انواع سنگ برای کف سازی محوطه

انواع سنگ برای کف سازی محوطه

فهرست مطالب:

امروز با مطالبی در مورد انواع سنگ برای کف سازی محوطه با شما مخاطبان گرامی هستیم، امیدواریم تا پایان این مطالب با ما همراه باشید و از مطالعه این مقاله بهره کافی را ببرید. سوالاتی در رابطه با موضوع مورد نظر وجود دارد که در این مقاله سعی می کنیم به برخی از آنها پاسخ دهیم: آیا می دانید که کف سازی به چه منظوری به کار می رود؟ در انتخاب کردن سنگ فرش برای کف سازی محوطه باید چه ویژگی هایی را در نظر گرفت؟ چه ایده هایی برای انتخاب کردن سنگ مناسب برای کف محوطه وجود دارد؟ آیا می دانید که در رابطه با استفاده کردن از عکس سنگ فرش برای کف سازی چه مواردی را باید رعایت کرد؟ چه نکاتی در رابطه با سنگ فرش های بتنی پیش ساخته برای کف سازی محوطه وجود دارد؟ انواع سنگ فرش هایی که برای محوطه به کار می روند از چه مزیت هایی برخوردار هستند؟ چه نوع سنگ هایی در کف سازی محوطه به عنوان بهترین سنگ فرش ها به حساب می آید؟ آیا می دانید که چه نکاتی را باید در مورد سنگ کف ‌پوش در محوطه رعایت کرد؟
انواع سنگ برای کف سازی محوطه
انواع سنگ برای کف سازی محوطه

آیا می دانید که کف سازی به چه منظوری به کار می رود؟

سنگ هایی که برای کف سازی محوطه یا هر مکان دیگری به کار می رود یک پوشش است که زینتی یا بهداشتی می باشد، در بیشتر موارد که پیش ساخته هستند و برای کف یک محوطه به کار می رود، به ویژه اینکه در کف بناهای سر پوشـیده به کار خواهد رفت همچنین به پوشش ها و لایه هایی نیز گفته می شود که بر روی کف محوطه در یک ساختمان یا هر مکان دیگری که وجود دارد پوشش داده می شود بنابراین همین دلایل سبب می شود که به آن کف پوش ( Floor ) گفته شود. کف پوش‌ها هم چنین در شاخه ای از صنعت نیز به نام کف سازی کاربرد زیادی دارد. کف پوش ها در بیشتر زمین های ورزشی و همچنین در بعضی از استخرها نیز ( برای جلوگیری از سر خوردن افراد یا پیش آمدن موضوع هایی در این رابطه ) به کار خواهد رفت.
آیا می دانید که کف سازی به چه منظوری به کار می رود؟
آیا می دانید که کف سازی به چه منظوری به کار می رود؟
در انتخاب کردن سنگ فرش برای کف سازی محوطه باید چه ویژگی هایی را در نظر گرفت؟
در انتخاب کردن سنگ فرش برای کف سازی محوطه باید چه ویژگی هایی را در نظر گرفت؟
شما در حال مطالعه مقاله انواع سنگ برای کف سازی محوطه هستید

قرار دادن سنگ در کف محوطه

قرار دادن سنگ در کف محوطه یکی از قسمت هایی می باشد که ممکن است کمتر کسی به آن توجه کند و شاید علت این مسئله هم چنین چیزی باشد که بیشتر افراد آن را بی اهمیت و بی ارزش به قلم می آورند. پس بنابر مطالب گفته شده در این مقاله تلاش می کنیم که در به ارائه مطالبی در رابطه با انواع سنگ کف محوطه بپردازیم و در کناراین مطالبی که ذکر می کنیم از تصاویری نیز برای ایده گرفتن شما مخاطبان استفاده می کنیم و دانستن این نکات نیز بد نیست که بدانید همه سنگ ها را نمی توان برای کف محوطه استفاده کرد و چه نوع سنگی برای کجای خانه مناسب می باشد همچنین باید یادآوری کرد که سنگ‌ها برای استفاده کردن در نمای داخلی و کف پوش، نمای خارجی خانه، پله‌ها، پاگردها، حمام و سرویس بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه ای که بیشتر کارشناسان در رابطه با سنگ کف محوطه دارند این است که برای کف محوطه بهترین سنگ موزاییک پلیمری و واش بتن می باشد و در ابتدا نکته هایی را در رابطه با انتخاب کردن سنگ فرش کف محوطه به صورت صحیح و اصولی بیان می کنیم:
قرار دادن سنگ در کف محوطه

