا انتهای مقاله قیمت سنگ فرش کف حیاط ما را همراهیکردید متشکریم امیدواریم که مقاله قیمت سنگ فرش کف حیاط توانسته باشد در جهت راهنمایی شما موثر بوده باشد.

آیا می توان از سنگ های کوبیک برای سنگ فرش کردن حیاط استفاده کرد؟

آیا می توان از سنگ های کوبیک برای سنگ فرش کردن حیاط استفاده کرد؟
آیا می توان از سنگ های کوبیک برای سنگ فرش کردن حیاط استفاده کرد؟

همه ی ما زمانی که نام سنگ را می شنویم به سرعت ویژگی های آن مانند مقاومت و مستحکم بودن سنگ به ذهنمان خطور می کند، بنابراین استفاده از سنگ به عنوان مصالح هم برای ساخت و ساز و هم برای نماسازی و کف پوش از دیر باز مورد استفاده قرار می گرفته است، به همین خاطر سنگ ها به دلیل داشتن کانی های متفاوتی که دارند می توان در دکوراسیون و پوشش دادن معابر نیز استفاده شوند چرا که باعث بالا بردن دوام و استحکام سطح در مقابل آسیب های محیطی خواهند شد.

می توان از سنگ های کوبیک برای استفاده در محوطه ی داخلی ساختمان یا محوطه ی بیرونی مانند حیاط استفاده کرد، به خصوص در جاهایی که میزان ترد زیاد است از سنگ کوبیک بهتر است بیشتر استفاده شود. چرا که این نوع از سنگ ها به دلیل استحکام و مقاومت بالای خود به مرور زمان دچار فرسایش و سائیدگی نمی شوند، به همین خاطر می توان از آن ها به عنوان یک کفپوش ایده آل برای پوشش دادن حیاط استفاده کرد. البته پیشنهاد بهتری هم وجود دارد موزاییک های پلیمری طرح کوبیک با رنگ ها و انداره مختلف می تواند گزینه بهتری باشد، این نوع موزاییک مقاومت بیشتری نسبت به سنگ آن دارد همچنین راحت تر نصب می شود و زیبایی را دوچندان می کند.

می توان از سنگ های کوبیک یا موزاییک با طرح کوبیک برای پوشش کف در محیط هایی مانند پارک ها، پیاده رو ها و… استفاده کرد یکی از دلایل استفاده از این نوع سنگ ها که همان سنگ های گرانیتی هستند به این دلیل می باشد که این نوع از سنگ ها را پس از استخراج از معدن برش می دهند و به صورت های مکعبی در اندازه های مختلف در خواهند آورد در نتیجه استفاده از سنگ های کوبیک برای مکان های پر رفت و آمد و رو باز که در معرض قرار گرفتن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف هستند بسیار می تواند گزینه ی مناسبی برای پوشش دادن محسوب شود.

سنگ کوبیک را  از چه نوع معادنی می توان استخراج کرد؟

سنگ های کوبیک را می توان به وفور در ایران مشاهده کرد. معادن بسیار زیادی در کشور وجود دارند که این نوع از سنگ را می توان از آن ها استخراج کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که سنگ کوبیکی که از هر منطقه که استخراج شود، قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی دارد. از جمله شهرها و استان های ایران که در آن ها معادن استخراج سنگ کوبیک وجود دارد می توان به سنگ کوبیک ساوه، نطنز و مشهد اشاره کرد که از نظر جنس و نوع سنگ دارای ویژگی های ممتازی هستند.

انواع و اقسام سنگ کوبیک بر اساس نوع و ساختار به چه صورتی تقسیم بندی می شوند؟

انواع و اقسام سنگ کوبیک بر اساس نوع و ساختار به چه صورتی تقسیم بندی می شوند؟
انواع و اقسام سنگ کوبیک بر اساس نوع و ساختار به چه صورتی تقسیم بندی می شوند؟

سنگ کوبیک که نوعی از سنگ گرانیت محسوب می گردد که در انواع و اقسام کوبیک منظم و نامنظم تولید می شود که برای سنگ فرش کردن بسیار مناسب می باشد به همین خاطر می توان این نوع سنگ را در ابعاد و اندازه های مختلف تولید کرد.

این نوع از سنگ ها در کارخانه به وسیله ی دستگاه های برشی که برای این کار تعبیه شده اند در اندازه های مخصوصی که مشتری سفارش می دهد برش داده می شوند به همین خاطر به این نوع از سنگ ها کوبیک منظم و همچنین سنگ هایی که پس از استخراج شدن از معادن خرد می شوند و سرانجام توسط دستگاه کارتر در ابعاد کوچک برای سنگ فرش کردن مورد استفاده قرار می گیرد را سنگ کوبیک نامنظم می گویند.