به سیاهی یا خوردگی سنگ کف محوطه دقت کنید:

در انتخاب کردن سنگ کف پوش محوطه باید به این نکته دقت داشته باشید که قسمتی از سنگی که برای کفپوش خانه خریداری می کنید سیاه نشود و خوردگی هم نداشته باشد. بعضی از افراد در این زمینه فکر می‌ کنند که به علت اینکه استفاده کردن از سنگ، کف پوش مقاومی می باشد برای شست و شوی آن می‌ توانند که از اسیدها برای آن استفاده نمایند. انجام دادن این کار سبب سیاه شدن سنگ می گردد پس در این زمینه باید دقت داشته باشید که این ایراد و نقص در کف پوش خانه وجود نداشته باشد. حتی این امکان وجود دارد که ممکن است استفاده کردن از جرم ‌گیر سبب خوردگی و نقص در قسمتی از سنگ کف محوطه می شود که در این صورت برای حل شدن این مشکل باید از سنگ‌ تراش‌ها برای درست کردن سنگ ها استفاده کنید.
به سیاهی یا خوردگی سنگ کف محوطه دقت کنید:
به سیاهی یا خوردگی سنگ کف محوطه دقت کنید:

وجود داشتن ترک، شکستی و خرابی در سنگ‌ها را بررسی نمایید:

در بررسی کردن کف پوش سنگی کف محوطه نیز می بایست به نکته بسیار مهمی توجه ویژه ای داشت که آن‌ها را باید بدون هیچ گونه ترک، شیار، شکستگی و رگه‌های پوسیده انتخاب کنید. بهترین روش و شیوه برای تشخیص دادن اینکه سنگ بدون ترک باشد و هیچ گونه پوسیدگی نداشته باشد هم این است که زمانی که به سنگ به وسیله یک شی فلزی ضربه وارد می کنید باید این ضربه صدای شیشه بدهد.
وجود داشتن ترک، شکستی و خرابی در سنگ‌ها را بررسی نمایید:

توجه داشتن به جلای سنگ:

در انتخاب کردن کف پوش سنگی محوطه باید باید به این نکته توجه داشته باشید که سنگ جلا داشته باشد، اگر سنگ استفاده شده در کف محوطه جلا نداشته باشد برای این کار نیاز به ساب و جلا دادن مجدد خواهد داشت تا نمای محوطه خانه را زیبا و شکیل نشان دهد. همچنین در این زمینه باید دقت داشته باشید که این امکان وجود دارد که روی سنگ کف محوطه، رنگ، سیمان، گچ یا مصالح دیگر ساختمانی ریخته شده باشد، بنابراین برای برطرف نمودن این ضایعات که بر روی سنگ ریخته شده است باید از یک نفر سابزن کمک بگیرید تا کف پوش سنگی محوطه را درست کند. البته یادآوری این نکته نیز مهم است که باید انجام این کار در هر چند سال یک بار برای یک دست کردن و شفاف شدن سنگ‌های کف محوطه انجام دهید، طوری که انعکاس پیدا کردن لامپ‌های خانه روی سنگ نمایان باشد.

سنگ‌های استفاده شده باید تراز باشند:

یک ایراد مهم که در ارتباط با سنگ های استفاده شده موجود است این نکته است که شاید در کف پوش سنگی منزل و بستر مربوطه مشکل در هم تراز نبودن قطعات سنگی با یک دیگر می باشد. اگر این مشکل هم ‌تراز نبودن سنگ ها خیلی زیاد باشد باید در این زمینه از یک نصاب کمک گرفت و مشکل را برطرف کرد، ولی اگر میزان آن کم باشد به وسیله کف ‌سابی می ‌توان مشکل به وجود آمده را برطرف نمود.

توجه به اینکه سنگ ها باید با چه محلولی شسته شود:

اگر به تازگی سنگ کاری محوطه را انجام داده اید به شما توصیه می‌کنیم که برای شست‌ وشو دادن کف پوش های سنگی محوطه از درست کردن محلول آب ولرم و پودر صابون استفاده نمایید. علاوه براین استفاده کردن از آب و پودر ماشین ‌لباسشویی هم گزینه مناسبی می باشد. با ذکر کردن مطالبی که در متن بالا گفته شد و با پی بردن به این نکات در هنگام دیدن خانه‌ها، با وجود این می توانید نگاه‌ دقیق ‌تری به زیر پای خود بیندازید و حواستان به این نکته بیشتر می شود که استفاده کردن از هر گونه سنگی هم برای کف پوش های خانه مناسب نمی باشد. همچنین لازم به ذکر است که این سنگ‌ها هم امکان دارد که با گذشت زمان یا به علت شرایط و موقعیت های بد نگه داری از آن با مشکلاتی مواجه شوند.

توجه کردن به سنگ مناسب و خوب برای کف محوطه:

از آن جایی که هزینه برا‌ی سنگ فرش کردن محیط‌ ها و فضاهای بیرونی بر اساس نوع مواد و مصالح استفاده شده می باشد، این کار نیز می تواد طیف و گستره‌ی زیادی را در بر گیرد، انجام دادن خود این کار به ‌تنهایی به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار خوب به حساب می‌آید. در بیشتر موارد بتن استفاده شده به عنوان ارزان ‌ترین انتخاب به شمار می رود که پیاده کردن این کار نیز از بقیه موارد راحت‌ تر و آسان تر می باشد، ولی انجام دادن این کار برای افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که سنگ‌ هایی از قبیل گرانیت، سنگ آهک، یا سنگ لوح بسیار زیاد می باشد و این افراد می توانند این سنگ‌ها را که در محل زندگی آنها یافت می شود را با پرداخت هزینه کم ‌تری تهیه کنند.

آیا می دانید که در رابطه با استفاده کردن از عکس سنگ فرش برای کف سازی چه مواردی را باید رعایت کرد؟

در رابطه با استفاده کردن از عکسس سنگ ه فرش در کف سازی محوطه نکات قابل توجهی وجود دارد که رعیت کردن آن می واند مزیت های زیادی را به دنبال داشته باشد بنابراین برای دانستن این موارد به برخی از آنها در متن پایین اشاره خواهیم کرد: اولین نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که استفاده کردن از گرانیت که یک ماده‌ بسیار گران ‌قیمت می باشد، ولی به علت اینکه محکم بودن و ماندگاری گرانیت بسیار زیاد می باشد و بنابر قیمت زیاد آن ارزش استفاده کردن را خواهد داشت.
آیا می دانید که در رابطه با استفاده کردن از عکس سنگ فرش برای کف سازی چه مواردی را باید رعایت کرد؟
آیا می دانید که در رابطه با استفاده کردن از عکس سنگ فرش برای کف سازی چه مواردی را باید رعایت کرد؟

سنگ لوح

انجام دادن سنگ فرش محوطه خانه به وسیله سنگ لوح یک ایده بسیار منسب و عالی می باشد، زیرا که استفاده از سنگ لوح در سرد ترین فضا ‌ها و مناطق نیز از توان و مقاومت خیلی زیادی برخوردار است و در محیط هایی مه گرما و سرما دارند بسیار بادوام و مقاوم می باشد و با شرایطی که در آن جا استفاده شده است، سازگاری پیدا می کند. سنگ لوح در محدوده بسیار گسترده‌ و وسیعی که از رنگ‌ های سرشار از سبز یشمی تا زغالی می باشد، وجود خواهد داشت. این سنگ های موجود جزء یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین انواع سنگ ها برای کف سازی فضای محوطه  به حساب می آید. استفاده کردن از سنگ ریزه ها برای سنگ فرش در فضای بیرونی یک انتخابی بسیار عالی به شمار می رود؛ هر چند که برای استفاده از سنگ ریزه ها باید به وسیله یک لبه ‌ی صلب محدوده بندی گردد تا آن سنگ ها را در تسلط خود قرار دهد. سنگ هایی را که متلاشی شده اند در اصطلاح به آنها سنگ ریزه می‌ گویند که این سنگ ریزه ها می‌ تواند که برای معابر، محوطه و محیط ‌هایی مورد استفاده قرار بگیرد که شما قصد دارید آن را برای کسی که بیننده و استفاده کننده از آن می باشد، هموار و صاف جلوه دهید. شما در حال مطالعه مقاله انواع سنگ برای کف سازی محوطه هستید  
چه نکاتی در رابطه با سنگ فرش های بتنی پیش ساخته برای کف سازی محوطه  وجود دارد؟
چه نکاتی در رابطه با سنگ فرش های بتنی پیش ساخته برای کف سازی محوطه  وجود دارد؟