استفاده از سنگ های کوبیک برای سنگ فرش کردن  چه مزایایی در پی دارد؟

  • این نوع از سنگ ها دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابله با شرایط آب و هوایی مختلف هستند و به سادگی از بین نمی روند. همچنین سنگ کوبیک دارای تنوع رنگی و طرحی مختلفی است.
  • یکی از ویژگی های مهمی که این نوع از سنگ ها را برای کف پوش کردن مناسب تر کرده است صیقلی نبودن سطح آن ها است. به همین خاطر در زمان بارندگی سطح سنگ کوبیک لیز نمی شود و مانع از سر خوردن افراد می گردد.
  • یکی از مهمترین ویژگی این نوع از سنگ داشتن مقاومت بالا در مقابل برش و شکستن می باشد که به راحتی انجام نمی گیرد. برای ایجاد تنوع در طراحی این نوع از سنگ ها می توان سنگ های کوبیک را به صورت فاصله دار یا بدون فاصله در کنار هم برای سنگ فرش کردن استفاده کرد.
  • منعکس نکردن نور خورشید از مهمترین ویژگی های سنگ کوبیک می باشد.
  • به دلیل این که این نوع از سنگ دارای ارتفاع و حجم زیادی است به همین خاطر در زمان به کار بردن به عنوان سنگ فرش نیازی به ریختن ملات زیاد ندارد.
  • می توان این سنگ ها را پس از استفاده به راحتی جدا کرد و در مکانی دیگر از آن ها استفاده شود.
  • یکی از مزیت های خوب استفاده از این نوع سنگ برای سنگ فرش قابلیت به کار بردن راحت و همچنین کم هزینه بودن نصب آن است به طوری که برای نصب این گونه از سنگ ها نیازی به سیمان هم وجود ندارد، اما در صورت تمایل برای استحکام بیشتر می توانید از سیمان نیز استفاده کنید.
  • سنگ های کوبیک پس از نصب نیاز به نگهداری خاصی ندارند و در صورتی که به تعمیر نیاز داشته باشند این کار به آسانی صورت خواهد گرفت.

در آخر از سنگ کوبیک به دلیل بالا بودن مقاومتی که در مقابل باران های اسیدی و همچنین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی دارد بسیار در شهرهای شلوغ در پیاده رو ها و پارک ها استفاده می شود چرا که در مقابل این عوامل سنگ دچار خوردگی نمی شود.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد امروزه علاوه بر دکوراسیون داخلی ساختمان به دکوراسیون داخلی ساختمان توجه ویژه ای می شود یکی از قسمت های تاثیر گذار بر روی ساختمان سنگ فرش های حیاط است. امیدواریم شمارا در انتخاب مصالح برای سنگ‌فرش کردن حیاط راهنمایی کرده باشیم.

سنگ فرش باغ

سنگ فرش باغ یکی از روش‌ های شیک و موثر برای افزایش زیبایی و کارایی فضای خارجی منازل و ویلا ها می باشد. با استفاده از سنگ‌ فرش کردن، می‌ توانید یک فضای باز زیبا، مقاوم و با دوام برای فعالیت‌ های خود ایجاد کنید. در این راهنما، به شما نحوه نصب سنگ فرش برای کف باغ خود را آموزش می‌ دهیم.

مراحل نصب سنگ فرش:

  1. انتخاب سنگ‌ های مناسب:

    • قبل از شروع به نصب، انواع مختلف متریال را بررسی کنید و متریالی را برای سنگ فرش کردن انتخاب کنید که با زیبایی باغ شما هماهنگ باشد.
    • در نظر داشته باشید که متریالی که با ضخامت و مقاومت مناسب  انتخاب می کنید برای استفاده در فضای بیرونی مناسب باشند.
  2. آماده‌ سازی زمین:

    • قبل از نصب سنگ فرش، زمین باغ را با دقت تمیز کرده و هموار کنید.
    • اگر زمین شما ناهموار است، از لایه‌ های پایه مانند شن و ماسه استفاده کنید تا سطح زمین را صاف کنید.
  3. نصب سنگ‌ فرش:

    • ابتدا یک لایه از شن و ماسه را به عنوان پایه روی زمین بگذارید و آن را با دقت هموار کنید.
    • سنگ‌ فرش ها را با فاصله‌ های یکسان از هم روی لایه شن و ماسه قرار دهید.
    • با استفاده از یک چکش، سنگ‌ فرش ها را فشار دهید و محکم کنید تا به طور محکم در محل خود قرار بگیرند.
  4. پر کردن فاصله‌ ها:

    • پس از نصب سنگ‌ ها، فاصله‌ های بین آن‌ ها را با مصالحی مانند شن و سیمان پر کنید تا سنگ‌ ها به هم متصل شوند و ثبات بیش تری داشته باشند.
  5. آبیاری و تثبیت:

    • پس از اتمام نصب، باغ خود را آبیاری کنید تا سیمان و مصالح پر کننده فاصله، تثبیت شوند.
    • ممکن است نیاز به اعمال لایه‌ های محافظ مانند پوشش‌ های ضد آب یا محصولات حفاظتی دیگر باشد تا سنگ‌ فرش ها برای مدت طولانی‌ تری مقاومت کنند.

نکات پایانی: سنگ فرش کردن کف باغ نیازمند زمان، دقت و دانش فنی است. در صورتی که مطمئن نیستید، بهتر است کار را به توسعه‌ دهندگان حرفه‌ای و ماهر بسپارید تا از نتایج بهتری برخوردار شوید. با رعایت مراحل و نکات فوق، می‌ توانید باغی زیبا و مقاوم با سنگ‌ فرش ها ایجاد کنید تا برای مدت طولانی برای باغ شما کار کند.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

3 در مورد “قیمت انواع سنگ‌ فرش حیاط”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =

مقالات مرتبط

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
ابعاد موزاییک چقدر است

ابعاد موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیبات مختلف، مانند قطعات سنگی، شیشه‌ای یا مواد معدنی با مخلوط سیمانی یا رزینی تشکیل می‌ شود. موزاییک حاصل را معمولاً

ادامه مطلب »
قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

قیمت هر متر مربع کفپوش بتنی

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید کفپوش بتنی یک راه حل مطمئن و پایدار برای فضاهای پیاده‌ رو و معابر پر تردد است. با داشتن مقاومت سایشی بالا، این نوع کفپوش به عنوان گزینه‌ای ایده‌

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top