طبیعت

زمانی که قدم را در طبیعت قرار می دهیم، گذشته از اینکه چشم اندازها و زیبایی هایی که در طبیعت وجود دارد می تواند به نحو خوبی بیننده را مسحور و مجذوب خود قرار دهد و این کار می تواند هوای تازه ای را که در مشام ما جاری می گردد و همچنین این مسئله حسی می باشد که با راه رفتن و قدم گذاشتن بر روی سنگ و خاک و سبزه و هر چیزی که در طبیعت وجود دارد به ما دست خواهد داد. دچار شدن به این گونه حس ها جزء یکی از زیباترین و شگفت انگیز تریت حس ها در دنیا می باشد این مسئله که لمس تن زمین است، بنابراین شایسته است که ما این قصد را داشته باشیم که بخواهیم طبیعت را وارد خانه و محوطه خود کنیم و در طراحی کردن محوطه و فضای خانه خود، سنگ فرشی را برگزینیم که با سلیقه و انتخاب ما، محیط زندگی، شرایط و محیط زندگی ما سازگاری داشته باشد. انجام دادن سنگ کف در محوطه های بیرونی از جایی که هزینه ی تعیین شده بر طبق آن که نوع انتخاب مواد و مصالح می باشد در گستره زیاد و وسیعی قرار خواهد گرفت، که وجود داشتن این مسئله می تواند به عنوان یک نوع سرمایه گذاری عالی و بسیار خوب در این راه به شمار آید. بتن های استفاده شده  معمولا و در بیشتر موارد می تواند جزء ارزان ترین و کم هزینه ترین گزینه ها در این راه باشد که نصب کردن آن نیز از همه این مواردی که در این جا به آن اشاره شده، آسان تر و راحت تر می باشد.

انواع سنگ فرش هایی که برای محوطه به کار می روند از چه مزیت هایی برخوردار هستند؟

  برای انجام دادن کف سازی محوطه و زیبایی محیطی که در آن اقامت دارید باید قبل از استفاده کردن از هر گونه وسیله یا امکاناتی برای آن در ابتدا باید به مزیت هایی که برای ما دارد توجه کافی را داشته که این مسئله می تواند تاثیر چشمگیری بر چگونگی استفاده از آن فعالبت را دارا می باشد به همین منظور در متن پایین به برخی از مزیت هایی که برای سنگ فرش کردن کف محوطه وجود دارد اشاره می کنیم:
انواع سنگ فرش هایی که برای محوطه به کار می روند از چه مزیت هایی برخوردار هستند؟
انواع سنگ فرش هایی که برای محوطه به کار می روند از چه مزیت هایی برخوردار هستند؟

سنگ فرش های بتن به علت مقرون به صرفه بودن:

استفاده از سنگ فرش بتنی استاندارد می باشد، به علت اینکه مقرون به صرفه بودن آن، راحتی در نصب کردن و استفاده آسان در نگه داری از آن می باشد. با وجود این موارد گفته شده، استاندارد بودن این نوع از سنگ ها نباید سبب خسته کننده بودن طرح آن بشود. همچنین روش های فراوانی برای ایجاد کردن الگو، طرح، بافت و رنگ در سنگ فرش های بتنی وجود خواهد داشت تا بتواند به آن روح و طراوت خاصی ببخشد. شما در حال مطالعه مقاله انواع سنگ برای کف سازی محوطه هستید

سنگ فرش های آجری به علت سبک کلاسیک و مناسب برای همه ی اقلیم ها:

سنگ فرش های آجری که با سایز استاندارد ۱۰ در ۲۰ در بازار موجود می باشد، همین مورد می تواند برای ایجاد کردن هر گونه الگوی زیبایی به کار رود و رنگ آن می تواند به محیط گرمای خاصی بدهد. همچنین این مزیت را هم دارد که آجر با مصالح دیگر به خوبی هماهنگ می گردد.  

سنگ ریزه ها دارای نفوذپذیری عالی و هموار کننده ای در محیط می باشد:

استفاده کردن از این سنگ ریزه که در واقع سنگ ریزه های متلاشی شده هستند و می تواند یک انتخاب مناسب باشد زیرا دارای قدت نفوذ پذیر بسیار خوبی می باشد و همچنین دارای قابلیت هموار کننده ای در محیط می باشد.

سنگ فرش کردن با سنگ آهک مناسب برای بازتاب در سرزمین های گرم:

سنگ آهک که معمولا به رنگ سفید می باشد که همین دلیل و روشن بودن رنگ این سنگ ها می تواند برای بازتاب کردن در سرزمین های گرم بسیار مناسب باشد. کاشی برای سنگ فرش محوطه به علت رنگ های روشن، مناسب برای شرایط آب و هوایی گرم: استفاده کردن از کاشی به علت اینکه دارای نقش برجسته است و همچنین دارای رنگ هایی روشن و غنی می باشد و گزینه بسیار مناسبی برای سرزمین های گرم می باشد. ولی در عوض اینکه مزیت های زیادی دارد ولی نگه داری کردن از این مصالح نیز، ترفندهای خاصی را به دنبال دارد.

گرانیت در فرش کردن محوطه به علت اینکه یک سنگ بسیار سخت برای شرایط آب و هوایی سرد:

گرانیت یک سنگ گران محسوب می شود، ولی به علت اینکه دوام زیاد و طول عمر آن بیشتر است، ارزش هزینه کردن و خریدن را دارا می باشد و هم چنین برای شرایط آب و هوایی سرد نیز مناسب است.

سنگ فرش محوطه با سنگ لوح که مناسب برای شرایط آب و هوایی سرد و در رنگ نیز سرشار می باشد:

سنگ لوح که دارای طیف گسترده ای از رنگ های سرشار می باشد. این سنگ که برای استفاده کردن در محوطه به کار می رود و در سرد ترین شرایط آب و هوایی نیز دوام زیادی دارد و مثل یک قهرمان در چرخه ی ذوب و انجماد کردن در طبیعت پیروز می باشد.

سنگ آبی یا خاکستری، یک سنگ فرش شیک، مجلل و فوق العاده برای الگوی سنگ فرش:

سنگ آبی یا خاکستری که جزء شیک ترین سنگ فرش ها برای محیط های بیرونی به حساب می آید. اگر چناچه الگوی منظمی برای محیط زندگی خود می خواهید، قرار دادن این سنگ به شکل سنگ فرش مستطیلی و با ابعاد مشخص به شمار می رود و همچنین یک سنگ فرش شیک و مجلل در محیط زندگی شما به شمار می رود.

چه نوع سنگ هایی در کف سازی محوطه به عنوان بهترین سنگ فرش ها به حساب می آید؟

در میان سنگ فرش هایی که وجود دارد و جزء بهترین کف پوش ها برای محوطه می باشند می توان به دو نوع کف پوش اشاره کرد که در متن پایین به این دو نوع کف پوش و ویژگی هایی که باعث شده است این دو جزء بهترین کف پوش ها معرفی شده اند اشاره می کنیم: کف پوش های پلیمری کف پوش های واش بتن

کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان

کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان بعد از به عمل آمدن غیر قابل حل در انواع مختلف حلال های صنعتی هستند. نصب کردن و استفاده از کف پوش های اپوکسی و پلی یورتان نسبت به بقیه کف پوش ها بسیارسریع و آسان می ‌باشد.
کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان
کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان
با استفاده کردن از کف پوش پلیمری اپوکسی و پلی یورتان سطحی که تشکیل می شود به یک سطح یک پارچه و غیر قابل نفوذ تبدیل می‌ شود. در صورتی که هر گونه مشکلی در زمان نصب کردن این کف پوش ها بروز پیدا کند، ترمیم کردن کف ساخته شده به وسیله کف پوش پلیمری اپوکسی و پلی یورتان بسیار سریع، آسان و مقرون به صرفه می ‌باشد. تنوع داشتن در رنگ بندی و قابلیت خط کشی که در کف پوش های پلیمری اپوکسی و پلی یورتان وجود دارد بسیار بالا می باشد. قابلیت چسبندگی در کف پوش های اپوکسی و پلی یورتان به سطح های که متفاوت هستند، بسیار عالی و مناسب می‌ باشد. جذب کردن گرد و غبار در انواع کف پوش پلیمری اپوکسی و پلی یورتان بسیار کم می ‌باشد که این ویژگی نیز به عنوان یک مزیت خوب به شمار می آید. کف پوش های پلیمری اپوکسی و پلی یورتان می توانند به عنوان یک عایق بسیار مناسبی به حساب آیند.

واش بتن:

در تولید کردن واش بتن به شیوه انجام دادن آن با ویبره پس از ترکیب کردن ماده های ابتدایی و متریال های اولیه ، بتنی که ز این فرآیند به دست خواهد آمد را درون قالب های لاستیکی می ریزند و پس از گذر دادن از روی سطح میز ویبره آن را درون اتاق بخار قرر می دهند پس از گذاشتن آن به مدت بیست و چهار ساعت بعد آن را از درون قالب خارج کنند و به وسیله فشار آب یا همان ( واتر جت ) و برس هایی که مخصوص فلزی کردن لعاب های سیمان می باشد را از روی سنگ دانه های زیبایی که در آن وجود دارد پاک می کنند تا بتوان به کمک این روش برجستگی و همچنین رخ سنگ دانه ها بیشتر آشکار شود. و همچنین کف پوشی که با جلوه کردن نمای بسیار زیبا و طبیعی در جرین تولید به دست می آید. در این فرآیند به شیوه تولید پرسی هم بتنی که به دست آمده است را درون لایه زیرین قالبی که مخصوص میز پرس می باشد، ریخته و بر روی سط آن را ملاتی که ماسه یا سیمان است را می ریزند.
واش بتن:
واش بتن:

پرس دستگاه

سپس به وسیله فشار دادن پرس دستگاه، موزاییکی که دو لایه می باشد به وسیله پوشش سنگ دانه طبیعی تولید می شود و بعد از خارج کردن آن از اتاق بخار مثل کفپوش ویبره ای شستن آن شروع می شود. همچنین از قابلیت هی دیگر آن می توان به این مورد اشاره کرد که از محصولات واش بتن در فضا سازی پارک، ویلا، محوطه، پیاده رو سازی و… استفاده می شود. – بعد از جریان شکسته شدن قطعات واش بتن، برای این کار باید سنگ ریزه ها در کل ضخامت قطعه تولد شده وجود داشته باشند به عنون نمونه اگر چه ضخامت کف پوشی که وجود دارد ۳۵ میلی متر می باشد بنابراین طبق این جریان باید سنگ دانه های رنگی در کل ۳۵ میلی متر به چشم بیاید. شما در حال مطالعه مقاله انواع سنگ برای کف سازی محوطه هستید

ویژگی کف پوش های واش بتن:

– در جریان فرآیند تولید واش بتنی که عیار بتن آن استاندارد می باشد و در آن چسبی که مخصوص بتن است و سایر افزودنی هایی که باید به کار برود در آن استفاده می شود و همچنین مراحل کیورینگش را سپری کرده باشد باید که بعد از شکسته شدن، سنگ و سیمان آن از یک دیگر جدا نشود، این جریان به این معنی است که سنگ ها نیز در جریان شکست، از وسط به دونیم تقسیم شود. – در برش هایی که به صورت عرضی و طولی بر روی قطعه های واش بتن ایجاد می شوند، نباید هیچ گونه حباب هوایی وجود داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که واش بتنی که مشخصات و ویژگی های بالا را نداشته باشد و مقاومت های مکانیکی لازم که در یالا ذکر شد را دارا نباشد و در نخستین دوره زمستان و یخ زدن سنگ و سیمان آن از یک دیگر جدا می شوند.

آیا می دانید که چه نکاتی را باید در مورد سنگ کف ‌پوش در محوطه رعایت کرد؟

در رابطه با استفاده کردن از سنگ در کف سازی محوطه رعایت کردن و دانستن نکاتی که به طول عمر و نمای زیبای محوطه کمک شایانی می کند لازم است بنابراین نخستین نکته ای که باید در این رابطه در نظر گرفتن همین مسئله است که انتخاب نمودن سنگ برای فضای بیرونی بسیار کاربردی می باشد و بعد از ین کار مسئله مهمی که وجود دارد این است که انتخاب کردن بهترین مصالح به منظور استفاده کردن در آن به کار خواهد رفت. البته نکات دیگری هم در این زمینه وجود دارد که باید به آنها توجه نمود و در پایین به برخی از آنها اشاره می کنیم:
آیا می دانید که چه نکاتی را باید در مورد سنگ کف ‌پوش در محوطه رعایت کرد؟
آیا می دانید که چه نکاتی را باید در مورد سنگ کف ‌پوش در محوطه رعایت کرد؟

انواع مصالحی که برای کف‌ پوش کردن در محیط های مختلف به کار می رود:

در رابطه با نکاتی که در زمینه انتخاب کردن و به کار بردن سنگ های مناسب باید رعایت شود این مسئله می باشد که در انتخاب کردن مصالحی که قصد داریم برای کف پوش کردن محوطه استفاده کنیم کاربرد فراوانی دارد یکی دیگر از نکات آن همین موضوع  سخت کف‌ پوش کردن برای مناطق و محیط های رسمی ‌تر می باشد و این مصالح که شامل مصالح سختی از قبیل آجر، کاشی، بتن، سنگ فرش و تخته چوب برای فعالیت ها و استفاده های با تمدن مانند صفه ها و ورودی‌ها و پاسیوها، تناسب و کاربرد بیشتری نسبت به بقیه مصالح دارند. این مصالح استفاده شده که قابلیت و توانایی تحمل کردن ترافیک‌ ها و رفت و آمدهای بسیار زیاد را دارا می باشد و همچنین تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار راحت و بدون دردسر می باشد.
انواع مصالحی که برای کف‌ پوش کردن در محیط های مختلف به کار می رود:
انواع مصالحی که برای کف‌ پوش کردن در محیط های مختلف به کار می رود:

مصالح سست

مصالحی که سست هستد در به کار بردن کف‌ پوش ها برای استفاده کردن در منطقه های غیررسمی بیشتر کارایی و کاربرد دارد. مصالح سست از قبیل خرده سنگ ها و شن هایی که برای مسیرهای معمولی مانند محوطه یا مکان‌ های استراحت شایستگی بیشتری را دارا می باشد. استفاده کردن از اینگونه مصالح که بیشتر در دسترس هستند و نسبت به بقیه مصالح دارای هزینه کم تری هستند بنابراین برای آن نیازی به گرفتن و استفاده از کردن از نیروی ماهر و با تجربه نمی باشد. این مسئله نیز تنها به همین علت است که قابلیت متحرک بودن در آن‌ها وجود دارد، باید در نگه داری و محافظت از آن‌ها دقت لازم و کافی صورت گرفته باشد. هم چنین جذابیت های دیداری که در این مسئله وجود دارد باعث می شود که این مورد اولین گزینه است که ما درون یک فضای بیرونی یا بر روی سطح محوطه باید به آن توجه کنیم، همیم علت باهث جلب توجه کردن یا زیبایی آن می گردد.

استفاده کردن از گیاهان در کنار سنگ هایی که برای کف سازی محوطه استفاده می شود:

در رابطه با کف پوش کردن محوطه باید بتوانیم که از مواد جان دار از قبیل گیاهان برای زیبایی محیط می ‌توانیم مانند کف ‌پوش استفاده کنیم. برای به کار بردن و استفاده کردن از این مواد به‌عنوان یک کف ‌پوش بسیار خوب نیز باید نیت و مقصود در این مسئله تعیین گردد: به عنوان نمونه برای ایجاد کردن یک فضای جالب و دلنشین، باید در این مورد چمن‌هایی که در سطح وجود دارند منظم و دل‌نشین قرار داده شوند. در رعایت کردن این نکته برای زیبا شدن هر چه بیشتر محیطی که درست کرده ایم شاید این ظاهر ایجاد شده برای فضا به طرز چشمگیری به هم ریخته باشد ولی در این صورت هم فضا دلپذیر تر به چشم می آید و علفزار ها آن ‌ها را برای ایجاد کردن حسی روستیک مناسب و دلچسب می باشد. شما نیز این توان را درید که میان آن ‌ها محلی برای عبور ایجاد شود و یا اینکه علف‌های بلند و کف ‌پوش‌های کوتاه گیاهی را ترکیب می کنند و برای فضای باغ و محوطه خود از این زیبایی و تنوع که وجود دارد بهره ببرید.

نگه داری از گیاهان به‌عنوان یک کف‌ پوش

در انتخاب کردن و نگه داری از گیاهان به‌عنوان یک کف‌ پوش در کنار سنگ هایی که استفاده می شود می تواند اقلیم منطقه‌ ای را که در آن ساکن هستید و مورد نظر شما می باشد را بسیار تأثیرگذار و دلنشین می کند. هم چنین در رابطه با این موضوع اگر به این نکته توجه کنید بسیار قابل توجه می باشد که اگر آن منطقه ای که در آن زندگی می کنید پر باران باشد، نیازی به آبیاری کردن این سبزه ها نیز وجود ندارد و راه‌ها و روش های طبیعی زیادی در جهت نگه داری کردن چمن‌ها و پوشش های گیاهی وجود دارد که شما را در استفاده کردن از مواد شیمیایی بی ‌نیاز خواهد کرد. ولی در منطقه هایی که آب و هوایی خشک دارند به علت اینکه صرفه جویی در مصرف کردن آب و وجود داشتن کم آبی و هم چنین دشوار بودن مراقبت و نگه داری کردن از گیاهان، گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده کردن از کف ‌پوش‌های گیاهی و چمن نمی باشد، ولی می تون به این نکته هم اشاره کرد که چمن های مصنوعی یک گزینه مناسب و انتخاب شایسته‌ در این رابطه می باشد.

طراحی کردن کف‌ پوش محوطه به وسیله مصالح سست:

مصالح سستی که برای استفاده کردن در محیط محوطه استفاده می شود از قبیل گرانیت تجزیه شده می باشد، شن و خرده های سنگ انتخابی کم هزینه و مناسب می باشد ولی دل ‌نشین بودن آن نیز به‌عنوان کف ‌پوش ها در نظر گرفته خواهد شد به ‌ویژه زمانی که با مصالح گران‌ تر و با قیمت بالا تر مانند سنگ یا آجر مرزبندی خواهند شد. مزیت هایی که این مصالح دارند از قبیل نفوذ پذیر بودن، کم هزینه بودن و اجرا کردن آسان و راحت خواهد بود. با این تعابیر استفاده شده در این مصالح قابلیت حمل را خواهند داشت، به‌ویژه هنگامی که آب از روی آن‌ها عبور خواهد کرد.

در ایجاد کف سازی محوطه صفه سازی کردن در طراحی فضای سبز و محوطه:

برای جلوگیری از تأثیرگذاشتن در هوازدگی و پوسیدگی، صفه به وسیله الوارهایی که  پلاستیکی و کارخانه‌ای هستند که از کیسه‌های پلاستیکی، بطری‌های بازیافتی و ته مانده‌ های چوب تولید می شوند، ساخته خواهند شد. این الوارهای موجود  در مقایسه با استاندارد های موجود است، این صفه سازی ها به یکدیگر پیچیده می شود و فاسد نخواهد شد؛ بنابراین برای ایجاد کردن بام سبز در پشت بام منزل نیز  مناسب‌ می باشد. از اینکه تا انتهای مطلب انواع سنگ برای کف سازی محوطه ما را همراهی کردید بسیار سپاس گزاریم و امیدواریم از خواندن مطالب انواع سنگ برای کف سازی محوطه نهایت استفاده را برده باشید
۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + ده =

مقالات مرتبط

عکس نمای بیرونی از ساختمان با سنگ مصنوعی

عکس نمای بیرونی ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید با پیشرفت روزافزون صنعت ساختمانی و توسعه فناوری‌ های مرتبط، مصالح جدیدی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌ی طراحی و اجرای نمای ساختمان تأثیر چشمگیری دارند. یکی از این

ادامه مطلب »
جدیدترین مصالح نمای ساختمان

جدیدترین مصالح نمای ساختمان

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید ساختمان‌ ها و سازه‌ ها با پیشرفت فناوری و تغییرات در نیازهای جامعه به بهبود مستمر نیاز دارند. مصالح نمای ساختمانی یکی از عناصر اساسی در زیبایی و کارایی

ادامه مطلب »

لیست کارخانه های موزاییک

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، در اصطلاح ساختمانی، به یک نوع کف‌ پوش متراکم اشاره دارد که از جمع آوری و ترکیب مواد مختلفی مانند ماسه، سیمان، سنگ‌ دانه، پودر سنگ و آب

ادامه مطلب »
هزینه نصب موزاییک

هزینه موزاییک کاری

برای دریافت لیست قیمت و گاتالوگ به روز محصولات رابین کفپوش می‌توانید با 02188243700 - 09123240232 تماس حاصل فرمایید و یا همین حالا این فرم را تکمیل نمایید موزاییک، یک نوع مصالح ساختمانی است که از ترکیب بتن و مواد معدنی مختلف ساخته می‌ شود. این مصالح به صورت پازلی تولید می‌ شوند و از طریق فشار

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا
Scroll to Top